Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum reducem nivelul colesterolului?

16-12-2014

Colesterolul este o substanta grasa, sintetizata in ficat si care se gaseste in sange, creier, fibra, bila, si ca depozite in peretii vaselor sangvine. Se gaseste in alimentele de origine animala si contribuie la aparitia bolilor cardiace la persoane care consuma cantitati mari de astfel de alimente pe o perioada lunga de timp.

Cum reducem nivelul colesterolului?


Colesterolul este o substanta grasa, sintetizata in ficat si care se gaseste in sange, creier, fibra, bila, si ca depozite in peretii vaselor sangvine. Se gaseste in alimentele de origine animala si contribuie la aparitia bolilor cardiace la persoane care consuma cantitati mari de astfel de alimente pe o perioada lunga de timp.

Alimente interzise slanina, sunca, untura, organe (ficat, creier, rinichi), carne grasa (de porc, vita, vanat, rata, gasca), mezeluri grase, salamuri, cremvursti, parizer, hamburgeri, creveti, sardele, crustacee. consumul excesiv de frisca, branzeturi grase, unt, cascaval, maioneze, galbenus de ou, placinte cu carne, prajituri, ciocolate, produse de patiserie cu zahar rafinat, inghetate, bauturi indulcite cu zahar, alcooluri tari. Unele dintre aceste preparate contin cantitati ridicate de colesterol: caviar - 440 mg%, ficat gras-380 mg%, omleta - 350 mg%, unt - 250 mg%, pate din ficat de porc - 200 mg%, maioneze - 165 mg%, ceea ce impune reducerea sau chiar suprimarea lor din consumul alimentar.

Alimente recomandate

fructele proaspete (mere, pere, portocale, lamai, grapefruit, banane, caise, piersici, coacaze, afine, zmeura), fructe uscate (alune, nuci, migdale, smochine), legume crude (zarzavaturi), carne slaba (pui, curcan, vitel, peste) preparata prin fierbere, supe de pui cu fidea, lapte degresat cu max. 1,5% grasime, iaurt, cas, urda, branza dietetica de vaci, uleiuri vegetale (de floarea-soarelui, porumb, soia, rapita si, mai ales, de masline bogat in acizi grasi mononesaturati).

Sunt indicate si pastele fainoase, cereale (paine integrala si de secara, chifle, gris, fulgi de ovaz, grau germinat, orez nedecorticat).

La alimente se poate adauga otet de mere cu miere de albine, condimente care nu sunt iuti, o ceapa cruda si 2-3 catei de usturoi (bogati in alicina cu rol in scaderea colesterolului din sange si a tensiunii arteriale).

Consumul moderat de alcool poate duce la cresterea nivelului de colesterol HDL (bun). Vinul rosu (un pahar la masa) este sanatos deoarece produsce vasodilatatie, crescand astfel fluxul de sange catre muschiul cardiac si catre alte tesuturi. Vinul rosu contine antioxidanti de tipul flavonoidelor.

Plante medicinale care au dovedit o mare eficacitate: anghinare (frunze uscate) din care se prepara o infuzie care se bea - dimineata, pe stomacul gol, iar restul cu 30 minute inainte de mese, dupa care urmeaza repaus la pat, culcat pe partea dreapta; paducel (flori si frunze uscate), din care se face infuzie (1 lingurita la 200 ml apa clocotita); se beau 3 ceaiuri pe zi intr-o cura de 3 saptamani; mesteacan (frunze uscate), pentru a face o infuzie concentrata (doua linguri la 250 ml apa clocotita), la care se adauga un varf de cutit de bicarbonat de sodiu; papadie (frunze) pentru infuzie, din care se beau 2-3 cani pe zi intr-o cura de 2-3 saptamani; patlagina (frunze) pentru infuzie din care se bea cate o lingura la doua ore. Dieta cu un nivel scazut in grasimi si colesterol poate duce la scaderea nivelului total de colesterol LDL cu pana la 5-10%.

Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca dietele bogate in fibre solubile scad si mai mult nivelul colesterolului LDL - respectiv cu 20-30%. Tipul de fibra pe care s-au facut cercetarile este pentru cea provenita din alimente precum: tarate, ovaz sau fasole. S-a demonstrat ca, daca mancam boabe de soia fierte si gatite in diverse maniere (soia fiind o bogata sursa de proteine si de fibra natural solubila) se ajunge la o scadere a colesterolului total de 30% si o scadere a colesterolului LDL de 35-40%. Fibra solubila ajuta la scaderea colesterolului in mai multe moduri:

Reducerea absorbtiei de colesterol din alimente

Eliminarea mai buna a bilei

Cresterea gradului de repartizare a colesterolului din sange

Reducerea productiei de colesterol de ficat

Folositi metode naturale si anume consumul de alimente bogate in fibre alimentare precum cirese, zmeura, mustar verde, broccoli, telina, rosii, grepfrut, conopida, varza, fasole verde, vanata, capsuni, mazare, linte si altele.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau