Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Faceti fata frigului prin mijloace simple

04-12-2014

Frisoane, maini si picioare reci, stare de disconfort general. Puteti combate aceste probleme specifice sezonului de fata punand in practica retete pe cat de simple, pe atat de eficiente. Cand ajungeti acasa sau inainte de a infrunta temperaturile scazute de afara, adoptati cateva metode pentru a va incalzi. Sunt mult mai benefice decat supraincalzirea locuintei, care favorizeaza scaderea imunitatii, uscarea mucoaselor, alergiile si perturba calitatea somnului

Faceti fata frigului prin mijloace simple


Frisoane, maini si picioare reci, stare de disconfort general... Puteti combate aceste probleme specifice sezonului de fata punand in practica retete pe cat de simple, pe atat de eficiente. Cand ajungeti acasa sau inainte de a infrunta temperaturile scazute de afara, adoptati cateva metode pentru a va incalzi. Sunt mult mai benefice decat supraincalzirea locuintei, care favorizeaza scaderea imunitatii, uscarea mucoaselor, alergiile si perturba calitatea somnului.

Bai revigorante O baie generala cu apa calda (37-38˚C) dilata vasele mici de sange si, implicit, favorizeaza circulatia sangelui in membre. Puteti adauga plante antiseptice (frunze de vita-de-vie rosie, eucalipt, nuc, catina, brad, mesteacan etc.), care purifica atmosfera si elibereaza caile respiratorii. Cat stati in cada, faceti un masaj usor cu un burete vegetal. Eliminati tensiunile musculare din ceafa si spate, insistand pe aceste zone. Incheiati cu un dus caldut, plimband jetul de apa mai intai pe coapse, apoi pe abdomen, bust, ceafa si umeri (evitati picioarele in caz ca aveti probleme circulatorii). Zvantati-va frecand energic pielea cu un prosop uscat, din bumbac mai aspru. Daca mergeti la bazin, puteti practica si unele exercitii de gimnastica in apa (hidrokinetoterapie, aquafitness), bune nu doar pentru calire si circulatie periferica, ci si pentru regasirea mobilitatii articulare, limitarea durerilor de incheieturi, mentinerea armoniei corpului, pentru slabire, pentru combaterea celulitei avansate. Aceste exercitii se fac in apa pana la gat si sub supravegherea unui instructor. Un atu in plus: esentele. Un amestec excelent este cel de eucalipt, menta, pin, niaouli, cate cinci picaturi din fiecare sortiment, la o cada cu apa calduta. Mai intai, insa, omogenizati uleiurile esentiale intr-un ulei de baza, cum este cel de masline. De asemenea, la fel de bun este laptele de corp sau chiar cel de baut. Adaugati combinatia in cada chiar inainte de a va scufunda in apa. Pe langa faptul ca un astfel de tratament ajuta corpul sa se incalzeasca mai usor, aceste esente volatile contin molecule ce penetreaza epiderma si ajuta la prevenirea infectiilor specifice sezonului rece.

Masaje care incalzesc Seara, dupa baie, in timpul zilei inainte de a iesi din casa sau oricand simtiti ca v-a cuprins frigul, masati-va corpul. In acest mod se stimuleaza reinnoirea celulara la nivelul pielii, se hraneste mai bine epiderma si se mentine mai multa vreme caldura naturala a organismului. Preparati-va singuri solutia de masaj, amestecand energic cateva picaturi de ulei de mirt, doua grame de piper negru macinat, un gram de pulbere de santal, plus o lingura de ulei de migdale dulci. Amalgamul pune rapid sangele in miscare si ajuta la degajarea cailor respiratorii in caz de raceala sau gripa. Un atu in plus: cremele revulsive. Astfel de produse sunt utilizate mai ales de catre sportivi, pentru a-si incalzi musculatura inainte de un antrenament la rece. Difuzeaza o senzatie de confort termic in tot corpul, favorizeaza vasodilatatia si accelereaza circulatia periferica. Masati partea superioara a spatelui si toracele cu podul palmei. Nu folositi prea mult unguent, ca sa nu incingeti prea tare pielea. Acest tratament nu este recomandat celor care sufera de boli de inima. Preparatele cu arnica sunt utile in combaterea sindromului picioarelor si mainilor reci. De asemenea, va puteti masa corpul cu un amestec pe baza de mentol, camfor si uleiuri esentiale de lamaie si portocala.

Bauturi de sustinere Nimic nu este mai bine-venit dupa ce ati indurat frigul de afara ca o bautura calda. Cele mai indicate sunt, fara indoiala, ceaiurile, care, pe langa efectul de incalzire din inteior, ajuta la calmarea tusei, atenueaza simptomele de raceala sau gripa, inlatura durerile de gat si faciliteaza respiratia. Un atu in plus: mierea. Intr-o ceasca de infuzie fierbinte de afine adaugati o lingura de miere de conifere, o picatura de ulei esential de niaouli si o picatura de ulei esential de cimbru. Beti doua doze de ceai pe zi. Bogata in zaharuri simple, mierea are efect energizant si creste rezistenta organismului la frig. De asemenea, badijoneaza gatul, ajutand la calmarea durerilor. Afinele sunt unele dintre cele mai importante surse de vitamina C naturala, element de o importanta majora in stimularea imunitatii.

Alimente calorice Dieta este la randu-i foarte importanta pentru a face mai bine fata temperaturilor scazute. Concomitent cu racirea vremii, creste pofta de mancare, nevoia de a consuma produse mai consistente devine mai pregnanta. Raspundeti nevoilor organismului, dar nu exagerati cu portiile, ca sa nu va ingrasati; surplusul de greutate ingreuneaza functia circulatorie si scade rezistenta la frig. Ca sa va incalziti rapid, proifitati de supele fierbinti: cele de pasare cu legume, eventual cu putina zeama de lamaie si insotite de un catel de usturoi, sunt ideale, avand si calitatea de a preveni instalarea racelii. De asemenea, cateva patratele de ciocolata sau o ceasca de ciocolata lichida asigura atat confortul fizic, cat mai ales psihic. La fel de bune pentru suflet sunt bananele, care contin vitamine si magneziu, un element indispensabil in combaterea stresului. Preparati-va si savurati salate de legume asezonate cu ulei din germeni de grau: contine cantitati deloc de neglijat de vitamina E, care intareste organismul. Un atu in plus: suplimentele nutritive. Daca surmenajul e pe cale sa va doboare, daca va simtiti rebegiti, daca nu va vine sa iesiti de sub plapuma, nu ar strica sa apelati la ajutorul unor preparate cu multiminerale. Magneziu, mangan, potasiu, fier, iod, zinc – iata elementele care va pot ajuta sa va regasiti tonusul si, totodata, sa preveniti efectele unei alimentatii grele, cum a fost cea de la finele anului. Gama B-urilor este indicata la randu-i pentru cresterea nivelului energiei, iar vitamina C intareste sistemul imunitar, ajutindu-va astfel sa tineti la distanta virozele respiratorii care fac ravagii in aceasta perioada.

Exercitii fizice Solicitand musculatura in ansamblu, accelerand circulatia sanguina si ameliorand oxigenarea celulara, miscarea este indicata si in sezonul rece. Alergati pe loc ridicand calcaiele cat mai aproape de fese si calcand apoi energic pe bolta plantara. Trageti de omoplati, impingand umerii in fata, apoi in spate, de mai multe ori consecutiv. Mentineti ritmul timp de cinci minute. In picioare, tineti talpile departate la nivelul bazinului. Ridicati bratul stang deasupra capului si inclinati-va lent inspre dreapta. Pastrati pozitia zece secunde, apoi reveniti in pozitia initiala si schimbati directia. Stand in fund, ridicati piciorul drept de la sol, dupa ce ati trecut palmele cu degetele incrucisate pe sub coapsa. Ridicati si coborati piciorul incercand sa miscati cat mai putin coapsa. Faceti 20 de repetari. In aceeasi pozitie, faceti rotatii ale genunchiului, orientand varful talpii de la stanga la dreapta. 20 de rotatii pentru fiecare picior. In picioare, cu talpile departate la latimea bazinului, indoiti usor genunchiul stang. Apucati talpa stanga cu mana corespunzatoare si incercati sa va atingeti fesele cu calcaiul, mentinand pozitia genunchiului indreptata catre sol. Ramaneti in aceasta pozitie 20 de secunde, apoi schimbati piciorul.

Cum procuram vitamina D in lunile "inchise"? Se stie ca vitamina D este fabricata (sintetizata) in mod natural prin expunerea cu regularitate a corpului la soare. In perioadele cand acest lucru nu este posibil decat intr-o mica masura, unele alimente si suplimente pot contribui la cresterea nivelului acestui valoros element. In cadrul unui studiu islandez s-a analizat la 2.310 persoane sanatoase nivelul unui hormon (PTH) produs de glandele paratiroide, care regleaza calciul in sange, mai ales pe baza vitaminei D. Savantii au descoperit ca o cantitate suficienta de vitamina D poate asigura o valoare ideala a PTH chiar in conditiile unui aport scazut de calciu (sub 800 mg pe zi). Pe de alta parte, 1.200 mg de calciu pe zi nu pot asigura un nivel normal al PTH, daca nu exista suficienta vitamina D. Acest studiu si altele efectuate anterior intaresc opinia conform careia „recomandarile actuale privind necesarul de vitamina D trebuie sa fie revizuite”, dupa cum a spus Susan Harris, nutritionist la Tufts University (SUA). Astfel, in vreme ce pana acum se sugera un necesar cotidian de 300-600 UI (unitati internationale) de vitamina D, unii specialisti sunt de parere ca 1.000 UI pe zi ar fi o cifra mai adecvata, impreuna cu 1.000-1.200 mg calciu. Putem "face rost" de aceasta vitamina prin suplimente nutritive sau prin consumul mai frecvent de: Somon. Mancand zilnic 100 g de peste din acest soi ne procuram 360 UI de vitamina D. Lapte de vaca. Un pahar (200 ml) ne poate oferi 98 UI de vitamina D. Ton in ulei. Consumand numai 85 g, ne asiguram 25% din cantitatea zilnica necesara de vitamina D. Iaurt. La 170 g vom asimila 80 UI de vitamina D, plus potasiu, magneziu, vitaminele B2 si B12.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau