Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Probiotice recomandate veganilor și persoanelor care țin post

09-10-2018

Probioticele sunt microorganisme benefice care trăiesc în corpul nostru și oferă o serie de beneficii pentru sănătate.

Probiotice recomandate veganilor și persoanelor care țin post


Printre beneficiile oferite de probiotice se numără: îmbunătățirea procesului de digestie și reducerea constipației, diminuarea riscurilor de cancer, eliminarea dezechilibrului florei vaginale, o mai bună sănătate mentală, protejarea corpului față de efectul nociv al tratamentelor îndelungate cu antibiotice, reducerea riscului de boli metabolice - obezitate, diabet, hipertiroidism, hipotiroidism și altele - și îmbunătățirea sistemului imunitar în fața bacteriilor și a altor organisme nocive.

Cele mai populare surse de probiotice sunt produsele lactate, în special iaurtul și chefirul, însă aceste bacterii cu numeroase efecte pozitive asupra echilibrului intern al corpului sunt de asemenea în anumite alimente vegetale și suplimente indicate veganilor sau persoanelor care țin post. Iată câteva dintre acestea, conform Medical News Today.

1. Varza murată

Un preparat popular în multe dintre țările din Europa de Est, varza murată este bogată în probiotice, dar și în potasiu și vitaminele C și K. Practic, în timpul procesului de fermentare, bacteria Lactobacillus transformă zaharurile în acid lactic.

2. Kimchi

O mâncare condimentată, pe bază de varză fermentată dar și de mirodenii, kimchi este popular în gastronomia coreeană. Aceasta conține probiotice, vitamine și antioxidanți.

3. Gogonele și alte legume murate

Legumele murate în sare reprezintă o gustare sau o garnitură bogată în probiotice potrivită veganilor sau persoanelor care țin post. În afară de gogonele și varză pot fi fermentați castraveți, morcovi, ridichi, fasole verde, conopidă, pepeni, ardei gras și altele. Pentru o senzație în plus pentru papilele gustative, dar și pentru sănătate, pot fi adăugați căței de usturoi, foi de dafin, piper, semințe de coriandru și de muștar, dar și leuștean.

4. Kombucha

Kombucha este un ceai fermentat care a cunoscut o revenire în ultima perioadă. Acesta poate fi achiziționat gata preparat, din comerț, sau poate fi pregătit acasă, însă numai în prezența unei baze de kombucha, care este o cultură simbiotică de bacterii și drojdii, o masă gelatinoasă cu un aspect destul de neplăcut, însă bogată în microorganisme.

5. Chefir de apă

Chefirul de apă este o băutură probiotică. La fel ca și în cazul kombucha, este necesară o cultură inițială de bacterii și drojdii, sub forma unor „cristale” de chefir de apă. Cu ajutorul acestora apa poate fi fermentată apa îndulcită cu zahăr sau apa de cocos pentru obținerea unei băuturi sănătoase, bogată în probiotice. Dacă sunt îngrijte corespunzător, cristalele cresc în mod regulat și pot supraviețui chiar și câțiva ani.

6. Tempeh

Tempeh este un aliment vegetal, similar cu tofu, însă presupune fermentarea boabelor de soia. În urma acestui proces de fermentare, tempeh devine bogat în probiotice și proteine, iar textura sa ferme îl recomandă pentru prepararea a numeroase rețete.

7. Pâine cu maia

Pentru pâinea tradițională cu maia este nevoie de agentul inițial necesar procesului de fermentare, o combinație de făină și apă, care a fermentat timp de mai multe zile și care trebuie „hrănită” pentru a permite culturilor bacteriene să se dezvolte în continuare și să fie utilizate la prepararea altor pâini.

8. Miso

Bogată în antioxidanți, vitaminele din complexul B și probiotice, supa miso, unul dintre principalele feluri de mâncare din bucătăria japoneză, considerată sănătoasă și o opțiune excelentă pentru persoanele care nu consumă produse din surse animale. Aceasta este realizată din alge kombu uscate și fierte în care se dizolvă pastă de soia fermentată și sărată (miso) și se adaugă legume și ciuperci. Supa se consumă călduță, nu fierbinte, deoarece temperaturile ridicate dăunează bacteriilor probiotice.

9. Alternative la lactate, fortificate

Unele produse vegetale disponibile în comerț, fermentate și comercializate ca alternative la lactate, precum iaurtul din soia, conțin culturi bacteriene vii benefice, adăugate de producători pentru a spori beneficiile pentru sănătate.

10. Suplimente

Suplimentele probiotice recomandate pentru vegani sau pentru persoanele care țin post reprezintă o alternativă la produsele prezentate mai sus.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau