Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Ponturile nutritionistului pentru perioada verii

04-12-2014

In nicio alta perioada a anului tarabele taranilor nu sunt mai bogate si mai divers colorate ca acum. Cirese rosii ca focul sau galbui, caise si piersici zemoase, pepeni racorosi, mere si pere cerate, toate incanta cu aromele si gusturile inconfundabile. Nu treceti nepasatori pe langa aceste comori, deoarece nu veti avea decat de pierdut! Consumate in stare proaspata, aduc enorme avantaje organismului, natura inzestrandu-le cu toate elementele de care omul are nevoie pentru a-si pastra sanatatea si vigoarea pana la adanci batraneti.

Ponturile nutritionistului pentru perioada verii


In nicio alta perioada a anului tarabele taranilor nu sunt mai bogate si mai divers colorate ca acum. Cirese rosii ca focul sau galbui, caise si piersici zemoase, pepeni racorosi, mere si pere cerate, toate incanta cu aromele si gusturile inconfundabile. Nu treceti nepasatori pe langa aceste comori, deoarece nu veti avea decat de pierdut! Consumate in stare proaspata, aduc enorme avantaje organismului, natura inzestrandu-le cu toate elementele de care omul are nevoie pentru a-si pastra sanatatea si vigoarea pana la adanci batraneti.

Piersica alunga oboseala O piersica de marime medie aduce in organism doua grame de fibre, 470 UI (unitati internationale) de betacaroten, vitaminele B1, B2, C si PP, potasiu, sodiu, cupru, calciu si magneziu, fiind un veritabil medicament natural antidepresiv. Este, prin excelenta, fructul indicat convalescentilor, celor care prezinta stari avansate de oboseala sau caderi de tonus. Realimenteaza rezervele energetice (aportul este de 170 kilojouli) prin continutul bogat in hidrati de carbon (11% fructoza), iar fosforul protejeaza celula nervoasa. Vitaminele din compozitie sunt esentiale pentru echilibrul sistemului cerebral, pentru sinteza hemoglobinei, mentinerea magneziului in organism, intarirea imunitatii. Consumul regulat de piersici se recomanda si persoanelor cu deficiente hepatice si digestive, care sufera de litiaza urinara.

Para, cel mai dulce si zemos anxiolitic. Datoreaza aceasta calitate bogatiei de vitamine din grupa B, calciului, fosforului, potasiului din pulpa sa. De asemenea, este un excelent remineralizant, diuretic, depurativ si laxativ. Din acest motiv, para este recomandata ca adjuvant in tratarea stresului cronic, asteniei, anemiei si gutei. Datorita fibrelor, ajuta la pastrarea in limite normale a colesterolului si greutatii. Persoanele care au probleme cu stomacul, pot savura fara grija fructul proaspat, caci este mai usor digerabil decat altele. Stimuleaza deopotriva sistemul imunitar, gratie continutului mare de vitamine (A, B1, B2, E si C), dar si de acid folic. Perele pot fi consumate proaspete, bine spalate, preferabil inainte de mese, pana la 500 g pe zi, dar si uscate, aceasta varianta fiind bogata in taninuri si substante cu efect astringent, de ajutor in prevenirea tulburarilor intestinale.

Mic dejunul campionilor Dupa unii nutritionisti, indiferent de anotimp, prima masa cotidiana ar trebui sa acopere 25% din aportul energetic total al unei persoane. Dupa altii, procentajul fluctueaza intre 15 si 20%. Cel mai des, vara, micul dejun este sacrificat fie pentru a mai zabovi un sfert de ceas in asternut, dupa o noapte sufocanta, de perpelire la foc mic, fie dintr-un elan revolutionar de a mai slabi, de a ajunge cat mai repede la silueta ideala, de a arata bine in costumul de baie la mare, fie, pur si simplu, din comoditate. Daca ati sti cate avantaje extraordinare ofera aceasta masa matinala, cu siguranta v-ati schimba atitudinea in ce priveste micul dejun.

In mod ideal, micul dejun trebuie sa fie compus din trei elemente indispensabile: Un produs lactat - lapte dulce iaurt sau branza -, sursa excelenta de proteine de buna calitate si de calciu, ambele necesare formarii si intretinerii tesuturilor si oaselor Un produs din cereale - paine, biscuiti sau cereale pentru micul dejun -, pentru continutul de glucide, carburantul numarul unu al organismului, ce da energia necesara inceperii in forta a zilei. Ca sa va asigurati inca de dimineata plinul de vitamine din grupa B-urilor, este cazul sa includeti in meniu painea sau cerealele integrale. Aceste elemente sunt esentiale in mentinerea si dezvoltarea capacitatilor intelectuale, va vor ajuta sa va concentrati mai usor pe tot parcursul zilei. Vitamina B9 sau acidul folic permite evitarea oboselii mentale. Vitamina B1 joaca un rol primordial in pastrarea atentiei. Bautura pentru rehidratare, care poate fi ceai, apa, suc de fructe. Acesta din urma va ajuta sa va pastrati silueta si in acelasi timp furnizeaza organismului vitamine si antioxidanti indispensabili in lupta cu radicalii liberi - responsabili de imbatranirea prematura. In functie de gusturile si obiceiurile fiecaruia, mai puteti adauga in meniu unt, margarina, dulceata, mezeluri slabe.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau