Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Fructele de sezon - reale surse de sanatate

04-12-2014

Capsuni, caise, piersici, pepeni, cirese...pietele abunda in aceasta perioada in fructe zemoase, care mai de care mai frumos colorate si mai delicioase! Profitati de oferta extrem de variata si consumati-le fara retineri, caci beneficiile pe care le aduc sanatatii sunt nemasurate. Cinci portii de fructe si legume pe zi - aceasta este recomandarea nutritionistilor pentru cei care vor sa se bucure de o sanatate de fier pana la adanci batraneti. Nu doar cantitatea, am adauga noi, este importanta, ci si varietatea. Sa nu uitam ca fiecare leguma sau fruct are calitati proprii, ce ajuta atat la prevenirea, cat si la corectarea unor dezechilibre nutritionale variate, contribuind astfel la eradicarea naturala, complet lipsita de riscuri, a multiple afectiuni.

Fructele de sezon - reale surse de sanatate


Capsuni, caise, piersici, pepeni, cirese...pietele abunda in aceasta perioada in fructe zemoase, care mai de care mai frumos colorate si mai delicioase! Profitati de oferta extrem de variata si consumati-le fara retineri, caci beneficiile pe care le aduc sanatatii sunt nemasurate.

Cinci portii de fructe si legume pe zi - aceasta este recomandarea nutritionistilor pentru cei care vor sa se bucure de o sanatate de fier pana la adanci batraneti. Nu doar cantitatea, am adauga noi, este importanta, ci si varietatea. Sa nu uitam ca fiecare leguma sau fruct are calitati proprii, ce ajuta atat la prevenirea, cat si la corectarea unor dezechilibre nutritionale variate, contribuind astfel la eradicarea naturala, complet lipsita de riscuri, a multiple afectiuni.

Caisele protejeaza pielea de efectele nocive ale soarelui Caisele proaspete contin cea mai importanta cantitate de vitamina A dintre toate vegetalele. Doua astfel de fructe mici furnizeaza mai mult de jumatate din necesarul zilnic al acestui element, de o importanta uriasa in regenerarea celulelor, vindecarea unor afectiuni dermatologice (acnee, in special), imbunatatirea vederii si protejarea epidermei de efectele nefaste ale radiatiilor UV. De asemenea, caisele sunt o buna sursa de magneziu, fosfor, fier si calciu, contribuind la stoparea anemiei, insomniei si nervozitatii. Gratie fibrelor din compozitia pulpei, sunt utile functiei intestinale: pectinele regleaza tranzitul, iar sorbitolul le confera proprietati laxative.

Coacazele incetinesc procesul de imbatranire Capacitatea coacazelor de a incetini procesul de imbatranire se datoreaza continutului bogat de vitamina C (150-200 mg vitamina C/100 g fructe proaspete). In plus, sunt o sursa buna de potasiu, calciu si fosfor, ceea ce le face utile in afectiunile hepatice si urinare. Diluat cu apa, sucul de coacaze este o bautura foarte eficienta in starile febrile. O cura de cateva zile cu suc de coacaze (aproximativ 500 ml de suc pe zi, impartit in 3-4 portii) este excelenta pentru dezintoxicarea si tonifierea organismului.

Ciresele reduc durerile articulare Gratie continutului important de bor si antociani, ciresele ajuta la mentinerea sanatatii oaselor si articulatiilor, la eliminarea durerilor, prin blocarea enzimelor care produc inflamatiile. Ajuta la indepartarea toxinelor si la prevenirea aparitiei cancerului si a bolilor de inima. Piersicile combat constipatia Piersicile contin numeroase substante minerale si oligoelemente (calciu, fier, iod, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc), precum si vitaminele A, B, C si E. Sunt recomandate cu precadere persoanelor care se confrunta cu constipatia si litiaza urinara. De asemenea, consumate cu regularitate, reduc riscul aparitiei cancerului si protejeaza vasele de sange.

Fibrele pe care le furnizeaza piersicile sunt bine tolerate, astfel ca pot fi consumate atat de persoanele cu un sistem digestiv sensibil, cat si de catre copii. Pepenele are calitati diuretice Pepenii, indiferent de varietate, detin o mare diversitate de elemente nutritive. Miezul dulce si zemos inglobeaza toate vitaminele din grupa B, vitaminele A, E si C, plus minerale si oligoelemente (calciu, fosfor, potasiu, fier, mangan, iod, zinc, bor). Se remarca printr-un excelent efect depurativ si antioxidativ, util in lupta cu imbatranirea prematura a celulelor. Femeile care alapteaza trebuie sa consume cu moderatie pepene, pentru a limita efectul laxativ la bebelus.

Pepenele galben este contraindicat diabeticilor.

Capsunile mentin sanatatea vaselor de sange Capsunile contin hidrati de carbon, saruri de potasiu, fosfor, sodiu, calciu si fier, vitaminele A, B1 si B2. Sunt o sursa excelenta de enzime, saruri minerale si vitamine, fiind indicate in caz de afectiuni hepatice, ale sistemului nervos si in reumatism. In acelasi timp, capsunile favorizeaza producerea de globule rosii, stimuleaza metabolismul si cresc capacitatea de ardere a grasimilor, fiind fructe utile celor care au probleme cu greutatea corporala. De gustul minunat al capsunilor pot beneficia si diabeticii, deoarece glucidele continute de acestea sunt formate in principal din fructoza, sorbitol si xilitol, substante care ajung foarte lent in sange, ceea ce inseamna ca nivelul glucidelor si cel al insulinei raman in limite normale dupa consumul lor.

Gelatina din suc de capsuni este indicata in gastrite, ulcer, hepatite, ciroza, litiaza biliara si ateroscleroza. Zmeura creste rezistenta la boli Fructele de zmeura de padure sunt o adevarata colectie de minerale: mangan, magneziu, calciu, zinc, potasiu, fosfor, toate in forme usor asimilabile, plus vitaminele A, B1, B2, D si P, dar mai ales vitamina C, prezenta in cantitati impresionante. Doza minima recomandata zilnic este de 150 g fructe proaspete. Aceasta ajuta la prevenirea unor boli dintre cele mai diverse, de la afectiuni pulmonare, sensibilitate imunitara pana la cancer.

Continutul mare de antociani (substantele care dau culoarea specifica zmeurei) si de vitamine din complexul B le recomanda ca pe un excelent mijloc de prevenire a degenerescentei maculare. Zmeura este un fruct bogat in fibre alimentare, substante nedigerabile, care actioneaza ca un piston, impingand materiile reziduale din intestin. De asemenea, acizii organici si zaharurile complexe din aceste fructe ajuta la normalizarea florei intestinale.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau