Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

7 cai pentru mentinerea sanatatii femeilor

08-12-2017

Pentru ca o femeie sa arate si sa se simta atragatoare si plina de vigoare la orice varsta este important sa faca alegeri intelepte in ceea ce priveste stilul sau de viata. Iata cateva sfaturi simple care pot fi puse în aplicare de orice femeie în fiecare zi, sau cel putin cu regularitate, pentru a avea o stare de buna de sanatate timp indelungat:

7 cai pentru mentinerea sanatatii femeilor


1 Consumati o dieta sanatoasa, care sa includa produse din surse naturale - o varietate de fructe si legume proaspete, cereale integrale, carne slaba, lactate cu procent redus de grasime, uleiuri vegetale procesate la rece, seminte crude si cat mai putine alimente procesate.

Astfel se poate preintampina aparitia deficientelor nutritionale care duc la dezechilibre, scaderi ale vitalitatii si, in timp, la declansarea unor afectiuni.

2 Mentineti greutatea in limitele normale pentru a preintampina aparitia unor boli metabolice – diabet, hipertiroidism, hipotiroidism, hipertensiune, probleme ale ficatului si altele, dar si presiunea exercitata asupra articulatiilor si oaselor.

3 Faceti exercitii fizice in fiecare zi. Chiar daca timpul pare sa se comprime din cauza responsabilitatilor cotidiene din ce in ce mai presante intr-o lume moderna competitiva, afectiunile determinate de sedentarism sunt din ce in ce mai comune la persoanele prea ocupate sa aloce cel putin 30 de minute pe zi activitatilor fizice tip cardio (alergare, ciclism, inot si chiar dans sau mers in ritm vioi) si exercitiilor cu greutati.

4 Evitati sau stopati cat mai curand obiceiurile nocive. Fumatul, consumul regulat de alcool si utilizarea drogurilor ori a altor substante care dau dependenta sunt deosebit de nocive, scurteaza viata, scad vitalitatea si conduc la aparitia unor boli, de multe ori, ireversibile.

5 Gestionati stresul. Indiferent de etapa in care se afla in viata sa – fiica, mama, bunica – sau de statutul profesional, o femeie are de obicei multe responsabilitati si se confrunta cu multa presiune si stres. Este important sa se acorde timp in fiecare zi relaxarii si restabilirii echilibrului personal, in caz contrar tensiunea acumulata poate contribui la aparitia insomniilor, a oboselii cronice, scade randamentul mental si fizic si capacitatea cognitiva. Printre cele mai bune metode de relaxare se numara meditatia, rugaciunea, yoga, un program de exercitii fizice, excursiile in natura la sfarsit de saptamana, plimbarile in parc seara sau dimineata, gradinaritul si alte hobbyuri.

6 Protejati-va pielea si ochii de soare. Expunerea excesiva la soare, nu numai vara ci si in celelalte anotimpuri, poate cauza cancer de piele si probleme oftalmologice. Este indicat ca femeia, in special cea care are pielea deschisa la culoare, sa poarte factor de protectie (SPF) de cel putin 15 in cazul iesirilor in mediul exterior mai mult de cateva minute.

Chiar si persoanele care se protejeaza cu creme si lotiuni solare trebuie sa verifice anual petele de pe piele si alunitele pentru eventuale semne de cancer de piele. Semnele care ar trebui sa ingrijoreze si ar trebui sa motiveze o vizita la doctor sunt schimbarea formei, marimii sau a nuantei oricaror formatiuni prezente pe piele precum alunite, semne din nastere, pistrui sau alte zone pigmentate.

7 Verificati eventuale semne de cancer de san. Sunt recomandate autoexaminari lunare ale sanilor incepand dupa varsta de 20 de ani si in special dupa 40 de ani. De asemenea, dupa 45 de ani sunt indicate analize aprofundate ale sanilor, la recomandarea medicului, precum ecografiile si mamografiile, dupa caz.

Nu trebuie ignorate nici controalele ginecologice anuale prin care se pot depista eventuale probleme la acest nivel, inclusiv unele grave.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau