Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Hipertensiunea arteriala si dieta hiposodata

17-12-2014

Sarea a fost indicata drept principala cauza alimentara a hipertensiunii. In general, exista tendinta de a manca mai sarat decat este necesar organismului. Sodiul retine apa, astfel ca volulmul si presiunea sangelui cresc spectaculos. Alegetii alimente cu continut mic de sodiu sau chiar fara sodiu si evitati gustarile crocante si sarate, muraturile, carnea si pestele sarat, precum si alte alimente sarate.

Hipertensiunea arteriala si dieta hiposodata


Printre factorii care cresc riscul de hipertensiune sunt fumatul, obezitatea, stilul de viata sedentar, antecedente familiale, stresul si o dieta bogata in sodiu. Reduceti cantitatea de sare Sarea a fost indicata drept principala cauza alimentara a hipertensiunii.

In general, exista tendinta de a manca mai sarat decat este necesar organismului. Sodiul retine apa, astfel ca volulmul si presiunea sangelui cresc spectaculos. Alegeti alimente cu continut mic de sodiu sau chiar fara sodiu si evitati gustarile crocante si sarate, muraturile, carnea si pestele sarat, precum si alte alimente sarate. Adaugati sare la masa, nu la gatit In timpul gatitului alimentele absorb multa sare si de aceea se diminueaza intensitatea gustului. La masa veti simti nevoia sa mai adaugati putina sare pentru "a da gust mancarii", asa ca pentru a obtine maximum de gust cu un minimum de sare, trebuie sa adaugati sarea numai in farfurie.

Alimente care contin mult sodiu sunt: supele deshidratate din comet; carnea afumata, sarata sau conservata: sunca, pastrama, carnati, salam, etc.; peste sarat, afumat sau conservat: somon sau ton la conserva, scrumbie afumata, hamsii, morun afumat, etc.; sosuri din comert: mustar, ketchup, soia,chili, etc.; produse acoperite cu sare: saratele, covrigei, biscuiti, arahide, etc.

Alimente care ajuta la scaderea tensiunii arteriale Acizi grasi omega-3: somon, ton, hering sau macrou, fructe de mare, seminte de in; Calciu: broccoli, produse lactate, smochine, verdeturi pentru gatit; Fibre dietetice: linte, rodii, sparanghel; Magneziu: amaranta, seminte, quinoa (cereala ce contine proteine si ajuta la reducerea nivelului grasimilor din sange); Potasiu: avogado, banane, cartofi, quinoa; Citrice,ardei, broccoli, citrice, fructe de padure; Ceapa si usturoiul Uleiul de masline Telina Cereale integrale




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau