Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Intarziati procesele de imbatranire ale organismului

09-12-2014

Procesul imbatranirii este asociat cu o scadere progresiva a performantelor functionale. Nu toate functiile organismului insa se deterioreaza cu aceeasi viteza si nici cu aceeasi intensitate, o mare parte dintre ele putand fi inca sustinute printr-o alimentatie sanatoasa, consumata cu moderatie, o buna hidratare a organismului, miscare, controale medicale periodice, o viata sociala activa. Iata unele dintre cele mai importante metode de a intarzia procesul imbatranirii.

Intarziati procesele de imbatranire ale organismului


Vrem, nu vrem, imbatranirea este un proces inevitabil. Nu exista insa o anumita varsta care sa indice exact inceputul batranetii. Imbatranirea poate fi privita din perspectiva mai multor factorii ce isi pun amprenta asupra noastra pe masura inaintarii in varsta. Oamenii de stiinta spun ca elixirul tineretii vesnice consta, de fapt intr-un amestec de gene "bune", stil de viata sanatos si interventii medicale la timpul potrivit. Fiecare generatie are o speranta de viata mai mare decat cea a generatiei anterioare si aceasta datorita imbunatatirii permanente a sistemului sanitar, a alimentatiei si a controlului asupra bolilor.

Exista metode de prevenire a proceselor de imbatranire

Procesul imbatranirii este asociat cu o scadere progresiva a performantelor functionale. Nu toate functiile organismului insa se deterioreaza cu aceeasi viteza si nici cu aceeasi intensitate, o mare parte dintre ele putand fi inca sustinute printr-o alimentatie sanatoasa, consumata cu moderatie, o buna hidratare a organismului, miscare, controale medicale periodice, o viata sociala activa. Iata unele dintre cele mai importante metode de a intarzia procesul imbatranirii:

exercitiul fizic regulat ajuta la tonifierea muschilor, oxigeneaza creierul si mentine functiile cardio-pulmonare sanatoase, intarziind aparitia hipertensiunii arteriale, osteoporozei, obezitatii.

alimentatia sanatoasa, variata, in cantitate moderata, bogata in vitamine si antioxidanti, protejeaza organismul de radicalii liberi si stimuleaza regenerarea celulara.

analizele si controalele medicale periodice au un rol foarte important in incetinirea proceselor de imbatranire prin prevenirea aparitiei anumitor boli sau a complicatiilor lor.

mentinerea unei vieti sociale active cat mai mult posibil, cu participare la cat mai multe evenimente culturale, sportive, chiar si administrative, este foarte importanta pentru a evita izolarea si implicit depresia. Sunt aceste metode de prevenire accesibile persoanelor de toate categorile. Fiecare individ in parte percepe imbatranirea, diferit, in functie de statutul social, economic, emotiile, inteligenta, modificarile fiziologice sau patologice survenite. Majoritatea metodelor de intarziere a imbatranirii sunt accesibile tuturor persoanelor.

Recomandari pentru a avea o batranete mai usoara

Iata cateva sfaturi utile care v-ar putea ajuta sa incetiniti procesele imbatranirii si sa aveti o batranete mai usoara:

faceti miscare regulata, macar 30 de minute in fiecare zi, si daca se poate in aer liber,

faceti exercitii de memorie (calculul facturilor, rebus, integrame),

mergeti la teatru, opera, participati la concursuri sportive, fiti cat mai activi din punct de vedere social,

evitati grasimile animale si dulciurile din comert,

mancati fructe de padure, in special cele de culoare inchisa. Ele contin flavonoide, niste antioxidanti foarte puternici care protejeaza corpul de radicalii liberi si reduc actiunea nociva de la nivel celular. Contin de asemenea si vitamina C, care intareste sistemul imunitar.

mancati legume proaspete, iar daca nu puteti consuma cruditati din cauza afectiunilor intestinale, prepararea lor la abur le pastreaza antioxidantii.

mancati alimente bogate in selenium (usturoi, oua, ciuperci, orez, cereale, rosii, cascaval, lapte de vaca, morcov, fasolea, varza, nuci) si in coenzima Q10. Aceastea sunt o arma buna impotriva bolilor cardio-vasculare.

pielea este printre primele organe atacate de radicalii liberi din mediul inconjurator. Vitamina E, folosita mai ales pentru riduri, este o metoda foarte buna de a incetini si chiar da inapoi, pe cat posibil, procesul de imbatranire. Uleiul cu vitamina E hidrateaza pielea, protejeaza celulele de actiunea nociva a radicalilor liberi, reparand tesuturile distruse. Il puteti achizitiona din farmacii si il puteti aplica pe piele printr-un masaj usor inainte de culcare, insistand in zona din jurul ochilor, in jurul gurii si pe ridurile adanci de pe frunte. melatonina este un hormon care nu numai ca ne ajuta sa avem un somn linistitor si odihnitor dar care are si importante proprietati antioxidante, stimuland in plus si producerea HGH (hormonul cresterii) unul dintre principalii hormoni ai tineretii.

Ea e capabila sa faca ceea ce ceilalti antioxidanti nu reusesc: sa stimuleze formarea unui suplimet de enzine antioxidante care sa protejeze organismul de aparitia anumitor boli si chiar a ridurilor.
Dr. Ioana Almas, medic rezident geriatrie INGG Ana-Aslan




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau