Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum sa tinem colesterolul sub control

26-01-2015

Nivelul crescut al colesterolului din sange iti poate afecta grav sanatatea! De aceea, este important sa iti masori nivelul de colesterol.

Cum sa tinem colesterolul sub control


Colesterolul este o grăsime, care are un rol esențial în buna funcționare a organismului:

1. face parte din compoziția membranelor celulare și menține integritatea celulară;

2. este indispensabil în sinteza bilei (acizii biliari sunt necesari în digestia lipidelor);

3. intervine în metabolismul vitaminelor liposolubile (A, D, K, E);

4. protejează nervii și structurile cerebrale;

5. constituie baza în sinteza unor hormoni.

ATENȚIE!

Nivelul crescut al colesterolului din sânge îți poate afecta grav sănătatea! De aceea, este important să îți măsori nivelul de colesterol. Ce se determină?

Profilul lipidic, care se compune din:

• Colesterolul total

• LDL-colesterol

• HDL-colesterol

• Trigliceride.

Trigliceridele sunt cele mai sensibile la o alimentație hipolipidică și hipoglucidică.

Este important să te mobilizezi și să îți aperi sănătatea. Cum?

- Renunță la fumat!

- Practică 30 - 60 de minute de exercițiu fizic pe zi, 5 zile/săptămână!

- Ai grijă la alimentație!

Cheia alimentației sănătoase constă în înlocuirea grăsimilor saturate (rele) cu cele mononesaturate şi polinesaturate (bune), care sunt prezente în alimente precum: alune, nuci, migdale, măsline și ulei de măsline, avocado, soia, porumb, pește, ulei de pește.

Deși eschimoșii nu se hrănesc echilibrat, hrana lor fiind unilaterală și prea grasă, ei rămân adesea activi și sănătoși până la vârste înaintate. O mare parte a nutriției lor constă în pești care cresc în apă rece și care sunt deosebit de bogați în acizi grași Omega-3.

Peștele este alimentul cel mai bogat în grăsimi BUNE care îți protejează arterele! Consumul de pește (somon, hering, macrou, sardine) se recomandă cel puțin de 2 ori pe săptămână.

Există și suplimente alimentare care conțin acizi grași Omega-3 și care îți pot completa dieta zilnică!

Cum te afectează colesterolul în exces?

Se depune în peretele vaselor sangvine - Se formează PLACA DE ATEROM cu îngustarea arterei - Vasul se închide - ATAC VASCULAR CEREBRAL, INFARCT MIOCARDIC ACUT, ALTE OCLUZII VASCULARE (la nivelul retinei, membrelor, etc.)



Conf. Univ. Dr. OLIVIA TIMNEA


 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau