Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Antioxidantii, soldateii care apara corpul de reziduuri

24-08-2015

Auzim foarte des vorbindu-se despre cat de nocivi sunt radicalii liberi din organism si despre recomandarea de a consuma alimente bogate in antioxidanti, care actioneaza impotriva acestora. In reclamele la suplimente alimentare si pe raftul farmaciilor se regasesc numeroase oferte de produse care constin astfel de ‘soldatei’, insa se impune si o privire de ansamblu aupra antioxidantilor, pentru a intelege cum functioneaza acestia in beneficiul corpului.

Antioxidantii, soldateii care apara corpul de reziduuri


Radicalii liberi sunt produsi atat in organismul nostru, ca reziduuri ale procesului de functionare prin arderile ce au loc in cadrul metabolismului, dar provin si din exterior, din mediul poluat. Acestia ataca membranele celulare, au actiune distructiva asupra ADN-ului si constituie principala cauza a imbatranirii. De asemenea, daca nu sunt anihilati, sunt declansate o multitudine de boli, incluzand cancerul, afectiunile plamanilor si functionarea improprie a sistemului nervos si imunitar.

Inactiveaza radicalii liberi

Practic, antioxidantii reprezinta un cumul de elemente nutritive si enzime specifice, compusi naturali ce neutralizeaza moleculele de oxigen instabile, ajutand corpul sa nu-si distruga celulele.

Studiile medicale au aratat ca acestia pot inactiva radicalii liberi si sunt capabili chiar sa opreasca aparitia unor boli grave precum tumorile, avand un rol important si in incetinirea procesului de imbatranire.

Potrivit cercetatorilor, peste doua sute de boli sunt legate de un dezechilibru dintre radicalii liberi si antioxidantii din corp. Printre factorii care pot declansa un astfel de dezechilibru se numara stilul de viata trepidant, in care predomina stresul si odihna insuficienta, fumatul, alcoolul consumat in exces, poluarea, anumite medicamente, exercitiile fizice intense si o alimentatie precara.

Astfel, atunci cand cand organismul este slabit de boala sau de varsta inaintata, cand mediul inconjurator este excesiv de poluat ori atunci cand alimentatia nu contine suficienti antioxidanti pentru a combate efectele daunatoare ale radicalilor liberi, se recomanda luarea de masuri prin care sa se indeparteze factorii cauzatori, sa se adopte un stil de viata sanatos si sa se apeleze la suplimente menite a restabili echilibrul prin intarirea mecanismului de autoaparare.

Printre elementele nutritive cu rol deosebit in apararea organismului de atacul radicalilor liberi se numara vitaminele A, B C si E, seleniul si zincul.

Viamina A (provitamina – caroten), se gaseste din abundenta in in morcovi, cartofi dulci, spanac, dovleac, caise, verdeata si pepene galben. Potrivit studiilor, ea apara in special plamanii de actiunea nociva a poluarii din aer, dar si pielea.

Vitamina B este una dintre cele mai importante pentru protejarea organismului ajutand in special la mentinerea sanatatii mucoaselor, dar si sistemelor respirator si neuro vegetativ. Alimentele cele mai bogate in vitamina B sunt: scoicile, ficatul, pestele, carne rosie, branza si oua.

Vitamina C, deosebit de importanta pentru imunitate si pentru regenerarea organismului, se gaseste in special in citrice, ardei rosu, frunze, kiwi, capsuni, rosii si broccoli.

Vitamina E, care se regaseste in mod deosebit in legume de culoare verde, oua, germeni de grau, ficat, uleiuri, tofu, spanac, nuci, seminte neprajite si creveti, este esentiala. Reprezinta un antioxidant puternic ce previne deteriorarea lipidelor si a uleiurilor esentiale bunei functionari a corpului si lupta cu efectele nocive ale poluarii. Un alt rol deosebit de important este faptul ca vitamina E contribuie la productiaglutationului, o molecula importanta cu rol antioxidant.

Seleniul este considerat cel mai important mineral cu rol antioxidant pentru sanatatea umana. El, este de fapt o componenta esentiala a mai multor enzime ce lupta cu radicalii liberi. Se gaseste in fructe de mare, nuci, peste, cereale integrale si tarate, seminte nepreparate termic, in carne si ciuperci.

Zincul este un mineral esential care, printre alte beneficii de neegalat, apara sistemul imunitar. Poate fi luat in mod natural din peste, fructe de mare, carne, organe, germeni de grau, drojdie de bere, spanac, seminte de dovleac proaspete si nuci.

Atentie! Carenta de vitamine si minerale se stabileste prin analize de sange, iar suplimentele este indicat sa fie recomandate de medic, in urma rezultatului.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau