Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Metode simple pentru a te odihni mai bine

29-07-2016

Stilul de viata stresant reprezinta cea mai frecventa cauza a tulburarilor de somn. Le poti evita adoptand obiceiuri sanatoase.

Metode simple pentru a te odihni mai bine


Daca adormi cu dificultate, te trezesti de multe ori in timpul noptii ori prea devreme dimineaţa si nu scapi de senzatia de oboseala pe parcursul zilei, este posibil ca principalul vinovat sa fie stresul. Statisticile arata ca aproximativ 30% dintre adultii din intrega lume sufera de insomnie.

Obiceiuri nocturne

Sunt insa obiceiuri pe care ti le-ai putea forma astfel incat sa-ti fie mult mai usor sa adormi, iar somnul sa fie cat mai odihnitor. Inainte de a te baga in pat, poti face un dus cald (nu fierbinte), pe durata caruia te poti rasfata cu parfumul floral al unui gel de dus ori doar o baie calda la picioare, urmata de masajul bland al talpilor cu crema de galbenele. De asemenea, incearca sa bei o ceasca de ceai de tei sau o cana cu lapte cald indulcit cu miere sau poti citi, deoarece lectura inainte de culcare este un remediu excelent, mai ales daca te orientezi catre carti care-ti fac cu adevarat placere.

Acestea sunt cai la indemana pentru a-ti asigura o noapte cu somn binefacator si este recomandat sa optezi pentru o anume metoda si sa o transformi intr-un ritual nocturn, iar dupa un timp te vei convinge de efectele pozitive.

Timpul potrivit pentru somn 

Momentul ideal pentru culcare este ora 22. Privitul la televizor si lucrul la computer dupa aceasta ora, consuma rezerva vitala a organismului.

Cercetarile, dar si medicina tradiţionala sunt de acord ca somnul inainte de miezul noptii este cel mai odihnitor. Intre orele 22 si 1, nivelul de melatonina este cel mai ridicat. Acest hormon incetineste procesul de îmbatrânire, combate insomnia si are un efect antioxidant de doua ori mai puternic decât vitaminele C si E. Conform medicinei chineze, în intervalul orar 22-1, se reface energia rinichilor consumata peste zi, organe cu rol extrem de important in buna functionare a organismului.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau