Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Dieta la 20, 30, 40 și peste 50 de ani

25-02-2019

Alegerile și obiceiurile alimentare trebuie să se schimbe cu fiecare deceniu care trece, în funcție de cerințele organismului specifice fiecăreia dintre etapele vieții.

Dieta la 20, 30, 40 și peste 50 de ani


La 20 de ani

Acesta este deceniul în care are loc tranziția de la anii de școală la începutul carierei și totodată este etapa în care au loc numeroase modificări hormonale, iar nivelul de stres crește. De asemenea, în această perioadă se formează obiceiurile alimentare și stilul de viață care vă vor însoți mulți ani înainte.

Astfel, în cazul în care dieta este dezordonată și nesănătoasă, dacă se mănâncă pe fugă sau dacă se sare peste mese mai târziu se vor simți repercusiunile, iar stilul de viață deja consacrat va fi greu de corectat.

Așadar, stabiliți obiceiuri sănătoase, alegeți cele mai bune alimente la fiecare masă, mâncați de cel puțin trei ori pe zi și aveți grijă să nu consumați calorii ''goale'', sărace în nutrienți.

De asemenea, evitați alcoolul în exces și obiceiurile nesănătoase, precum fumatul sau ignorarea importanței odihnei.

La 30 de ani

Poate cea mai stresantă etapă a vieții, perioada dintre 30 și 40 de ani, este marcată de jonglarea între viața de familie și carieră, iar atenția este concentrată de cele mai multe ori departe de propria persoană. Mâncatul pe fugă, săritul peste mese, nivelul ridicat de stres, calitatea precară a somnului și a alimentelor consumate, kilogramele acumulate în plus, sedentarismul și ignorarea importanței efectuării analizelor periodice vor avea, însă, un cuvânt greu de spus deceniile următoare. Cunoscând acest lucru, se recomandă acordarea unei atenții sporite propriei persoane, ca o investiție în eficiența și sănătatea din etapele următoare ale vieții.

La 40 de ani

Viața la 40 de ani începe să intre într-un ritm ''rodat'', existând însă riscul ca oboseala acumulată în etapa precedentă, dar și atingerea unui nivel de confort să își pună amprenta asupra stilului de viață. Aceasta este etapa în care există cel mai mare risc de apariție a supraponderalității și obezității, diabetului și a altor probleme de sănătate, în special cele asociate cu un stil de viață nesănătos și sedentarismul.

Pentru a lupta cu această tendință este indicat să se ia măsuri urgente. Acestea includ începerea și menținerea unui program de exerciții fizice, gestionarea meselor și a alimentelor consumate, renunțarea la fumat, includerea fructelor și legumelor în dieta zilnică și ținerea la distanță a stresului și oboselii.

Persoanelor cu greutate normală li se recomandă cel puțin 30 de minute de activitate fizică în fiecare zi, iar cele care au predispoziție la îngrășare trebuie să facă mișcare 60 de minute zilnic. Pe de altă parte, persoanelor supraponderale și obeze li se recomandă 90 de minute de sport pe zi. Pentru a reuși, oamenii de știință au un sfat: sportul și alimentația sănătoasă să devină o prioritate plăcută în viața tuturor.

La 50 de ani și după

Menținera greutății corporale este importantă la orice vârstă - însă devine o provocare din ce în ce mai mare odată cu înaintarea în vârstă, mai ales în jurul vârstei de 50 de ani și după, când nivelul de activitate scade, masa musculară se diminuează în mod natural, iar organismul necesită o cantitate mai mică de calorii.

Acum este mai important ca oricând să se gestioneze cu strictețe numărul caloriilor consumate dar și calitatea alimentelor, și să se pună accent pe un program de exerciții fizice zilnice. Nu în ultimul rând, se recomandă analize medicale regulate pentru depistarea și corectarea eventualelor dezechilibre și probleme.

În ceea ce privește alimentația, se recomandă fructele și legumele, crude sau gătite prin fierbere ori coacere, scăderea cantității de grăsimi, consumul redus de zahăr și sare și renunțarea la fast-food și la alimentele intens procesate.

Legat de sport, indicate sunt atât exercițiile cardio, precum mersul rapid, alergarea, ciclismul sau înotul, dar și cele de întărire a musculaturii în toate zonele corpului.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau