Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Primul ajutor in caz de atac de panica

07-09-2015

Se spune ca numai cine a avut o data un atac de panica poate intelege cu adevarat ce inseamna acesta. Numita dusmanul psihicului uman, aceasta reactie exagerata a corpului se caracterizeaza prin teama subita de moarte, probleme de respiratie, palpitatii, tremur, ameteala, transpiratie, amortire a membrelor, senzatie de inec, de frisoane, pierderea controlului si o stare generala de frica, ce poate sa nu aiba o cauza aparenta.

Primul ajutor in caz de atac de panica


Un astfel de atac, ce dureaza de obicei cateva minute, se poate manifesta atat in spatii deschise, cat si in zone stramte, fie ziua, fie noaptea si, potrivit oamenilor de stiinta, care inca sunt in cautarea de explicatii pentru acest fenomen misterios, principalul vinovat ar fi stresul.

Statisticile arata ca femeile sunt mai predispuse decat barbatii la producerea de atacuri de panica.

Exercitiile de respiratie sunt foarte importante

Masurile de prim-ajutor includ, in principal, calmarea persoanei afectate. Se evita agitatia si galagia pentru a nu accentua starea de neliniste si se incepe efectuarea in tandem a unor exercitii de respiratie ce contribuie la o mai buna oxigenare a creierului si la calmare treptata. Se inpira prelung, se tine aerul in plamani una-doua secunde si se expira apoi lent, toate acestea timp de cel putin trei minute.

O metoda des utilizata este folosirea unei pungi, preferabil de hartie. Astfel, timp de doua minute se respira intr-un astfel de recipient, astfel incat sa se previna hiper-oxigenarea cauzata de semnalul interpretat gresit de creier de a solicita mai mult oxigen pentru a face fata pericolului imaginar ivit.

Exercitiile de respiratie se pot combina si cu incordarea musculaturii la inspirare si cu relaxarea brusca la expirare.

Este indicat ca pacientul anxios sa nu fie obligat sa stea intins la orizonala deoarece acest lucru poate contribui la accentuarea starii de neliniste. Pozitia in sezut este cea mai recomandata. Se maseaza muschii din partea superioara a spatelui, tamplele si incheieturile mainilor, iar persoana afectata este tinute de vorba. Potrivit specialistilor, distragerea atentiei este cheia pentru a depasi momentul dramatic.

Atentie! In cazul in care pacientul in cauza sufera de boli de inima sau de alte afectiuni este indicat sa se apeleze numaidecat la medic.

Esenta de lavanda amelioreaza starea

Tratamentul pentru persoanele care sufera frecvent atacuri de panica se bazeaza pe sedinte de psihoterapie, pentru identificarea si eliminarea cauzei, si pe medicamente antidepresive si calmante.

Insa, cel mai important aspect este eliminarea stresului din viata cotidiana. De asemenea, se reduce aportul de cofeina, se elimina fumatul si nu se mananca seara tarziu, iar in ceea ce priveste odihna cele opt ore de somn sunt absolut necesare.

Aromoterapia – in special cu esenta de lavanda - si ceaiurile cu efecte calmante precum cel de sunatoare, de valeriana, de tei, de mac sau de roinita, sunt si ele de folos, la fel si sportul usor, practicat frecvent.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau