Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Dieta estivala pe intelesul tuturor

04-12-2014

Vara simbolizeaza pentru foarte multe persoane vacanta, libertate, plaja si mare! Este insa sinonima si cu temperaturile crescute, care nu prea te imbie la mancare... In zilele fierbinti, mai mult ca oricand, organismul are nevoie de mai multa hidratare, de vitamine si de o alimentatie care sa menajeze aparatele digestiv si circulator. Din fericire, exista solutii pentru a trezi apetitul si in aceasta perioada a anului, ce va vor ajuta sa va hraniti echilibrat si sanatos.

Dieta estivala pe intelesul tuturor


Vara simbolizeaza pentru foarte multe persoane vacanta, libertate, plaja si mare! Este insa sinonima si cu temperaturile crescute, care nu prea te imbie la mancare... In zilele fierbinti, mai mult ca oricand, organismul are nevoie de mai multa hidratare, de vitamine si de o alimentatie care sa menajeze aparatele digestiv si circulator. Din fericire, exista solutii pentru a trezi apetitul si in aceasta perioada a anului, ce va vor ajuta sa va hraniti echilibrat si sanatos. Ritmul si modul de a lua masa este adesea modificat in sezonul estival, mai ales in concediu.

Majoritatea prefera mic-dejunurile tarzii, cat mai frugale, luate pe terasa, la umbra copacilor, iar pranzul se transforma adesea intr-o cupa mare de inghetata, servita in graba, sub soarele arzator, ca sa nu se topeasca. Ca de obicei, cina este cea mai consistenta masa: caldura s-a domolit, iar briza marii te imbie la mancare si petrecere... Din pacate, astfel de greseli alimentare perpetuate zi dupa zi, an dupa an, duc mai devreme sau mai tarziu la dezordini nutritionale grave. Este momentul sa priviti vara ca pe o ocazie perfecta de a va schimba comportamentul, de a va face plinul de vitamine si minerale, oferite cu atata darnicie de fructele si legumele de sezon.

Sa nu uitam ca expunerea la caldura intensifica procesul transpiratiei si pierderea de apa si saruri minerale din organism, pe care trebuie sa le compensati prin alimentatie. De asemenea, sa mai tinem cont ca digestia se desfasoara mai greu in aceasta perioada a anului, prin urmare trebuie sa adoptam o alimentatie usoara, care sa nu complice si mai tare situatia. Optati pentru un mic-dejun energizant Lactatele proaspete, reci, merg de minune cu fructele zemoase si dulci ale verii. Incepeti ziua cu o portie generoasa de fructe. Pepenele rosu sau galben, este cel mai apreciat, atat pentru cantitatea ridicata de apa, cat si pentru substantele nutritive pe care le contine.

Lui i se adauga bananele, portocalele, capsunile, ciresele, afinele, zmeura sau ananasul, toate contribuind la hidratarea organismului, dar si la usurarea digestiei. Completati meniul cu branza slaba (excelenta sursa de calciu, perfect asimilabil sub influenta razelor soarelui, si proteine) si paine integrala sau cereale (fibrele va vor ajuta sa aveti un tranzit intestinal normal). O data la doua zile, puteti imbogati meniul cu un ou fiert moale sau cateva felii de sunca slaba. De asemenea, puteti inlocui salata cu un pahar mare cu suc proaspat de fructe.

Acesta previne dezechilibrul electrolitic care se produce prin transpiratie si prin pierderile de apa de la nivel pulmonar prin expiratie. Plantele condimentare optimizeaza apetitul Caldura, se stie, taie pofta de mancare. Pentru a va redeschide apetitul, inspirati-va din traditiile culinare ale tarilor care au parte de temperaturi caniculare tot timpul anului. In tot bazinul mediteranean, insulele tropicale, in India si in America Latina, plantele condimentare sunt la mare cautare deoarece au proprietatea de a stimula pofta de mancare. Nimic nu este mai eficient ca un praf de curry adaugat la sosuri pentru a va gadila papilele gustative. Vara este momentul perfect de a experimenta feluri de mancare exotice, ale caror parfum si savoare va vor imbia la masa... Carnea slaba, pregatita la gratar, pestele, asezonate cu sosuri usoare constituie cele mai bune alegeri. Un bol mare de salata asortata, in toate culorile anotimpului, va intregi cu brio meniul. Neaparat includeti morcovii in dieta, deoarece contin beta-caroten, element ce asigura protectia naturala impotriva razelor ultraviolete.

Feriti-va de maioneze, mezeluri, carnati, mici, grasimi animale, in general, caci favorizeaza iritarea intestinelor, sunt foarte usor perisabile pe canicula si riscati sa va alegeti cu o toxiinfectie alimentara. La desert, alegeti fructe, innobilate cu o cupa-doua de inghetata. Nu uitati sa beti suficiente lichide, pentru a evita deshidratarea de dupa pranzul copios. Apa proaspata, rece, cu adaus de suc de lamaie sau frunze proaspete de menta este bautura perfecta! De asemenea, o alta optiune buna in acest sens este ceaiul verde, servit intre mese. Cina perfecta contine si o supa Supele reci sau usor caldute sunt perfecte pentru o masa de seara luata nu mai tarziu de ora 20. Supa de rosii cu fidea sau ciorba de peste rece si acrisoara, cu multa verdeata, va vor racori instant si va vor face sa va simtiti revigorati.

Pastele integrale asezonate cu un sos proaspat de rosii si busuioc verde sunt, de asemenea, ideale ca aperitiv la cina. Felul doi poate fi compus din legume sotate (ciuperci, fasole verde, dovlecei etc.) si peste la gratar. Si pentru ca seara sa capete aerul de vacanta si libertate, pe care il inspira, de obicei, vara, va puteti delecta cu un pahar-doua de vin rosu, natural, excelenta sursa de antioxidanti. Limitati-va insa la cantitati mici de alcool, caci face sa creasca temperatura corpului si sa va provoace deshidratare.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau