Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

15 ponturi pentru a lupta cu starea de oboseala

14-06-2017

Numeroase persoane se plang de oboseala, o stare ce pare sa fi devenit caracteristica omului modern, angrenat in traiul agitat, plin de responsabilitati, si asaltat din ce in ce mai mult de provocari financiare, tehnologice si sociale. Aceasta nu este, insa, numai o consecinta a stilului de viata alert, in ritm crescendo, ci poate fi determinata si de alti factori, precum dieta, sedentarismul si viciile.

15 ponturi pentru a lupta cu starea de oboseala


Numeroase persoane se plang de oboseala, o stare ce pare sa fi devenit caracteristica omului modern, angrenat in traiul agitat, plin de responsabilitati, si asaltat din ce in ce mai mult de provocari financiare, tehnologice si sociale. Aceasta nu este, insa, numai o consecinta a stilului de viata alert, in ritm crescendo, ci poate fi determinata si de alti factori, precum dieta, sedentarismul si viciile.

Pentru a lupta cu starea de oboseala trebuie urmate cateva sfaturi importante:

1 - Dieta zilnica trebuie sa fie hranitoare, bazata in majoritate pe alimente proaspete. Consumati o hrana bogata in vitaminele B, C si E, fier, magneziu si potasiu. O dieta „pe fuga”, bogata in alimente procesate, nesanatoase, in special dulciuri, va determina o crestere rapida a nivelului de zahar in sange urmata de o scadere brusca a acestuia pana la un nivel anormal de jos. Ca urmare, desi ati mancat, va veti simti slabiti, iritabili, obositi. Includeti in dieta obisnuita alimente bogate in fibre solubile, precum fructele, fulgii de cereale integrale, fara zahar, legumele si verdeturile proaspete si limitati consumul de alimente continand carbohidrati rafinati.

2 - Limitati consumul de cofeina si de alcool si renuntati la tutun.

3 - Dormiti suficient - cele mai multe persoane au nevoie de cel putin sapte ore de somn in fiecare noapte.

4 - Activitatea fizica este importanta deoarece contribuie la eliminarea toxinelor ramase in organism din cauza alimentatiei nesanatoase, dar si a lipsei de miscare sau a stresului fizic si mental. Sportul accelereaza metabolismul si va da mai multa energie. In plus, combate sedentarismul care predispune la acumularea de kilogramele in plus care sunt obositoare. Asadar, in fiecare zi plimbati-va in pas vioi, inotati, mergeti cu bicicleta sau frecventati o sala de gimnastica. In plus, yoga, meditatia si tai chi fac minuni in ceea ce priveste indepartarea oboselii.

5 - Corpul si creierul nu pot suporta decat o anumita doza de efort, asadar tineti la distanta stresul obositor prin acordarea unui timp zilnic de relaxare, preferabil in natura.

6 - Cautati modalitati concrete de a reduce volumul de munca.

7 - Variati-va activitatile alternand activitatea de birou sau de rutina, care poate epuiza energia fizica si mintala, cu cate o scurta plimbare in mediul exterior.

8 - Verificati-va des tensiunea arteriala deoarece hipotensiunea este una dintre cauzele oboselii. Circulatia poate fi accelerata cu o cana cu infuzie de ceai din amestec de ghimbir, angelica, paducel si urzica.

9 - In locuinta schimbati des decorul pentru a contracara oboseala provenita din plictiseala rutiniera.

10 - Faceti masaj cu uleiuri esentiale si masati fata, picioarele si talpile, abdomenul, mainile sau bratele folosind cate trei picaturi de ulei de levantica si ylang-ylang, plus doua picaturi de ulei de romanita la o lingura cu ulei de samburi de struguri.

11 - Puneti cateva picaturi de ulei de rozmarin sau de lavanda intr-un vaporizator si bucurati-va apoi de efectul calmant.

12 - Consumati ginseng, recunoscut drept unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru oboseala extrema. Acesta mareste rezistenta la stres si actioneaza ca un stimulent general.

13 - O alta planta cu proprietati stimulente, eficace impotriva oboselii, este gotu kola.

14 - Apelati la valeriana daca nu va puteti odihni din cauza gandurilor si nu ezitati sa discutati problema care va framanta cu un prieten apropiat sau cu un psihoterapeut.

15 - Seara, faceti o baie relaxanta cu esenta de ghimbir, maghiran, rozmarin sau scortisoara.

Atentie! Oboseala care nu trece cu odihna si cu schimbarea stilului de viata sau care este insotita de simptome precum respiratie grea, dureri de cap, ameteala, tulburari de vedere ori dureri abdominale, poate fi determinata de stres, anxietate, anemie, sindromul de oboseala cronica, depresie, o tulburare de nutritie, o infectie, hipotensiunea arteriala, obezitate, alimentatie deficitara, glanda tiroida insuficient de activa si este important sa fie consultat un medic.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau