Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Calciul si magneziul, un duet esential pentru sanatate

21-11-2016

Calciul si magneziul pot fi considerate doua minerale-vedeta deoarece despre ele se vorbeste intens, atat in cabinetele medicale, cand se solicita sau se interpreteaza buletine de analize medicale, cat si in farmacii.

Calciul si magneziul, un duet esential pentru sanatate


Impreuna, cele doua contribuie la mentinerea sanatatii sistemului nervos, muscular si osos, asigura buna functionare a inimii si circulatiei, diminua nervozitatea si stresul, regleaza activitatea prostatei, asigura un suport deosebit de important pentru efortul fizic si intelectual, dar au efecte benefice si asupra pielii, parului si unghiilor. Asadar, este evident ca o carenta a lor aduce prejudicii functiilor metabolice ale organismului, fapt ce poate fi prevenit prin efectuarea de analize de sange periodice si imbogatirea alimentatiei cu suplimente. Insa, este esential ca alegerea dozele de administrare sa se faca de catre medic deoarece si excesele de vitamine si minerale pot duce la probleme de sanatate.

Simptomele lipsei de calciu si sursele naturale principale

Calciul este un element important in construirea si mentinerea rezistentei oaselor, unghiilor si dintilor, contribuie la buna functionare a muschilor, avand rol in coagularea sangelui si este responsabil cu transmiterea influxurilor nervoase. Prin urmare, unul dintre semnele cele mai usor de observat al unei carente a acestui mineral este aparitia unei senzatii de amorteala sau furnicaturi la nivelul membrelor, precum si asa-numitii carcei, respectiv contracturi musculare involuntare si deseori dureroase. De asemenea, se pot resimti atacuri de panica, nervozitate accentuata, dereglari ale ciclului menstrual, palpitatii, stari de neliniste, insomnii, dureri de cap, carii frecvente, osteoporoza, tulburari de menopauza si de dinamica sexuala si stari de depresie. In cazul copiilor, si ei afectati de multe ori de aceasta problema, carenta de calciu se poate manifesta chiar prin rahitism si tulburari de crestere.

Calciul poate fi asimilat din alimente, sursele importante fiind laptele si produsele lactate, frunzele verzi, galbenusul, semintele de susan consumate proaspete, soia, pestele si oasele comestibile (precum cele din conserve), cereale integrale, varza cruda, fasolea, nucile proaspete, sfecla rosie, apa minerala, mazarea si telina.

Este bine de stiut ca, pentru a fi asimilat bine de organism si folosit eficient în procesul metabolic, calciul este indicat sa fie asociat cu vitamina D (prin expunerea la soare sau suplimente), vitamina A (prezenta cu preponderenta in legumele colorate în galben-portocaliu), vitamina C (in citrice, patrunjel, zarzavaturi), zinc (lactate, peste, oua si ulei vegetal presat la rece) si, bineinteles, magneziu. Atentie! Suplimentele de calciu nu se iau împreuna cu cele de fier, deoarece calciul impiedica asimilarea fierului. De asemenea, consumul in exces de calciu poate duce la  hipercalcemie, ce se manifesta prin greata, varsaturi, lipsa poftei de mancare, constipatie, dureri musculare, scaderea ritmului cardiac si calculi renali.

Ce se intampla in carenta de magneziu

Magneziul este deosebit de important pentru reglarea functiilor nervoase, dar contribuie si la buna functionare a activitatii musculare, laolalta cu calciul. In plus, contribuie la marirea rezistentei organismului la stres si la transformarea zaharului din sange in energie.

Si in cazul unui deficit de magneziu apar crampe musculare, ticuri, insomnii, stari de nervozitate si frici inexplicabile, lipsa poftei de mancare, palpitatii, fragilitatea unghiilor, a parului si a dintilor, atacuri de panica, irascibilitate si stari prelungite de depresie.

Acest mineral deosebit de important poate fi luat, din natura, din peste, fructe de mare, cereale integrale, nuci proaspete, vegetale cu frunze verzi (in special spanac, varza si salata), broccoli, fasole, soia, banane, migdale, alge, seminte crude, curmale, cacao bio si ciuperci, dar si din suplimentele special concepute pentru a acoperi carentele. Atentie! Persoanele care sufera de insuficienta renala e bine sa intrebe medicul daca poate lua suplimente cu magneziu deoarece acesta poate creste riscul formarii calculilor renali. De asemenea, este indicata precautia si in cazul unui tratament cu antibiotice.

Magneziul se asimileaza foarte bine în combinatie cu vitamina B6, fapt pentru care multi fitoterapeuti recomanda introducerea in dieta a cateva linguri cu tarate pe zi atunci cand se iau suplimente cu acest mineral.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau