Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

7 metode utile pentru evitarea depresiei

05-03-2018

Depresia reprezinta o problema de sanatate din ce in ce mai des intalnita in societatea moderna, peste 300 de milioane de persoane fiind afectate. Principala cauza de dizabilitate la nivel mondial, depresia netratata poate duce la probleme emotionale dar si fizice si poate perturba toate aspectele vietii persoanei care se confrunta cu ea. Multi dintre cei care sunt afectati de aceasta tulburare psihica se bazeaza pe medicamente antidepresive, insa exista si alte metode care pot actiona in mod sinergic la tratarea acesteia si mai ales la prevenirea riscurilor de reaparitie a unor noi episoade. Iata sapte dintre cele mai importante, potrivit Medical News Today.

7 metode utile pentru evitarea depresiei




1. Fara stres

Intre depresie, anxietate si stres exista o asociere confirmata stiintific, acesta din urma fiind declansat de o varietate de factori, precum activitatea profesionala, studiile, viata de familie sau relatiile interpresonale. Unul dintre aceste studii, efectuat in anul 2012, a concluzionat ca stresul are impact negativ asupra sanatatii mintale, a bucuriei de a trai si a starii generale de sanatate.

2. Sportul

Activitatea fizica ofera o larga varietate de beneficii pentru sanatate, printre acestea numarandu-se prevenirea depresiei. Atat exercitiile de intensitate ridicata cat si cele care necesita mai putin efort sunt eficiente din acest punct de vedere deoarece contribuie la eliberarea in corp a endorfinelor – supranumiti hormonii fericirii - si ai factorilor neurotrofici, proteine ce contribuie la mentinerea troficitatii neuronilor si la plasticitatea acestora. Si pentru ca multi dintre cei care sufera de depresie nu se simt motivati sa faca sport, secretul este sa se inceapa cu ”pasi marunti” si cu activitati placute si sa se creasca treptat intensitatea si durata antrenamentelor.

3. Dieta

O alimentatie bogata in fructe si legume contribuie la prevenirea si tratarea depresiei datorita continutului important de vitamine si minerale benefice intregului organism, dar mai ales sistemului nervos. In plus, potrivit recomandarilor expertilor, inclusiv a organizatiei British Dietetic Association (BDA), prepararea alimentelor cu ulei de masline sau de samburi de struguri si adaugarea semintelor si nucilor crude in dieta zilnica reprezinta masuri care ajuta la combaterea depresiei. In acest sens, mai sunt recomandate consumul de cereale integrale si proteine bogate in aminoacidul triptofan (peste, pui, oua, spanac), uleiuri bogate in omega 3 si evitarea bauturilor si alimentelor pe baza de cofeina.

4. Somnul

Somnul insuficient are un impact semnificativ, atat fizic cat si psihic, asupra persoanelor care se confrunta cu depresia. Este recomandata evitarea unui program strict de mers la culcare si trezire, exercitiile de respiratie si de relaxare, yoga, meditatia si administrarea de somnifere usoare, la recomandarea medicului.

5. Nu consumati alcool

A fost evidentiata o legatura stransa intre depresie si tulburari anxioase si consumul de alcool. Conform organizatiei Anxiety and Depression Association of America (ADAA), circa 20% dintre persoanele depresive consuma alcool sau alte substante excitante. Pentru majoritatea, consumul moderat de alcool nu reprezinta o problema, insa pentru cei care se confrunta cu depresia acest obicei poate inrautati simptomele.

6. Tineti la distanta factorii declansatori

Persoanele care au suferit depresii sau care se confrunta cu aceasta problema de sanatate trebuie sa evite factorii declansatori ai simptomelor. Pentru aceasta, insa, este necesara identificarea acestora.

7. Psihoterapia

Terapia cognitiv comportamentala dar si alte tipuri de psihoterapie pot ajuta la evidentierea cauzelor depresiei si la tratarea eficienta a acesteia, atat in cadrul sesiunilor individuale cat si de grup.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau