Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

5 obiceiuri simple, ce pot prelungi speranţa de viaţă

07-06-2018

Exerciţiile fizice regulate, alimentaţia sănătoasă, menţinerea unei greutăţi corporale normale, evitarea fumatului şi un consum moderat de alcool pot prelungi viaţa la 50 de ani cu 14 ani în cazul femeilor şi cu 12 ani la bărbaţi, conform primului studiu care a analizat în profunzime relaţia dintre ”factorii cu grad scăzut de risc asociaţi stilului de viaţă” şi speranţa de viaţă a persoanelor din Statele Unite.

5 obiceiuri simple, ce pot prelungi speranţa de viaţă


Cele mai cunoscute şi mai costisitoare probleme de sănătate la nivel mondial – precum cancerul, afecţiunile cardiovasculare şi alte boli cronice – ar putea fi ”prevenite în mare măsură" prin simpla modificare a unor factori de risc ce fac parte din stilul de viaţă ales, au notat oamenii de ştiinţă citaţi de Medical News Today.

Aceşti factori reprezintă, de fapt, comportamente cu impact direct şi indirect asupra stării de sănătate şi în privinţa cărora o persoană poate acţiona cu uşurinţă.

Cercetătorii au ales să se concentreze asupra ”fumatului, consumului excesiv de alcool, inactivităţii, dietei sărace (în nutrienţi) şi obezităţii” pentru că, în urma revizuirii a 15 studii la care au participat cel puţin 500.000 de persoane din 17 ţări s-a descoperit că ”aceşti factori asociaţi stilului de viaţă nesănătos” ar putea fi responsabili de circa 60% dintre cazurile de deces prematur”.

În urma cercetării bazată pe studiul factorilor de risc asupra cărora se poate interveni uşor şi care influenţează starea de sănătate, echipa de specialişti condusă de Frank B. Hu, profesor de nutriţie şi epidemiologie la Harvard T.H. Chan School, a determinat că cele cinci aspecte esenţiale care pot prelungi viaţa sunt:

1 - evitarea fumatului;

2 - consumul moderat de alcool – până la un pahar de 118 ml cu vin pe zi în cazul femeilor sau două în cazul bărbaţilor;

3 - un program regulat de sport sau o jumătate de oră pe zi de activitate fizică moderată sau viguroasă;

4 - alimentaţia sănătoasă;

5 - greutatea normală a corpului (un index de masă corporală – IMC – sub 25).

Coroborând datele rezultate în urma analizelor, oamenii de ştiinţă au estimat influenţa pe care o are respectarea fiecărui factor asupra speranţei de viaţă. Ei au descoperit că în cazul femeilor care nu au adoptat niciuna dintre cele cinci schimbări menţionate speranţa de viaţă după 50 de ani a fost, în medie, de 29 de ani în comparaţie cu 43,1 ani în cazul celor care au modificat pozitiv toţi cei cinci factori.

La bărbaţi a fost observat un tipar similar – speranţa de viaţă la vârsta de 50 de ani fiind, în medie, de 25,5 ani la cei care nu au făcut nicio schimbare, în comparaţie cu 37,6 ani pentru cei care au ţinut cont de toţi cei cinci factori.

Femeile care au respectat toţi cei cinci factori au trăit, în medie, cu 14 ani mai mult decât cele care nu au adoptat nicio schimbare pozitivă în ceea ce priveşte stilul de viaţă. În cazul bărbaţilor care au intervenit asupra tuturor celor cinci factori câştigul a fost, în medie, de 12 ani.

Aşadar, echipa de cercetători a identificat o relaţie directă între modificarea acestor aspecte asociate stilului de viaţă şi scăderea riscului de deces prematur, cea mai importantă protecţie fiind oferită de schimbările pozitive adoptate la nivelul tuturor celor cinci factori.

”Acest studiu subliniază importanţa respectării unor comportamente sănătoase asociate stilului de viaţă în vederea îmbunătăţirii longevităţii”, a subliniat profesor Hu.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau