Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Consolidati-i copilului sistemul imunitar

24-11-2014

Copiii sunt principalele victime ale virozelor respiratorii in sezonul rece. Si asta pentru ca sistemul lor imunitar nu este suficient dezvoltat pentru a respinge agentii patogeni (virusuri, bacterii etc.) externi. O serie de factori, mai ales de ordin alimentar si igienic, ajuta intr-o mare masura la sporirea rezistentei naturale.

Consolidati-i copilului sistemul imunitar


Copiii sunt principalele victime ale virozelor respiratorii in sezonul rece. Si asta pentru ca sistemul lor imunitar nu este suficient dezvoltat pentru a respinge agentii patogeni (virusuri, bacterii etc.) externi. O serie de factori, mai ales de ordin alimentar si igienic, ajuta intr-o mare masura la sporirea rezistentei naturale. Rezistenta la boli tine de capacitatea sistemului imunitar de a impiedica multiplicarea virusurilor si bacteriilor patogene, care patrund cu usurinta in corp, mai ales prin intermediul cailor aeriene superioare. Imunitatea se creeaza in timp, cu fiecare infectie virala sau bacteriana devenim mai puternici in fata multitudinii de inamici, creandu-ne anticorpi. Igiena este foarte importanta Reducerea incidentei bolilor este strans legata de eliminarea pe cat posibil a microbilor patogeni. Spalatul pe maini de mai multe ori pe zi este cea mai simpla si totodata eficace metoda de a reduce proliferarea bacteriilor. Invatati-va de mic copilul cum si cat de des trebuie sa se spele si astfel va fi mai sanatos. Acordati o atentie deosebita curatarii narilor - sediul bacteriilor si virusurilor responsabile de infectiile respiratorii - cu apa sarata sau apa de mare. Invatati-l sa foloseasca pentru stergerea nasului, batiste de unica folosinta, mult mai igienice decat cele din panza care pastreaza in tesatura agentii patogeni. Caliti-le organismul Renuntati la ideile preconcepute potrivit carora copiilor le este mai frig decat adultilor. Infofolindu-i nu veti face decat sa sporiti riscul de a raci. Adaptati eficient corpul la temperaturile scazute, calindu-le organismul. Astfel, evitati sa-i tineti in spatii inchise, supraaglomerate, fara mijloace de purificare a aerului, 'bine" imbracati. Sa nu uitam ca virusurilor si bacteriilor le place caldura, deci in felul acesta nu faceti decat sa creati un mediu propice dezvoltarii lor. Acesta este, de altfel, si unul din motivele pentru care majoritatea copiilor se imbolnavesc mai des odata trimisi la gradinita. Dieta bogata in fructe si legume are efect profilactic Majoritatea fructelor si legumelor contin vitamine, inamici redutabili ai virusurilor. Campioana este vitamina C, iar cele mai bune surse sunt citricele, varza, fructele exotice, patrunjelul etc. Acestea contin si fitonutrienti care cresc productia de globule albe si interferon. Rol important au deopotriva vitamina A (din morcovi, ardei, legume verzi, oua etc.) si zincul (din fructe de mare, carne rosie, cereale integrale). Incercati sa dati copilului cinci portii de legume si fructe zilnic, considerand o portie ca fiind doua linguri pentru copiii de peste un an si o cana pentru prescolari si scolari. Asigurati-va ca doarme suficient Potrivit ultimelor cercetari in domeniu, nerespectarea orelor de somn afecteaza raspunsul imunitar al organismului, crescand sensibilitatea la boli. Un copil cu varsta de peste un an are nevoie de 12-13 ore de somn pe zi, iar un scolar de circa 10 ore. Daca micutul dvs. se trezeste prea devreme ca sa mearga la scoala, incercati sa recuperati orele pierdute facandu-i un program de somn dupa amiaza sau culcandu-l seara mai devreme cu 1-2 ore.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau