Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

7 sfaturi pentru calmarea palpitaţiilor

25-06-2018

Palpitațiile pot provoca o senzație de inimă care parcă ” bate de iese din piept” sau de puls galopant, dar pot fi percepute, de asemenea, ca un fel de ”fluturare” sau ca şi cum inima a sărit peste o bătaie.

7 sfaturi pentru calmarea palpitaţiilor


De cele mai multe ori, stilul de viață nesănătos duce la apariţia acestui simptom. Mai rar, însă, o problemă medicală subiacentă este responsabilă, precum unele afecţiuni la nivelul tiroidei, fibrilaţia atrială, aritmia ori, rareori, insuficiența cardiacă, după cum notează Medical News Today. În plus, consumul unor stimulenţi (cofeină, alcool şi altele) sau a anumitor medicamente poate avea ca rezultat un astfel de simptom. De aceea, indiferent de modul de manifestare, dacă palpitaţiile se repetă şi dacă o astfel de repriză durează mai mult de câteva secunde este nevoie de o investigaţie medicală pentru identificarea cauzei.

În plus, pot fi utile anumite sfaturi simple de urmat pentru limitarea apariţiei palpitaţiilor.

1. Practicaţi tehnici de relaxare

Stresul poate avea multe efecte negative asupra sănătăţii, printre acestea numărându-se apariţia palpitaţiilor sau agravarea lor. Tehnicile de relaxare, precum yoga şi meditaţia, dar şi drumeţiile, lectura şi plimbările în natură pot ajuta la calmarea acestora.

2. Reduceţi sau eliminaţi substanţele cu efect stimulant

Consumul unor substanţe stimulente poate conduce la producerea palpitaţiilor. Printre acestea se numără produsele cu tutun, anumite medicamente pentru probleme mintale şi reglarea tensiunii arteriale, unele produse destinate suprimării poftei de mâncare, băuturile şi alimentele care conţin cafeină, ceaiul negru şi verde şi sucurile energizante.

3. Stimulaţi nervul vag

Nervul vag face parte din sistemul nervos parasimpatic şi are un rol deosebit de important în organism prin reglarea unei multitudini de funcţii. Acesta face conexiunea între creier şi aparatului respirator, digestiv, urinar, anumite glande şi cardiovascular. Stimularea sa prin diverse metode, inclusiv prin manevre vagale aplicate în unele zone reflexogene, poate aduce numeroase beneficii, printre acestea numărându-se şi calmarea palpitaţiilor.

4. Menţineţi echilibrul electrolitic

Electroliţii (calciu, magneziu, potasiu, sodiu etc.) sunt molecule care se găsesc în întreg organismul şi ajută la transferul semnalelor electrice cu rol semnificativ în reglarea celor mai importante funcţii ale corpului precum reacţiile nervoase, funcţiile musculare şi ritmul inimii. Nivelul electroliţilor poate fi sporit prin consumul de cartofi, banane, avocado, spanac, seminte şi nuci şi, în general, cât mai multe fructe şi legume crude.

5. Hidrataţi-vă corpul

Când organismul este deshidratat, din cauza unui consum redus de lichide sau a transpiraţiei abundente, inima trebuie să depună un efort mai mare pentru ca sângele să circule normal, ceea ce poate duce la apariţia palpitaţiilor. Beţi îndeajuns de multă apă pe tot parcursul zilei, dar mai ales atunci când urina este închisă la culoare, ritmul inimii se înteţeşte, apare senzaţia de uscăciune în gură şi de sete, pielea este deshidratată sau se manifestă dureri de cap şi ameţeală, acestea fiind semne ale lichidului insuficient în corp.

6. Evitaţi consumul excesiv de alcool

Potrivit unor cercetări, alcoolul poate creşte riscul de fibrilaţie atrială, cel mai des întâlnit tip de aritmie care creşte riscul de accident vascular cerebral.

7. Urmaţi un stil de viaţă activ

Mersul pe jos în ritm vioi, exerciţiile zilnice, alergarea, înotul, dansul, ciclismul şi alte astfel de activităţi întăresc inima şi sistemul imunitar, alungă stresul şi reduc riscul de apariţie a palpitaţiilor. Persoanele care suferă de diverse afecţiuni, precum cele cardiovasculare, boli cronice, pulmonare sau obezitate, trebuie să solicite acordul medicului înaintea începerii unui program de exerciţii fizice.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau