Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Insomnia se poate croniciza

14-04-2015

Insomnia este o problema din ce in ce mai frecventa in vremurile agitate si stresante pe care le traim. Un adult are nevoie de sase-opt ore de somn (in functie de persoana), ca sa se refaca pentru a doua zi, iar daca nu indeplineste aceasta „norma” este total bulversata a doua zi, nu isi poate indeplini in conditii optime activitatea cotidiana, acuzand lipsa de vlaga, irascibililtate si incapacitate de concentrare.

Insomnia se poate croniciza


Femeile sunt mai afectate de insomnie din cauza modificarilor hormonale, in special in timpul sarcinii si a menopauzei.

Simptomele insomniei pot fi: dureri de cap, oboseala, diminuarea puterii de concentrare, dureri musculare, scaderea randamentului si schimbari ale dispozitiei (iritabilitate, agresivitate, susceptibilitate, tristete, nemultumire).

Printre cauzele insomniei se numara: anxietatea, situatiile limita, stresul, atacurile de panica, lipsa de suport afectiv, grijile cotidiene, nelinistea pana la gasirea unei solutii sau lipsa suportului social. De asemenea, poate fi si consecinta fiziologica directa a unei conditii medicale generale specifice precum: hipertiroidism, insuficienta cardiaca congestiva, tulburare pulmonara obstructiva cronica, artrita sau insuficienta renala.

Insomnia poate sa fie pasagera, tranzitorie sau o tulburare cronica daca depaseste o luna. In cazul in care apar dificultate la adormire, greutate in mentinerea somnului si existenta efectelor problematice specifice insomniei trebuie sa va adresati medicului.

Renuntati la produsele cu cofeina

Pentru a scapa de aceasta problema trebuie, in primul rand, sa evitati cafeaua sau bauturile care contin cofeina, excesul de zahar, ciocolata, fumatul (nicotina nu permite creierului sa se odihneasca), ceaiul negru si energizantele, mai ales dupa ora 16.00. Daca va uitati la televizor in timpul serii, sariti peste filmele cu scene de violenta, emisiunile ce prezinta dispute aprinse sau cele care ofera informatii ingrijoratoare.

Mare atentie si la cantitatea de mancare servita la cina deoarece o masa copioasa poate creea dificultati de somn. Cel mai bine este sa mancati pana la ora 18.00.

In cazul in care luati medicamente trebuie sa va asigurati ca acestea nu au ca efecte secundare insomnia.

Respectati un orar strict dedicat somnului

Obisnuiti-va sa va culcati in fiecare seara la aceeasi ora. Astfel, organismul isi va creea un reflex si veti putea adormi mult mai usor. De asemenea, este indicat sa va treziti dimineata devreme si sa nu adormiti in timpul zilei.

Exercitiile fizice, dar si dansul ori mersul pe jos, va vor ajuta, dar numai daca nu sunt facute la o ora tarzie, altfel va vor agita.

Anasonul, valeriana, roinita si macul, preparate sub forma de infuzie sau macerate la rece, sunt utile. Beti una-doua cani in timpul serii. De asemenea, puteti face bai in care ati pus sare (2 kg la o cada cu apa), plante (hamei, lavanda, flori de tei, melisa), uleiuri aromate ori un saculet cu lavanda si roinita.

Inainte de a va urca in pat beti un pahar cu lapte caldut in care ati pus o lingurita cu miere, un sfert de lingurita cu pubere de nucsoara, scortisoara si seminte de mac, care au efecte calmante, sedative.

Ginsengul si Ginko biloba (luate pana la ora 15.00), dar si busuiocul sunt de mare ajutor pentru redarea starii de spirit pozitive.

Masajul tamplelor cu ulei de lavanda, acupunctura si reflexoterapia ajuta si ele in caz de insomnii.

Datorita continutului mare de melatonina, hormonul care regleaza ceasul biologic al organismului, sucul de cirese neindulcit va va scapa de insomnie. Se recomanda doua cani pe zi, dimineata si seara.

Psihoterapia e de mare ajutor

Este important sa aveti parte de liniste deplina in dormitor, de o saltea de calitate, mai tare, si de o atmosfera placuta si relaxanta. Pentru aceasta puteti folosi lampi de aromaterapie sau betisoare parfumate (esenta de santal este cea mai indicata). De asemenea, este utila o pernuta umpluta cu flori de salcam in amestec cu flori de tei pe care veti dormi.

Daca treceti printr-o tulburare de acest gen trebuie sa va schimbati modul de viata, sa fiti mai ordonati, sa evitati excesele si influenta stresului si sa va petreceti timpul liber intr-un mod placut.

Invatati sa va gestionati corespunzator problemele, sa le eliminati din ganduri seara, iar daca nu reusiti sa scapati de insomnie cereti cat mai repede ajutorul unui psiholog. Psihoterapia e eficienta in tratarea insomniilor de orice grad. In urma diagnosticului, acestea dispar odata cu tratarea tulburarii. Pe langa solutionarea problemelor in cadrul sedintelor de psihoterapie pacientul va simti beneficiul unui sprijin de specialitate, ascultare activa, suport afectiv, intelegere si remedierea unor framantari sufletesti.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau