Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Hrană pentru creier

07-08-2018

Creierul, centrul gândirii și conștiinței, un adevărat computer care dirijează întregul organism, este cel mai complex organ al corpului, cu o activitate uluitor de intensă, care ascunde încă multe mistere fascinante.

Hrană pentru creier


Însă, pentru a putea susține toate procesele extraordinare pe care le gestionează, acest organ care folosește o cantitate de energie suficientă pentru a aprinde un bec, specializat în recepționarea, prelucrarea și transmiterea informațiilor din toate zonele corpului, are nevoie atât de ”antrenament” continuu și de odihnă cât și de un combustibil de cea mai bună calitate.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, există o serie de alimente care îmbunătăţesc funcţionarea creierului chiar și cu 20% şi previn îmbătrânirea prematură a acestuia. Iată cele mai importante dintre acestea:

- Legumele verzi sunt indicate zilnic în alimentație pentru a menține creierul tânăr și sănătos. Preparatele din crudități cu frunze de salată, de spanac, de kale, mangold sau de sfeclă, alături de germeni, vlăstari și verdețuri, abundă în vitamine, minerale şi fitonutrienţi necesari proceselor complexe ale acestui organ.

- Fructele de pădure nu sunt doar gustoase ci și bogate în antioxidanţi care îmbunătăţesc atât memoria, cât şi coordonarea motorie. În plus, luptă cu stresul oxidativ acționând ca un agent antiinflamator. O combinație recomandată de neurocercetători este ca acestea să fie consumate în combinaţie cu nuci sau avocado, ceea ce contribuie la menținerea flexibilității membranele celulelor creierului și la prevenirea apariţiei bolilor neurodegenerative.

- Potrivit oamenilor de știință, creierul funcționează cel mai bine atunci când prin sânge circulă circa 25 de grame de glucoză, aproximativ cât conține o banană foarte coaptă. Așadar, acest fruct nu trebuie să lipsească din dieta zilnică, în special la micul dejun.

- Morcovii cruzi asigură un nivel echilibrat de zahăr în sânge, vital funcţionării optime a creierului.

- Și vinetele sunt indicate pentru creier deoarece optimizează comunicarea dintre neuroni şi moleculele mesagere.

- În doze mici și în cazul persoanelor care nu au intoleranță la cofeină sau care nu au interdicții în privința consumului acesteia, cafeaua ajută la îmbunătăţirea memoriei datorită conținutului bogat în antioxidanţi şi aminoacizi.

- La rândul său, cacaua, preferabil în variantă bio, este benefică pentru organul gândirii pentru că sporește producţia de endorfine, crește viteza de reacție, îmbunătățește memoria, stimulează concentrarea și protejează celulele cerebrale de stresul oxidativ menținând astfel creierul tânăr mai mult timp.

- Ceaiul verde, consumat în special dimineața, este un aliat pentru creier prin efectele sale neuroprotectoare și stimulatoare.

- Merele au și ele un rol pozitiv important pentru creier. Conform unui studiu realizat în Olanda și publicat în jurnalul științific Stroke: Journal of the American Heart Association, cel puțin un măr pe zi reduce, în timp, riscul de accident vascular cerebral cu până la 52%.

- Cerealele integrale, precum orezul brun sau fulgii de ovăz ori de secară, sunt bogate nu doar în fibre, bune pentru o digestie sănătoasă, ci și în vitamine şi minerale care ajută la funcţionarea optimă a capacităţilor cognitive.

- Usturoiul este o sursă de compuşi antibacterieni şi antivirali ce previn infecţiile, dar conține și o importantă cantitate de antioxidanţi care contribuie la menţinerea sănătăţii creierului.

- Colina, un nutrient esențial care se regăsește în ouă, îmbunătăţeşte memoria și timpul de reacţie, contribuie la desfăşurarea în condiții optime a funcțiilor celulelor și poate diminua efectele oboselii. Conform rezultatelor cercetărilor, un nivel redus de colină în corp a fost asociat cu bolile de ficat, bolile cardiovasculare şi tulburările neurologice.

- Carnea de pește gras, în special cea de somon, este bogată în omega-3, proteine, fier şi vitamine B, susținând astfel buna funcţionare a memoriei.

- Pe lângă un aport important de proteine, calciu și probiotice, lactatele fermentante conţin și vitamine esențiale din complexul B care contribuie la buna funcţionare a sistemului nervos.

-  Turmericul, prin ingredientul său activ numit curcumină, este un antioxidant puternic și un foarte bun antiinflamator, dar contribuie și la îmbunătățirea memoriei, în special în cazul persoanelor cu Alzheimer, ține la distanță depresia și stimulează regenerarea celulelor. Pentru a benefia de efectele sale pozitive, este indicat să fie adăugată o mică cantitate în dieta zilnică.

- Broccoli este una dintre legumele indicate pentru creier. Acesta este bogat în antioxidanți dar și în vitamina K, ce protejează organul gândirii de deteriorare.

- Semințele crude, în special cele de dovleac, bogate în acizi grași esențiali, au efect antioxidant, dar reprezintă și o importantă sursă de magneziu, fier, zinc și cupru, toate acestea având rol esențial în buna funcționare a creierului.

- Cel puțin o portocală pe zi, un fruct ce poate fi comparat cu un rezervor de vitamina C, previne declinul mintal.

- Roșiile, cu un conținut important de licopen - un antioxidant puternic - protejează creierul de efectul radicalilor liberi asupra celulelor nervoase, ceea ce poate duce la demență.

- Frunzele de salvie îmbunătățesc memoria și concentrarea. Acestea pot fi adăugate în felurile de mâncare tocate, însă se poate folosi și variante uleiului esențial.

- Fructul de avocado, sursă importantă de acizi grași sănătoși, îmbunătățește fluxul sangvin, ceea ce ajută la oxigenarea optimă a creierului. În acest sens se recomandă consumul a unui sfert sau a unei jumătăți de avocado pe zi.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau