Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Recomandari pentru mamele care alapteaza

31-05-2016

Iti este teama ca alimentatia ta sa nu-i dauneze bebelusului? Nu trebuie sa te sperii. Atat sarcina, cat si alaptarea sunt stari fiziologice prin care trece corpul tau.

Recomandari pentru mamele care alapteaza


Cu toate acestea este bine sa nu faci excese, sa eviti semipreparatele si sa consumi mancare gatita in casa. Cu cat mai putini aditivi alimentari, cu atat mai bine!

Laptele matern va fi mai bogat in nutrienti, daca si alimentatia mamei este sanatoasa si diversificata. Mancarea ingerata de mama care alapteaza nu numai ca ii indeplineste nevoile nutritionale, care sunt mai mari dupa nastere, dar ii permite mamei si sa produca lapte.

Iata cateva aspecte pe care este bine sa le urmezi in timpul alaptarii:

➜ Incearca sa nu mananci conserve, deoarece contin multe E-uri. Alimentele proaspete sunt mai bune decat cele inghetate, iar cele congelate sunt calitativ comparative cu acelea conservate.

➜ Chiar daca iti doresti ca imediat dupa nastere sa revii la greutatea de dinaintea sarcinii, pe perioada alaptarii nu este indicat sa urmezi o dieta stricta. Medicii spun ca, in perioada dedicata alaptarii, dietele restrictive pot duce la pierderea laptelui, de aceea acestea sunt interzise. Este indicat sa ai o dieta echilibrata si fara excese.

➜ Daca ai o dieta saraca in vitamine si minerale, este recomandat sa vorbesti cu medicul care iti monitorizeaza starea de sanatate, pentru evaluarea necesitatii administrarii unor suplimente nutritive.

➜ Creste atat consumul de apa, ceai de lactatie cu 1 l pe zi, astfel incat sa bei in jur de 3 litri de lichide zilnic, cat si consumul caloric zilnic pana la 2500 calorii.

➜ Nu exagera cu dulciurile. Este indicat sa mananci mai multe proteine.

➜ Nu fuma, fiindca nicotina patrunde in organismul copilului prin lapte, dar si prin caile respiratorii daca se fumeaza in prezenta micutului.

➜ Stai departe de alcool! Sunt studii care arata ca alcoolul trece in lapte in mai putin de o ora, iar daca bebelusul il ingera in cantitate mare ii poate cauza probleme grave de sanatate, ce ii pot afecta cresterea si dezvoltarea.

➜ Nu lua medicamente fara a-ti consulta medicul, fiindca multe sunt contraindicate in alaptare.

➜ Consuma grasimi nesaturate primare. Uleiul de floarea-soarelui, de rapita, de masline sau de porumb furnizeaza acizi grasi care sunt esentiali pentru dezvoltarea sistemului nervos al bebelusului. Dar este indicat sa le consumi in stare cruda, deoarece consumate prin prajire nu fac decat sa incarce caloric organismul, fara a-i furniza proteine sau vitamine.

➜ Este indicat sa consumi alimente care contin vitamina B9 (acidul folic), vitala dezvoltarii sistemului nervos al copilului.

Acidul folic se gaseste in sparanghel, varza, porumb, naut, spanac, grau, suc de portocale.

➜ Consuma 1.200 mg de calciu pe zi. Acesta poate fi luat din produse lactate, legume crude, alune, migdale. Nu uita de suplimentele care contin zinc si pe care le gasesti in oua, carne, faina integrala si ovaz.

➜ Este bine ca alimentatia ta sa contina:

lapte, iaurt si branza, carne rosie, carne de pasare, peste, oua, alune, legume, fructe, paine, cereale, orez si paste. Atentie! Produsele lactate vor fi excluse din consumul zilnic al mamei, in cazul in care bebelusul are intoleranta la proteinele din laptele de vaca. Diagnosticul de intoleranta este stabilit de medicul pediatru. 



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau