Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Efectele stresului asupra organismului

09-12-2014

Stresul este perceput de fiecare dintre noi ca o senzatie de tensiune, incordare, nervozitate, care poate sa apara ocazional in timpul perioadelor mai solicitante sau persistent, afectand activitatea zilnica.Stresul poate avea un efect benefic, ajuntandu-ne sa facem fata unor solicitari imediate, dar stresul prelungit poate conduce la aparitia unor afectiuni cum ar fi: insomia, depresia, sindromul de oboseala cronica, afectiunile cardio-vasculare, metabolice, digestive etc.Traind in secolul vitezei, incercand sa ne depasim limitele in fiecare zi, ne expunem fara sa vrem surselor de stres.

Efectele stresului asupra organismului


Stresul este perceput de fiecare dintre noi ca o senzatie de tensiune, incordare, nervozitate, care poate sa apara ocazional in timpul perioadelor mai solicitante sau persistent, afectand activitatea zilnica. Stresul poate avea un efect benefic, ajuntandu-ne sa facem fata unor solicitari imediate, dar stresul prelungit poate conduce la aparitia unor afectiuni cum ar fi: insomia, depresia, sindromul de oboseala cronica, afectiunile cardio-vasculare, metabolice, digestive etc. Traind in secolul vitezei, incercand sa ne depasim limitele in fiecare zi, ne expunem fara sa vrem surselor de stres.

Cele mai frecvente cauze de stres la adult sunt: suprasolicitarea la locul de munca sau lipsa acestuia, problemele financiare, sarcinile cotidiene (familie, activitati gospodaresti), poblemele de sanatate individuale sau ale membilor familiei. Stresul poate fi usor de identificat de catre adulti, dar este mai greu de identificat la copii.

Cel mai frecvent, apar schimbari in comportamentul obisnuit al copilului : devin iritabili, anxiosi, neincrezatori, chiar agesivi uneori, au tulburari de somn, de control sfincterian (ex. enurezis) sau prezinta diverse acuze somatice (dureri abdominale, cefalee, scaderea apetitului alimentar).

Pentru a combate stresul, este necesar sa avem un stil de viata echilibrat, cu asigurarea unor perioade de timp suficiente pentru odihna, exercitii fizice si activitati recreationale, o alimentatie echilibrata, bogata in fructe, legume, verdeturi, vitamine si minerale si o buna planificare a perioadelor de concediu. Dr. Alexandra Barjoveanu Medic specialist psihiatrie




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau