Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cinci sfaturi pentru performante intelectuale

29-07-2016

Mintea nu poate retine eficient informatiile daca nu este odihnita. Pentru a mentine receptivitatea cerebrala este esentiala asigurarea a sapte-opt ore de somn in fiecare noapte. Recuperarea in week-end a timpului nedormit in timpul saptamanii nu este de ajutor. In plus, un creier surmenat nu poate sorta datele importante de cele ce trebuie uitate.

Cinci sfaturi pentru performante intelectuale


Cinci sfaturi pentru performante intelectuale 1. Mintea nu poate retine eficient informatiile daca nu este odihnita. Pentru a mentine receptivitatea cerebrala este esentiala asigurarea a sapte-opt ore de somn in fiecare noapte. Recuperarea in week-end a timpului nedormit in timpul saptamanii nu este de ajutor. In plus, un creier surmenat nu poate sorta datele importante de cele ce trebuie uitate. 2. Radicalii liberi contribuie substantial la instalarea precoce a procesului de imbatranire celulara in general, cerebrala in special. Vitaminele, cu precadere cele antioxidante, joaca un rol foarte important in mentinerea unei minti agere. Practic, marirea aportului de legume si fructe bogate in betacaroten, vitamina C si vitamina E determina conservarea sanatatii creierului. Cele mai bune surse in acest sens sunt citricele, afinele, morcovii, broccoliul, tomatele, uleiurile vegetale, nucile, germenii de grau etc. 3. Introducerea mai frecventa in dieta a pestelui, a soiurilor ce contin cantitati mari de acizi grasi polinesaturati si omega-3, ajuta la dezvoltarea cerebrala si inlesneste comunicarea intre neuroni. 4. Substantele nocive din fumul de tigara afecteaza abilitatea creierului de a procesa informatiile in mod adecvat, saboteaza capacitatea de memorare vizuala si verbala. Cat despre cafea, abuzul poate determina diferite probleme la nivelul sistemului nervos central. Anxietatea, nervozitatea, insomnia sunt astfel de stari care impiedica informatia sa se fixeze in creier. Se impune asadar renuntarea la fumat si consumarea cafelei cu masura. 5. In timpul solicitarilor fizice, in organism se elibereaza hormoni care ajuta la regenerarea celulelor cerebrale. De asemenea, miscarea determina scaderea riscului de hipertensiune arteriala, problema care contribuie la degradarea capacitatii de memorare. Pe scurt: practicarea consecventa a unei activitati sportive este mana cereasca pentru creier.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau