Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Metode simple si eficiente pentru prevenirea insomniei

26-01-2016

Viata la oras, din ce in ce mai trepidanta si mai stresanta, face ca majoritatea celor care traiesc si lucreaza in mediul urban sa se confrunte cu episoade pasagere sau acute de insomnie. In ultima vreme, insa, se vorbeste din ce in ce mai mult despre o derivata a acestei probleme: teama de insomnie.

Metode simple si eficiente pentru prevenirea insomniei


Viata la oras, din ce in ce mai trepidanta si mai stresanta, face ca majoritatea celor care traiesc si lucreaza in mediul urban sa se confrunte cu episoade pasagere sau acute de insomnie. In ultima vreme, insa, se vorbeste din ce in ce mai mult despre o derivata a acestei probleme: teama de insomnie. Aceasta nu face decat sa agraveze lucrurile si sa sporeasca starea de anxietate resimtita. Ca urmare, somnul vine din ce in ce mai greu, oboseala incepe sa se cronicizeze, persoana afectata nu mai da randament nici la locul de munca, nici acasa si se pot instala depresia si o stare generala proasta.

Pentru a contracara astfel de neplaceri, este indicat sa se ia cateva masuri. In primul rand, programul zilnic trebuie reorganizat astfel incat orele de culcare si de trezire sa fie bine stabilite si respectate cu strictete. Acest lucru tine de igiena somnului, la fel ca si asigurarea unui climat placut in dormitor. Salteaua trebuie sa fie confortabila, odihnitoare, destul de solida, dar nu prea tare, iar temperatura sa fie placuta – oamenii de stiinta au descoperit ca in jur de 20 de grade Celsius este temperatura adecvata pentru majoritatea.

Folositi masca de ochi si dopuri de urechi

In dormitor, este bine ca decorul sa fie in culori calde si de asemenea, trebuie sa fie curatenie, iar becurile sa emane o lumina galbena, calda, nu una alba, rece si puternica. Camera se aeriseste timp de zece minute inainte de culcare, iar pe asternut este bine sa se picure ulei esential de lavanda, ce parfumeaza placut atmosfera si induce o stare de liniste si calm. Dupa ce stingeti lumina, in camera trebuie sa domneasca intunericul si linistea. In cazul in care acest lucru nu este posibil, folosit o masca de ochi si dopuri pentru urechi.

Asigurati-va ca nu va este foame sau sete, insa nu mancati cu doua ore inainte de a merge la culcare. Cina trebuie sa fie usoara, preferabil compusa din paine integrala, legume, banane, biscuiti sau orez. Evitati prajelile, carnea si dulciurile deoarece se digera greu si pot perturba somnul. De asemenea, nu fumati, nu consumati alcool, cafea ori bauturi energizante. La fel de important este sa nu cititi texte deprimante si sa nu urmariti programe la televizor ce va pot agita.

Inainte de a merge la culcare, este recomandat sa faceti o baie fierbinte in care sa picurati uleiuri esentiale de tei, levantica, romanita, floare de portocal sau trandafir.

Sportul este si el foarte important deoarece ajuta la deconectarea de problemele cotidiene, insa exercitiile fizice intense e bine sa fie evitate seara. Cel mai bun moment din zi pentru practicarea lor este dimineata, inainte de micul dejun.

Somniferele din plante, un ajutor in plus

In cazul in care nu adormiti dupa o jumatate de ora dupa ce v-ati dus la culcare, sculati-va, mergeti in alta camera si faceti altceva, cum ar fi yoga, meditati sau ascultati o muzica linistitoare.

Apelati la somnifere numai la indicatia medicului. Va puteti baza, insa, pe anumite plante ce stimuleaza somnul. Astfel, inainte de culcare puteti prepara o cana cu ceai de passiflora sau cu valeriana. De folos poate fi ceaiul de sunatoare, recunoscut pentru efectele sale linistitoare.

In cazul in care tulburarile de somn se prelungesc mai mult de doua saptamani, daca activitatea de peste zi va este perturbata din cauza oboselii, daca va confruntati cu teama ca veti avea insomnii si daca aveti simptome precum transpiratii nocturne abundente, frisoane, crampe si dureri de cap trebuie sa apelati la ajutorul unui medic.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau