Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Cum se poate evita ingrasarea dupa dieta

05-01-2018

Foarte des intalnit in special la persoanele care slabesc mult intr-o perioada scurta de timp, fenomenul acumularii kilogramelor pierdute in urma unei diete este nu numai extrem de neplacut ci si periculos pentru sanatate. Numita generic efect ''yo-yo'', tendinta de a pune la loc, intr-un timp foarte scurt, kilogramele eliminate dupa un regim de slabit poate fi determinata de schimbarile aparute in cadrul microbiomului intestinal, cele cateva trilioane de microorganisme care traiesc in tractul digestiv si ajuta la procesarea alimentelor ingerate.

Cum se poate evita ingrasarea dupa dieta


In timpul unei diete, schimbarile produse in microbiomul intestinal al organismului unei persoane supraponderale sau obeze in perioada in care aceasta pierde din greutate pot persista schiar si cateva luni, acest lucru determinand un esec in incercarea de a mentine numarul dorit de kilograme si chiar atingerea unei greutati mai mari decat cea initiala.

Aceasta ingrasare recurenta este o problema foarte des intalnita. Practic, s-a constatat ca aproape jumtate dintre persoanele obeze si care tin diete prezinta acest model recurent.

Pentru a intelege de ce se intampla acest lucru, o echipa de oameni de stiinta din Israel a realizat experimente pe soareci de laborator pe care i-au trecut prin cicluri de diete abundente in grasimi intercalate cu perioade de alimentatie saraca in grasimi. In final, ei au descoeprit ca microbiomul intestinal al soarecilor care au pierdut din greutate suferise modificari care s-au mentinut multe luni si au condus la ingrasarea rapida dupa ce animalele au fost trecute pe o alimentatie bogata in grasimi. Pentru a testa aceasta teorie, cercetatorii au transferat microbiom intestinal ce suferise modificari in corpul unor soareci care nu fusesera expuși la dieta de tip ''yo-yo''. Si in acest caz s-a produs o crestere in greutate care a fost rapida si excesiva, dupa ce soarecii au primit alimente bogate in grasimi, concluzia fiind ca vinovata este combinatia de dieta plus microbiom.

Ca urmare a experimentelor s-a ajuns la concluzia ca printre schimbarile-cheie care se petreceau in corpul rozatoarelor care se ingrasau dupa regim se evidentia o reducere a nivelurilor unor compusi numiti flavonoide din tractul intestinal.

Astfel, pentru a preveni ingrasarea dupa o dieta este indicat un tratament ''postbiotic'' bazat pe flavonoide.

Acestea sunt compusi chimici - clasificati in flavonoli, flavone, flavonone, izoflavone, catechine, antocianide si calcone - ce se regasesc in legume si fructe proaspete, ceai verde si negru, produse fermentate sau vin rosu si au activitate antioxidanta, antimicrobiana, anticanceroasa si antiinflamatorie. Surse importante de flavonoide sunt usturoiul, broccoli, afinele, coacazele negre si, in general, fructele de padure, andivele, sucul proaspat de portocale si patrunjelul. Acestea contin chiar si 50 mg de flavonoide la 100 g. Bogata in flavonoide sunt si salata, spanacul, rosiile, capsunele, merele, soia, strugurii rosii, vinul rosu, ceaiul verde si sucul proaspat de rosii, acestea avand circa 1-5 mg de flavonoide la 100 g. O cantitate mai mica de flavoinoide, dar nu neinsemnata, respectiv circa 1 mg de flavonoide la 100 g, au varza, morcovii, ciupercile, piersicile, vinul alb si cafeaua. De asemenea, cacaua si ciocolata neagra sunt bogate in flavanoizo – 100 grame de cacao pot contine ci 5 mg de flavonoide.

Pe langa aceste surse naturale, flavonoidele pot fi obtinute din suplimente realizate dintr-un amestec de extracte concentrate de fructe, legume, ceai (fara cofeina), plante medicinale si altele.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau