Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Deficienţa de magneziu, una dintre principalele cauze ale cârceilor

11-04-2018

Apariţia subită a unui cârcel este un eveniment extrem de dureros ce poate perturba activităţile obişnuite şi chiar somnul. Această contracție bruscă și involuntară a mușchilor de la extremități, însoțită, de obicei, de senzații dureroase, poate fi declanşată de diverşi factori, în funcţie de starea de sănătate şi de poziţia persoanei afectate, însă, în 78% dintre cazuri principala cauză este o deficienţă de magneziu.

Deficienţa de magneziu, una dintre principalele cauze ale cârceilor


Conform, dr. Mehmet Oz, dr. Andrew Weil, Mayo Clinic şi a altor voci proeminente din domeniul medical, prezenţa unei cantităţi insuficiente de magneziu în corp poate duce la crampe resimţite brusc ce pot fi localizate în aproape în orice regiune a corpului (mai frecvent la nivelul mâinilor şi picioarelor).

În cazul unei deficienţe de magneziu, corpul duce lipsă de unul dintre cele mai importante elemente naturale de apărare contra inflamaţiei, durerii şi tensiunii provocate spre exemplu de menţinerea corpului într-o poziţie incomodă timp îndelungat.

De asemenea, există şi unele probleme de sănătate mai grave care pot duce la crampe musculare, precum stenoza spinală, boala arterială periferică, artrita, boala Addison, ciroza, hipotiroidismul, diabetul, insuficienţa renală cronică, dar şi boala Parkinson.

De asemenea, alcoolismul şi sarcina pot favoriza crampele musculare.

Primul lucru care trebuie făcut în situaţia în care se produce un cârcel este întinderea muşchiului afectat, oricât de dureros ar fi acest lucru. În mod normal, durerea va ceda rapid. Ulterior, pentru a preveni producerea altei crampe, sunt indicate mişcarea uşoară şi scuturarea membrului afectat. Apoi este indicat să se stea la orizontal şi să se ţină piciorul sau mâna afectate întinse, în poziţie relaxată. Zona se masează cu o mişcări circulare.

Se poate face chiar o baie locală caldă pentru detensionarea muşchiului sau să se poate pune o sticlă cu apă fierbinte pe regiunea unde s-a produs cârcelul.

Pentru a preîntâmpina producerea cârceilor, se previne deshidratarea corpului prin consumul unei cantităţie adecvate de apă de-a lungul zilei.

De asemenea, se evită menţinerea corpului într-o poziţie încordată sau fixă timp îndelungat.

Foarte important este ca temperatura din dormitor să fie una plăcută, iar hainele să fie suficient de călduroase deoarece multe crampe musculare pot apărea şi din cauza frigului.

Înainte de culcare sunt recomandate exerciţii de stretching sau yoga ori pillates pentru întinderea şi detensionarea muşchilor.

Persoanele foarte active sau care frecventează des sauna trebuie să consume săruri minerale pentru a suplini pierderea de electroliţi prin transpiraţie.

Ativităţile fizice moderate şi efectuate în mod regulat sunt recomandate pentru menţinerea tonusului muscular. Cele mai bune exerciţii sunt alergarea uşoară, ciclismul şi înotul.

Purtarea unor obiecte de încălţăminte comode este imperativă pentru prevenirea crampelor – pantofii cu toc, spre exemplu, putând favoriza apariţia cârceilor.

Consumaţi în fiecare zi alimente bogate în calciu, potasiu şi mai ales magneziu, precum banane, cartofi, varză, broccoli, citrice, fasole roşie, mazăre, tomate, spanac, mango, avocado, nuci crude, susan, seminţe de dovleac proaspete, tofu, peşte gras şi ovăz.

În cazul în care resimţiţi frecvent cârcei este indicat să vă adresaţi medicului pentru identificarea factorului cauzator. Sunt recomandate analize de sânge pentru a se depista o posibilă deficienţă de magneziu. De asemenea, trebuie efectuate investigaţii pentru a se confirma eventuala prezenţă a unei afecţiuni ce ar putea favoriza manifestarea crampelor musculare.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau