Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Obiceiurile alimentare nesanatoase, responsabile pentru un deces din cinci

13-12-2017

Alimentatia necorespunzatoare, in special cea saraca in fructe si legume, cereale integrale, nuci, peste si cea prea sarata sau intens procesata este asociata cu peste 10 milioane de decese (18,8%) in intreaga lume. Conform unui studiu realizat de Institutul pentru Masurarea si Evaluarea Sanatatii (IHME) de la Universitatea Washington din Seattle, Statele Unite, aproape un deces din cinci la nivel mondial este asociat cu alimentatia necorespunzatoare.

Obiceiurile alimentare nesanatoase, responsabile pentru un deces din cinci


Dintre toate formele de malnutritie, obiceiurile alimentare nefaste reprezinta principalul risc de mortalitate, potrivit studiului.

In plus, cresterea glicemiei si a tensiunii arteriale, obezitatea si excesul de colesterol din sange – majoritatea cauzate de alimentatia necorespunzatoare - se numara printre primii zece factori de risc de deces la barbatii si femeile din intreaga lume.

Iata cateva obiceiuri alimentare nesanatoase, atat de cunoscute multora dintre noi, si cum pot fi ele eliminate sau inlocuite cu altele benefice pentru organism:

Alimentele tentante tinute la vedere. Este greu de rezistat unor tentatii culinare atunci cand acestea se afla chiar in apropiere. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Cornell din Statele Unite, cand un grup de angajati care au primit pentru a tine pe birou bomboane aflate pe farfurii clare ei s-au servit din acestea cu 71% mai mult decat un grup similar de persoane care au avut pe birou bomboane puse in farfurii opace, pe care acestea erau mai greu de observat. Asadar, alimentele tentante nu trebuie tinute la vedere, insa ele pot fi inlocuite cu fructe, spre exemplu, pentru a incuraja obiceiurile benefice.

Obiceiul de a sari peste micul-dejun. Unele persoane cred ca daca sar peste prima masa a zilei castiga timp sau”taie” din numarul total al caloriilor zilnice astfel incat pot slabi mai usor. Insa, cercetarile indica faptul ca cei care nu ignora micul-dejun au un nivel mai mare de energie, au o digestie mai buna deoarece consuma mai multe fibre alimentare, au un aport mai bun de calciu, proteine, vitaminele A, B si C, dar si riboflavina, zinc, magneziu si fier si, foarte important, sunt mai putin tentate sa ia gustari pe fuga, deseori alcatuite din produse bogate in zahar, sare si grasimi.

Efectuarea altor activitati in timpul mesei. Cititul stirilor, privitul la televizor, lucrul la computer, utilizarea internetului pe dispozitive mobile sau vorbitul la telefon reprezinta metode de distragere a atentiei de la activitatea principala, luarea mesei. Astfel, pot fi foarte usor consumate atat un numar prea mare de calorii, obicei care poate duce la ingrasare, cat si o hrana nesanatoasa deoarece astfel gradul de constientizare cu privire la alimentatie este unul foarte redus.

Consumul alimentelor direct din ambalaj. Simplul gest de a scoate alimentele din ambalajul lor si de a le pune pe farfurie poate descuraja aportul de hrana care nu corespunde unui stil de viata sanatos.

Mancatul pe fuga. Consumul de alimente in masina, la birou, pe strada sau in statii nu face decat sa incurajeze aportul de hrana nesanatoasa si predispune la ingrasare. De asemenea, astfel este foarte usor sa se piarda sirul caloriilor consumate si a aportului de vitamine, minerale si fibre. In plus, exista riscul de a manca prea repede, ajungandu-se la probleme gastrointestinale. Pentru a descuraja acest obicei, din pacate destul de comun, amanati gustarile pe fuga pana cand puteti sta jos la masa. In cazul persoanelor cu multe responsabilitati este indicat sa se ia de acasa mancarea de peste zi, ambalata in portii mici, usor de accesat, dar si gustari benefice, precum morcovi, mere sau banane.

Atentie!

Potrivit unui studiu publicat in jurnalul 'Nature Neuroscience', mancarea gustoasa dar nesanatoasa poate da dependenta intr-un mod similar drogurilor, deoarece aceleasi mecanisme ale creierului intervin in consumul obsesiv de alimente hipercalorice si in dependenta de narcotice. Cercetatorii au pus in evidenta, in urma studiului realizat in laborator, reducerea ratei receptorilor de dopamina - unul dintre principalii neurotransmitatori de la nivelul sistemului nervos - substanta ce transmite informatia intre multe dintre celulele creierului, eliberata in creier de experiente placute, cum ar fi hrana, sexul sau drogurile.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau