Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Ai probleme cu somnul? Iată ce poți face

02-05-2019

Ai avut o zi lungă sau o perioadă grea și nu poți dormi? Resimți oboseala și nu ai energie? Iată ce trebuie să știi despre somn și ce poți face ca să dormi suficient și mai bine.

Ai probleme cu somnul? Iată ce poți face


Lipsa somnului sau somnul insuficient pe perioada îndelungi îți afectează starea de sănătate. Ajungi să simți permanent oboseala și simți că intri într-un cerc vicios din care parcă nu mai ai scăpare. Astăzi lucrăm prea mult, ajungem să adunăm prea multe nopți consecutive în care adormim târziu sau în care dormim prea puțin. Dacă te simți lipsit de energie, obosit, adresează-te medicului! Ai nevoie, în primul rând, de analize ca să stabilești starea de sănătate și poate și cauza oboselii permanente (poate fi simptomul unor afecțiuni). Dar pot fi și cauze psihologice sau care țin de stilul tău de viață.

Stresul, șocul emoțional, anumite afecțiuni precum depresia, anxietatea pot fi cauza lipsei de somn / insomniei sau a calității proaste a somnului tău. În acest caz primul pas este să te recunoști sincer problema psihologică și poți cere ajutor (unui apropiat, unui psiholog, unui medic). Există tratamente și suplimente care se pot prescrie pentru a te ajuta să treci peste perioadele mai dificile și să revii la un program normal de somn.

Dar cauzele pot și fi medicale, de aceea ai nevoie de intervenția unui medic de familie sau de medicină generală. Anemia poate cauza stări de oboseală, de exemplu, la fel anumite afecțiuni ale tiroidei, dar și apneea. Problemele de somn și oboseala apar și la supraponderali și obezi, la femei în primul trimestru de sarcină, la anumiți bolnavi cronici în perioada tratamentului (de exemplu, cei care au cancer).

Însă problemele tale pot fi rezultatul unor alegeri sau obiceiuri. Așadar, uită-te puțin la stilul tău de viață și elimină sau schimbă factorii negativi precum: consumul excesiv de alcool, excesul sau absența efortului fizic, consumul prea mare de băuturi cu cofeină (cafea, ceai, energizante). Dacă lucrezi noaptea, fă ceva în această privință!  Organismul nostru este programat să doarmă pe timpul nopții când ne refacem și ne încărcăm bateriile pentru ziua următoare și nu ziua!

Șapte- opt ore pe noapte ne sunt necesare în fiecare zi, cu mici excepții.

Cum poți îmbunătăți somnul?

Identificarea cauzelor sau a mixului de cauze este un prim pas spre îmbunătățirea situației. Dacă este ceva legat de stres, încearcă metodele pentru reducerea stresului (precum meditația, suplimentele cu magneziu și vitamina B6, activitatea fizică moderată). Dacă sunt cauze medicale, atunci ai nevoie de recomandările medicului și un tratament specific.

Tot ce ține de stilul de viață este 100% sub controlul tău. Poți reduce cantitatea de alcool și cofeină, poți să ai grijă la alimentația  ta și mesele de seară, în principal, ca să nu adaugi la lista cauzelor și o problemă de digestie pe timpul nopții. Renunță la folosirea electronicelor fix înainte de culcare (pune-le pe modul de noapte) și alege să faci altceva – citește o carte, ascultă un audiobook.

În plus, poți consuma ceaiuri din plante care te liniștesc (precum teiul sau lavanda). Există suplimente cu melatonină și 5HTP care ajută la creșterea calității somnului. Însă discută cu farmacistul înainte să le iei ca să te asiguri că nu interferează cu vreunul din tratamentele recomandate de medic.

Melatonina este hormonul care ne reglează somnul, așadar, uneori, pe termen scurt, un supliment cu melatonină ne poate ajuta. Trebuie să știi că valorile cele mai ridicate de melatonină secretate în organismul nostru sunt înregistrate între orele 23 și 3. De aceea, asigură-te că nu ratezi acest interval de somn foarte important pentru organismul tău.

Dacă vrei un supliment de melatonină, trebuie să știi că nu este recomandat persoanelor cu diabet, depresie, probleme de coagulare a sângelui, celor cu probleme de tensiune arterială, epilepsie, afecțiuni autoimune și nici în timpul sarcinii.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau