Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum sa ai articulatii sanatoase?

26-05-2016

Afectiunile musculo-scheletice reprezinta unele dintre cele mai frecvente probleme de sanatate care apar odata cu inaintarea in varsta. Cu toate acestea, in functie de stilul de viata, aceste boli au inceput sa fie din ce in ce mai prezente si la tineri.

   Cum sa ai articulatii sanatoase?


Specialistii sustin ca articulatile sunt deosebit de fragile, iar subtierea cartilajelor conduce, in timp, la instalarea osteoartritei, o boala care se manifesta prin umfl area articulatiilor si care este insotita de dureri, ba mai mult de limitarea miscarilor.

De aceea, este extrem de important sa ai grija de articulatiile tale inca din tinerete, fi indca odata erodate cartilajele se regenereaza destul de greu.

In plus, muschii puternici te vor ajuta sa mentii o stabilitate a incheieturilor.

Este cunoscut faptul ca, daca muschii corpului sunt intr-o forma buna, riscul unei accidentari este  mult mai mic.

Principalii factori de risc care duc la slabirea articulatiilor sunt:

Kilogramele in plus - cu cat greutatea depaseste limitele recomandate, cu atat presiunea exercitata asupra articulatiilor va fi mai mare. Obezitatea reprezinta unul dintre factorii principali de risc in aparitia osteoartritei la nivelul genunchilor  si soldurilor.

Pozitia necorespunzatoare a corpului. Daca ai obiceiul sa stai sau sa mergi cocosat, incheieturile gatului, picioarelor,dar si coloana vertebrala vor avea, in timp, mult de suferit.

De asemenea, este  extrem de important sa ai mare grija atunci cand ridici greutati.

De exemplu, ar fi bine ca greutatea unor pungi sa fie distribuita in mod egal, in ambele maini sau, daca ai inlocuit geanta cu rucsacul, este de preferat sa-l cari pe ambii umeri.

Daca vrei sa ai articulatii sanatoase, ai grija la ce mananci!

O dieta corecta trebuie sa se bazeze pe fructe, legume, cereale integrale, lactate cu continut scazut de  grasimi. Poti insa consuma si carne, oua, nuci, dar sa nu faci excese. Stai departe de grasimile saturate, sare si zahar. Sunt studii care sustin ca acizii grasi omega 3, care se gasesc  in peste, contribuie la reducerea simptomelor asociate durerilor articulare. Totodata, si vitamina D are efect antiinflamator si iti protejeaza  incheieturile, ea avand un rol esential in formarea oaselor. In egala masura, o alimentatie bogata in vitamina C (ardei kapia, patrunjel, capsune, citrice) te poate ajuta sa ai articulatii sanatoase, fiind cunoscut faptul ca vitamina C are un rol important in prevenirea bolilor reumatice.

Alimente de folos

Migdale - contin vitamina E, care protejeaza articulatiile deteriorate.

Fasolea neagra - are efect antiinfl amator, in plus ea reprezinta o sursa importanta de proteine, care contribuie la formarea aminoacizilor, acestia  fiind esentiali in nutritia cartilajului.

Brocoli - contine o substanta care contribuie la revigorarea organismul, in acest fel fiindu-ti un aliat de nadejde in lupta cu radicalii liberi. Brocoli este foarte bogat in vitaminele A, B, C, E, K si calciu, care ajuta la sanatatea incheieturilor.

Napul - acesta are o mare cantitate de calciu, vitamina A, C, K, dar si minerale care ajuta la protejarea articulatiilor.

Ghimbirul - este recunoscut pentru efectele pozitive pe care le are in ameliorarea infl amatiilor articulare

Stiai ca masajul de relaxare este un remediu cu adevarat benefic  pentru sanatatea articulara, fiindca reduce nivelul de disconfort si creste vigoarea organismului?



 



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau