Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum putem preveni insomnia

04-12-2014

Peste 90% dintre oameni se pot confrunta in timpul vietii cu insomnii de diverse grade fiind estimate ca 1 din 10 persoane sufera de insomnie cronica aceasta fiind mai frecvent intalnita la varstnici si la persoane cu un regim de viata foarte stresant. Insomnia contribuie la oboseala excesiva din timpul zilei care poate conduce la accidente, iritabilitate, dificultati de concentrare. De vina pentru aparitia insomniei sunt stresul zgomotul din mediu temperaturile extreme consumul excesiv de cafeina sau alcool reactiile adverse la unele medicamente durerile datorate diverselor boli depresia anxietatea hipertensiunea arteriala si mai nou, dependenta de Internet.

Cum putem preveni insomnia


Peste 90% dintre oameni se pot confrunta in timpul vietii cu insomnii de diverse grade, fiind estimate ca 1 din 10 persoane sufera de insomnie cronica, aceasta fiind mai frecvent intalnita la varstnici si la persoane cu un regim de viata foarte stresant. Insomnia contribuie la oboseala excesiva din timpul zilei, care poate conduce la accidente, iritabilitate, dificultati de concentrare.

De vina pentru aparitia insomniei sunt stresul, zgomotul din mediu, temperaturile extreme, consumul excesiv de cafeina sau alcool, reactiile adverse la unele medicamente, durerile datorate diverselor boli, depresia, anxietatea, hipertensiunea arteriala si, mai nou, dependenta de Internet. Mecanismul care declanseaza aparitia insomniei este melatonina, un hormon uman natural care influenteaza ritmul circadian zilnic si poate fi considerat ceasul biologic care regleaza ciclul somn-veghe al organismului.

Seara, organismul incepe sa produca melatonina, care in schimb declanseaza senzatia de somn. Organismul produce, odata cu inaintarea in varsta, mai putina melatonina, explicandu-se astfel de ce dificulatile de somn sunt mai frecvente la batrani si, de asemenea, este demonstrat faptul ca adultii cu insomnie au niveluri mai scazute ale melatoninei decat adultii de aceeasi varsta fara insomnie.

Din acest motiv, poate fi eficienta administrarea de melatonina inainte de culcare la persoanele cu varste peste 40 de ani, contribuind la instalarea mai rapida a somnului, care va fi mai sanatos si mai reconfortant decat somnul provocat de sedative. De asemenea, putem evita insomniile prin stabilirea unui program regulat de trezire si somn, evitand sa privim la TV in dormitor sau sa consumam cafeina, alcool si nicotina inainte de culcare, practicand exercitii fizice in timpul zilei.

Insomnia poate fi un semnal pentru prezenta unei boli nediagnosticate, de aceea este indicat sa consultati medicul daca aceasta persista mai mult de 4 saptamani.

Dr. Simona Buzila




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau