Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Reducerea greutatii fara regim, in diabetul zaharat

27-07-2016

Pe timpul verii, ne gandim nu numai la noi bunatati din cosul abundent de fructe si legume din gradina, dar si la cum am putea sa avem o silueta armonioasa pentru a fi adecvata hainelor de vara si costumului de baie pentru vacanta de la mare sau din statiuni balneare.

Reducerea greutatii fara regim, in diabetul zaharat


In consecinta, iti ofer cateva recomandari generale si cateva sfaturi simple, care te-ar putea ajuta sa atingi mai repede obiectivele ponderale.

Fiecare aliment consumat, cu exceptia apei, a infuziilor de plante sau ceaiurilor neindulcite, ne ofera un aport de calorii.

Dar exista anumite alimente care ne ajuta sa slabim, deoarece cresc diureza, amelioreaza circulatia sangvina si limfatica, au efect detoxifiant sau depurativ si pot avea efect de crestere a consumului de calorii si de ardere a grasimilor.

Astfel, ceaiul (alb, verde sau negru), fructele de mare, pestele (pastrav, cod, dar si macrou sau somn, gatit prin fierbere sau grill, fara a fi sarate, murate sau conservate) pot consuma caloriile.

Selectioneaza alimentele cu un index glicemic scazut.

Legumele care au efect depurativ si de care poti profita din plin, ele fiind disponibile pe toata perioada anului, sunt urmatoarele: telina, ridichea neagra, feniculul, lamaia.

Ca garnitura la carnea slaba de pui sau la peste alege legume cu continut scazut in calorii, dar bogate in fibre si proteine: fasole verde, varza, urzici, salata, telina, cat si soia sau ovaz.

Unul dintre condimentele recomandate pentru efectele antioxidante, antiflatulente, regulator al glicemiei si modulator al insulinosensibilitatii este scortisoara.

Poti pune scortisoara in toate bauturile pe care le consumi, calde sau reci.

In ceea ce priveste consumul de fructe, de baza este cel de citrice si, in special, consumul de lamaie, fiindca este bogat in vitaminaC  , dar contine in cantitati mai mici si vitaminele A si E. Aceasta stimuleaza digestia, tranzitul intestinal si satietatea.



Daca bei dimineata, pe nemancate, un pahar de apa la temperatura camerei, in care ai stors o jumatate de lamaie, vei beneficia de un aport purificator, detoxifiant,tonic, care va ameliora functiile hepatice si va evita stocarea glucidelor in oganism sub forma de grasimi.

Nu ezita sa suplimentezi aportul de vitamina C cu fructe (citrice, acerola, kiwi, coacaze), legume (patrunjel), dar si cu suplimente de vitamina C la nivelul a 500 de mg pe zi.

Intrucat suntem in plina vara, iata cateva sugestii de legume si fructe de pus in cos in fiecare luna:

Luna iunie: mere de vara, morcov, cartof de vara, ceapa, kiwi, cirese;

Luna iulie: visine, mere, pere, ardei, rosii, fasole verde, salata;

Luna august: pepene verde si galben, mere, vinete, mazare, sfecla.

DR. LAVINIA VIJA

Medic specialist endocrinologie



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau