Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Imunitatea si alimentatia

04-12-2014

In acest sezon, expunerea organismului la raceala si gripa este mai mare decat in celelalte perioade ale anului, de aceea, pentru a fi pregatit corespunzator, iti prezentam zece sfaturi pentru a avea o "imunitate de fier".

Imunitatea si alimentatia


In acest sezon, expunerea organismului la raceala si gripa este mai mare decat in celelalte perioade ale anului, de aceea, pentru a fi pregatit corespunzator, iti prezentam zece sfaturi pentru a avea o "imunitate de fier". Mancati suficient. Dietele restrictive si prelungite pot sa va afecteze sistemul imunitar. In medie, femeile ar trebui sa consume cel putin 1300 kcal, iar barbatii cel putin 1700 kcal, aport caloric care asigura un minim de macro si micronutrienti necesari functionarii corecte a sistemului imunitar. Dormiti cel putin 8 ore pe noapte. Un deficit cronic de somn poate stimula secretia unor hormoni care inhiba functia sistemului imunitar, astfel poate sa apara predispozitia la diverse infectii.

Faceti zilnic 30 de minute de exercitiu fizic. Mersul zilnic pe jos este un mod la indemana pentru a va creste numarul celulelor albe implicate in imunitatea oraganismului. Mancati zilnic cel putin cinci legume si fructe diferite. Acestea sunt surse importante de vitamina C, fibre, minerale si antioxidanti. Antioxidantii sunt compusi naturali ce au posibilitatea de a reduce efectele toxice ale radicalilor liberi de oxigen, adica de a neutraliza moleculele de oxigen in stabile. Radicalii liberi, neanihilati, se asociaza cu o multime de boli, incluzand cancerul, afectiunile plamanilor si functionarea improprie a sistemului nervos si imunitar. Consumati cereale integrale, tarate si orez integral. Pe langa un tranzit intestinal optim veti beneficia si de un aport de seleniu si vitamine din grupul B cu un puternic efect antioxidant.

Alegeti alimente bogate in zinc. Acest mineral este implicat in sistemul enzimatic al imunitatii si inhiba replicarea rhinovirusurilor. Pentru aceasta puteti alege carnea rosie, oua, peste si produse lactate. Consumati nuci, alune, migdale si germeni de grau. Aceste alimente sunt surse importante de vitamina E, un puternic antioxidant aflat in cantitate mare in celulele sistemului imun. Mancati zilnic kefir, iaurt sau branzica de vaci. Sunt alimente ce contin microorganisme probiotice (culturi vii de bacterii ce traiesc in sistemul nostru digestiv). Dintre acestea speciile de Lactobacillus si Bifidobacteriile cresc numarul si activitatea limfocitelor, cresc raspunsul imun prin anticorpi si productia de interferon gamma. Alegeti acizii grasi omega 3 in locul celor saturati. Inlocuiti carnea grasa, carnea tocata, branzeturile grase si produsele fast food cu somonul, codul, tonul, nucile, conopida, broccoli, varza, spanacul si soia. In perioada de iarna, pentru a va proteja de raceli puteti lua suplimente cu diverse plante medicinale: echinacea, usturoi, sunatoare, lemn dulce, astragalus, ginseng, ciuperci shiitake, ganoderma sau grifolia.

Toate aceste au plimente au fie efect antiviral (antibacterian), fie un efect imunostimulator.
Consumul de antibiotice, fata de care am dezvoltat o adevarata dependenta, ar trebui sa constitue masura terapeutica rezervata cazurilor cu indicatie medicala certa, altfel aceste medicamente nu au efect asupra sistemului imun, ci doar pot sa selecteze specii microbiene rezistente la tratament. Dr. Ionelia Socoliuc (Chiru)




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau