Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Menopauza prematură poate fi întârziată

25-06-2018

Menopauza este un fenomen fiziologic complex, ce se produce în mod natural în corpul unei femei şi constă în încetarea definitivă a menstruației ca urmare a diminuării şi stopării funcției ovariene. În general, menopauza debutează la începutul celui de-al cincilea deceniu de viaţă, însă circa 10% dintre femei trec prin acest fenomen mai devreme, la sfârșitul celei de-al patrulea deceniu de viaţă.

Menopauza prematură poate fi întârziată


În această perioadă, care durează de obicei câțiva ani, cel puţin două treimi dintre femei prezintă simptome specifice menopauzei printre care se numără bufeuri, transpirații nocturne, modificări ale dispoziției, uscăciune vaginală, iritabilitate și oboseală. În plus, femeile aflate la menopauză prezintă un risc mai mare de declanşare a unor boli cu urmări serioase, precum osteoporoza, obezitatea, afecţiuni cardiace și diabet, după cum notează Medical News Today.

Cunoscută sub denumirea de menopauză timpurie, aceasta este mai mult decât o simplă neplăcere. De fapt, menopauza timpurie aduce cu ea numeroase riscuri. Potrivit unui studiu publicat în jurnalul Obstetrics and Gynecology Clinics of North America, cu cât o persoană are o vârstă mai înaintată la instalarea menopauzei cu atât are mai multe şanse de a avea o viaţă lungă, de a evita apariţia osteoporozei, de a dezvolta afecţiuni cardiovasculare şi de a avea un risc scăzut de deces ca urmare a unui accident vascular cerebral.

Iată, aşadar, de ce este important să se evite menopauza timpurie. Câteva sfaturi pot fi de ajutor în acest sens:

Consumaţi mai multe proteine vegetale

În cazul femeilor al căror număr total de calorii zilnice a fost alcătuit din 6,5% proteine din surse vegetale riscul de instalare a menopauzei timpurii a fost redus cu 16%, potrivit cercetării amintite. Acest lucru înseamnă 32,5 grame de proteine din surse vegetale la un total de 2.000 de calorii pe zi. Cele mai importante surse de proteine vegetale sunt nucile şi seminţele crude, cerealele integrale, tofu, leguminoase precum fasole, mazăre, soia, năut, cânepă, chia şi legumele cu frunze verzi.

Renunţaţi la fumat şi evitaţi stresul

Fumatul şi stresul au consecinţe negative asupra aparatului reproducător feminin şi reprezintă unii dintre factorii importanţi ce pot cauza menopauza precoce, după cum se subliniază într-un studiu publicat în jurnalul Menopause.

Atenţie la recipientele pentru gătit!

Recipientele pentru gătit non-adezive cu teflon au interiorul”îmbrăcat” într-un strat ce conţine acid perfluorooctanoic (PFOA) care poate perturba nivelurile de hormoni din organism, după cum au relevat mai multe studii realizate în Statele Unite. Unele dintre acestea au demonstrat că femeile care aveau niveluri ridicate ale acestei substanţe chimice au intrat mai devreme la menopauză, după cum notează Medical News Today.

Reduceţi consumul de grăsimi animale

Potrivit rezultatelor unor cercetări, femeile care au consumat lapte şi brânzeturi cu un conţinut redus de grăsime (în special sortimentele din lapte fermentat) au intrat la menopauză cu peste trei ani şi jumătate mai târziu în comparaţie cu cele a căror alimentaţie a inclus astfel de produse cu mai multă grăsime.

Faceţi cât mai multă mişcare

Un program regulat de exerciţii fizice menţine o bună circulaţie a sângelui, sănătatea sistemului imunitar şi stimulează producţia naturală de hormoni.

Limitaţi utilizarea produselor de îngrijire corporală artificiale

Produsele pentru îngrijirea corpului sunt o adevărată mângâiere pentru piele, însă este indicat să se opteze pentru loţiuni care conţin cât mai puţine substanţe chimice. Acestea din urmă sunt absorbite în piele şi, în cazul unei cantităţi mari, pot perturba sistemul hormonal contribuind la instalarea menopauzei timpurii.

Suplimentaţi dieta cu vitamine

Conform unui studiu realizat în Marea Britanie, publicat în Journal of Epidemiology & Community Health, consumul zilnic de vitamina B6 şi zinc a fost asociat cu întârzierea instalării menopauzei. De asemenea, cercetarea a demonstrat că un aport ridicat de ulei de peşte, ca şi consumul sporit de peşte gras, a contribuit la instalarea menopauzei cu aproape trei ani.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau