Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Dieta si nutritie

Regimul alimentar in psoriazis

Psoriazisul este o boala in care celulele pielii se multiplica foarte rapid. In mod normal, pielea se reinnoieste la 30 de zile - acesta este intervalul de timp in care o celula noua isi face drum din stratul profund al pielii catre suprafata. In psoriazis, aceste celule ajung la suprafata in doar 3 zile, ca si cum franele organismului ar fi cedat. Rezultatul este reprezentat de arii mari de piele, numite placarde, colorate in rosu si adesea prezinta mancarimi.

Dieta in hepatita cronica

Regimul alimentar are un rol foarte important deoarece ajuta organismul sa lupte impotriva infectiei si ajuta la prevenirea complicatiilor hepatitei. Regimul in hepatita trebuie sa fie bogat in proteine pentru a ajuta la refacerea celulei hepatice dar sarac in grasimi. Se interzice consumul de bauturi alcoolice de orice tip deoarece alcoolul grabeste evolutia spre ciroza hepatica.

Dieta hipolipidica

Dieta hipolipidica

Pentru adulti, aportul de lipide din alimentatie trebuie sa se incadreze in intervalul 20-35% din ratia calorica zilnica. Adica, unei persoane care consuma intr-o zi 2000 kcal, ii sunt recomandate mai putin de 40 g de grasime. De asemenea, colesterolul din alimentatie trebuie limitat la maximum 300 mg pe zi. La calcularea acestei cantitati ne ajuta foarte mult descrierea componentelor nutritive de pe eticheta fiecarui produs.

Cauzele endocrinologice ale obezitatii

Cauzele endocrinologice ale obezitatii

In ultimii ani, obezitatea si diabetul zaharat de tip II reprezinta disfunctiile metabolice cele mai frecvente pe plan mondial, cu consecinte nefaste asupra statusului cardiovascular si de crestere a riscului pentru dezvoltarea unui cancer. Din aceste motive, cercetarile privind cauzele obezitatii si mecanismele care controleaza apetitul si satietatea au luat in prezent o mare amploare.

Sfaturi de sezon: purificati-va corpul in profunzime

Sfaturi de sezon: purificati-va corpul in profunzime

Profitati de legumele si fructele proaspete. Reprezinta o excelenta sursa de vitamine, indispensabile sanatatii. Se digera usor si sunt totodata bogate in apa, element foarte important in cadrul unei diete de purificare. In plus, contin polifenoli, antioxidanti esentiali. Uleiul de masline extravirgin, adaugat la salatele de cruditati, subtiaza sangele, reduce nivelul colesterolului si trigliceridelor.

Ponturile nutritionistului pentru perioada verii

Ponturile nutritionistului pentru perioada verii

In nicio alta perioada a anului tarabele taranilor nu sunt mai bogate si mai divers colorate ca acum. Cirese rosii ca focul sau galbui, caise si piersici zemoase, pepeni racorosi, mere si pere cerate, toate incanta cu aromele si gusturile inconfundabile. Nu treceti nepasatori pe langa aceste comori, deoarece nu veti avea decat de pierdut! Consumate in stare proaspata, aduc enorme avantaje organismului, natura inzestrandu-le cu toate elementele de care omul are nevoie pentru a-si pastra sanatatea si vigoarea pana la adanci batraneti.