Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum facem fata stresului

24-11-2014

In functie de factorii stresanti, putem vorbi despre stresul emotional, financiar, familial, decizional si, nu in ultimul rand, despre stresul legat de activitatea profesionala. Stresul poate fi acut, aparand ca reactie in fata unei amenintari imediate, traite ca un pericol (zgomot, aglomeratie, izolare, foame, pericol, infectii, imaginarea unei amenintari sau amintirea unui eveniment periculos) sau cronic, incluzand: nivel ridicat de tensiune la locul de munca, probleme pe termen lung in relatiile personale, singuratatea, griji financiare persistente.

Cum facem fata stresului


Stresul reprezinta sindromul de adaptare a organismului, cand se poate produce un dezechilibru marcant intre solicitarile mediului si posibilitatile de raspuns reale ale individului, manifestandu-se printr-un ansamblu care cuprinde incordarea, tensiunea, constrangerea, solicitarea. In functie de factorii stresanti, putem vorbi despre stresul emotional, financiar, familial, decizional si, nu in ultimul rand, despre stresul legat de activitatea profesionala. Stresul poate fi acut, aparand ca reactie in fata unei amenintari imediate, traite ca un pericol (zgomot, aglomeratie, izolare, foame, pericol, infectii, imaginarea unei amenintari sau amintirea unui eveniment periculos) sau cronic, incluzand: nivel ridicat de tensiune la locul de munca, probleme pe termen lung in relatiile personale, singuratatea, griji financiare persistente. Stresul prelungit este factor de risc pentru aparitia afectiunilor cardio-vasculare (angor, infarct miocardic, hipertensiune arteriala), digestive (tulburari de tranzit, colite, ulcere gastro-duodenale), dermatologice (eczema, caderea parului, alopecia), endocrine, ginecologice (tulburari de ovulatie, de ciclu menstrual), tulburarilor neurovegetative (palpitatii, sincopa), oboselii cronice, depresiei si insomniei. Sfaturi pentru combaterea stresului Planificarea eficienta a timpului, cu un echilibru intre serviciu, timpul liber si somn. Alimentatie echilibrata, bogata in vitamine si minerale. Exercitii fizice regulate. Respectarea orarului de somn ( 6-8 ore/noapte). Acordarea unui timp suficient pentru activitati relaxante (hobby-uri, activitati sociale, meloterapie, momente de liniste). Suplimentele alimentare antistres nu trebuie luate decat la indicatia medicului/ farmacistului. Dr. Alexandra Barjoveanu Medic rezident psihiatrie




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau