Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

7 pericole pentru organism in perioada de iarna

09-03-2018

Fiecare persoana percepe in mod diferit frigul, in functie de varsta, de conditia sa fizica si de anumite sensibilitati, insa este important de stiut ca vremea rece, si in special cea geroasa, poate afecta pe oricine. Desi iarna se vorbeste mai mult despre raceala sau gripa, frigul poate cauza sau agrava o multitudine de alte probleme de sanatate, de aceea este deosebit de important sa se cunoasca riscurile asociate cu sezonul rece si sa se ia masuri pentru mentinerea unei sanatati optime.

7 pericole pentru organism in perioada de iarna


1 Degeraturi. Acestea sunt urmarea temperaturilor foarte scazute care deterioreaza unele zone ale corpului, neprotejate, cel mai adesea urechile, nasul, obrajii, barbia, degetele de la maini si de la picioare. In forma usoara de degeraturi este afectata doar suprafata pielii si apar dureri, senzatie de mancarime, pete albe sau galbene si amorteala. In cazul unor degeraturi medii, pielea este aspra, se observa leziuni inchise la culoare si apar dureri. In situatia cea mai grava, degeratura afecteaza tesuturile profunde, muschi, vasele de sange, pielea se innegreste si exista riscul de a pierde membrele afectate.

2 Hipotermie. Aceasta problema de sanatate apare in cazul unei expuneri la ger sau apa foarte rece, cand temperatura corpului scade sub 35 de grade Celsius ca urmare a faptului ca organismul pierde mai multa caldura decat poate produce. Hipotermia se poate manifesta prin frig, tremuraturi, frisoane, confuzie, halucinatii, ameteala, letargie, somnolenta, incontinenta urinara, incetinirea functionarii sistemelor circulator, cardiac si respirator, coma hipotermica. Daca nu este tratata la timp, hipotermia poate duce la deces.

3 Probleme cardiace. Vremea rece poate creste riscul de atac de cord. In timpul expunerii la frig, activitatea inimii sporeste pentru a face fata acestui stres termic si pentru a incalzi intreg corpul, ceea ce duce la cresterea pulsului si a tensiunii arteriale. In cazul persoanelor cu probleme cardiace, aceasta situatie poate reprezenta un risc. Astfel, mersul rapid la temperaturi negative sau indepartarea zapezii cu lopata reprezinta un potential risc pentru cei care au un stil de viata sedentar si nu sunt obisnuiti sa faca exercitii fizice regulate.

4 Accidentare. Conditiile specifice in anotimpul rece, precum viscolul si poleiul, prezinta un risc crescut de ranire. Atat pietonii, cat si soferii sau amatorii de sporturi de iarna sunt predispusi la alunecari, respectiv derapari, loviri sau tamponari, care pot pune viata in pericol, atat a persoanelor in cauza cat si a celor din jur.

5 Uscarea pielii si a mucoaselor. Acest lucru este obisnuit in timpul iernii deoarece in acest anotimp umiditatea este scazuta, iar frigul si vantul elimina umezeala de pe piele sau de pe membranele care tapeteaza anumite zone expuse, precum narile. Se recomanda utilizarea cremelor si lotiunilor de protectie si hidratare si a unor umidificatoare pentru spatiile interioare.

6 Sedentarism. In general, iarna scade nivelul de activitate fizica din cauza vremii nefavorabile. Insa, sedentarismul reprezinta un risc pentru aparitia a numeroase probleme de sanatate, precum obezitate, boli cardiace, depresie, osteoporoza si alte afectiuni. Asadar, este importanta respectarea unui program zilnic de miscare. In acest sens, chiar daca nu pare, si iarna optiunile sunt multiple: o sesiune rapida de jogging in parc, alergare pe banda, ciclism pe bicicleta statica, exercitii cu greutati la sala de fitness, inot la piscina interioara, plimbari in ritm alert, practicarea sporturilor de iarna si multe altele.

7 Mancat in exces. Cand e frig, ninge sau e lapovita, iar cantitatea de lumina solara este scazuta multe persoane tind sa isi gaseasca alinarea in gustari pentru a se incalzi si a se simti mai bine. Din pacate, de multe ori alimentele alese au un continut excesiv de grasimi nesanatoase, sare sau zahar, ceea ce poate duce la acumularea de kilograme in exces si la riscul de a dezvolta diverse probleme de sanatate. In cazul in care pofta e greu de controlat iarna, se recomanda pregatirea din timp a unor gustari sanatoase - felii de morcovi si mere, struguri, banane, mandarine sau biscuiti din cereale integrale fara zahar etc. – ce pot fi consumate pe tot parcursul zilei.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau