Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Prelungiti efectele benefice ale vacantei

04-12-2014

Mai repede ca un fum - asa s-au dus si zilele de vacanta! O noua etapa solicitanta bate la usa. Nu trebuie insa sa recadeti total in rutina serviciu-casa, caci extenuarea pe care o resimteati inainte de a pleca in concediu s-ar putea sa reapara intr-un timp mai scurt decat v-ati imagina. In masura posibilitatilor, incercati sa faceti scurte pauze la intervale regulate de timp.

Prelungiti efectele benefice ale vacantei


Mai repede ca un fum - asa s-au dus si zilele de vacanta! O noua etapa solicitanta bate la usa. Nu trebuie insa sa recadeti total in rutina serviciu-casa, caci extenuarea pe care o resimteati inainte de a pleca in concediu s-ar putea sa reapara intr-un timp mai scurt decat v-ati imagina. In masura posibilitatilor, incercati sa faceti scurte pauze la intervale regulate de timp. Reprezinta o maniera foarte eficace pentru a face fata solicitarilor de peste zi si va asigura un randament maxim. Ridicati o bariera de nedepasit, o "zona-tampon" intre munca de la birou si casa.

Daca va deplasati cu mijloacele de transport in comun, nu ezitati sa coborati cu o statie inainte de locuinta: o plimbare de zece minute, agale, eventual pe stradute mai linistite, cu verdeata, va va ajuta sa va debarasati de povara problemelor profesionale, va va scoate din priza, este de mare ajutor si pentru mentinerea capacitatilor musculara, cardiaca, respiratorie etc. Tot in acest scop, e bine sa renuntati si la folosirea liftului.

Daca autoturismul constituie principalul mod de locomotie, decat sa va enervati din pricina traficului haotic, infernal, profitati de timpul petrecut in masina pentru a asculta muzica preferata sau pentru a va familiariza cu o limba straina (ascultati CD-uri cu lectii de gen). Pe scurt, ideea este sa domoliti treptat ritmul trepidant de la serviciu - cei dragi se vor bucura cand veti intra pe usa zambind, si veti putea cu adevarat sa va dedicati complet unii altora.

Talpi sanatoase si frumoase

Chiar daca am trecut de la sandale la pantofi inchisi si ghete, nu e cazul sa uitam de pila de calcaie sau piatra ponce. In acelasi scop va puteti masa indelung cu o crema de gomaj. Incheiati exfolierea cu o hidratare generoasa. Numai asa veti preveni ingrosarea tesuturilor si dureroasele bataturi. Pentru inmuierea cuticulelor, folositi un gel special sau chiar ulei de masline. Taiati-va consecvent unghiile, cel mai bine in forma ovala, pentru a evita patrunderea colturilor in piele. Utilizati in acest scop o unghiera, mai usor de manevrat decat forfecuta. Pentru finisare, alegeti pilele din carton, de unica folosinta. In fine, un strat de lac protector va conferi un plus de frumusete si rezistenta unghiilor.

Pentru a reinviora culoarea ojei, introduceti talpile intr-un vas cu apa calda in care ati turnat cateva picaturi de ulei volatil de menta sau de lavanda.

Nu renuntati la plimbarea cotidiana

Ploile par sa nu se mai termine, vantul e tot mai taios, cerul mai mereu intunecat... Pe scurt, vremea devine mai apasatoare pe zi ce trece, iar acest fenomen provoaca multora dintre noi stari de tristete, genereaza tendinta de a ne inchide in casa. Aceasta atitudine (va vine sau nu sa credeti, dar asa este!) scade capacitatea imunitara, afecteaza viata sociala si randamentul intelectual, ca sa nu mai amintim de cel muscular... Incercati sa va adaptati treptat la umezeala si la un nivel mai scazut al presiunii atmosferice. Chiar daca afara picura, nu renuntati la plimbarea cotidiana. Echipati-va corespunzator si veti constata ca promenada este o excelenta modalitate de a va relaxa.

Preintampinati astenia de sezon

Bitterul suedez este un tonic din plante desavarsit, ce actioneaza atat ca detoxifiant, cat si ca reglator al functiilor digestive, hepatice si renale. Are un efect relaxant asupra sistemului nervos, ceea ce il recomanda in profilaxia asteniei, al carei risc creste pe masura ce zilele se scurteaza. Se administreaza cate o jumatate de lingura de extract inainte de fiecare masa, diluat in ceai. Se recomanda cu precadere persoanelor hipotensive, cu predispozitie spre melancolie si depresie.

Primeniti aerul din casa

Faceti un mic efort financiar si achizitionati o lampa de aromaterapie si uleiuri esentiale de pin, menta, rozmarin, cimbru si eucalipt. Actioneaza ca excelente bactericide fiziologice, imprastie o aroma suava in incinte, fiind capabile sa inlature atat mirosurile neplacute (fum de tigara, izuri de mancaruri gatite), cat si sporii de mucegai sau germenii in suspensie. Acum, ca vremea s-a racorit, puteti lasa geamurile intredeschise peste noapte, cand atmosfera este mai putin poluata. Schimbati sau spalati filtrele aparatelor de aer conditionat.

Privilegiati magneziul in dieta

Un studiu american ce a vizat 4.600 persoane, inceput acum doua decenii, a evidentiat ca o dieta cu multe produse bogate in magneziu scade cu 35% riscul de aparitie a hipertensiunii arteriale, hiperglicemiei si hipercolesterolemiei. Desi nu este singura cercetare care atesta beneficiile unui aport sporit de magneziu, este prima ce arata ca acest element reduce incidenta componentelor asociate bolilor cardiovasculare. Intre cele mai bune surse de magneziu se numara: migdalele, nucile, cerealele integrale, germenii de grau, spanacul, avocado, bananele si stafidele.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau