Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Rolul acizilor Omega in organism

11-05-2015

Organismul uman poate sintetiza majoritatea acizilor grasi necesari pentru buna functionare a acestuia, cu exceptia acizilor grasi Omega. Caile prin care organismul uman isi poate aduce acesti acizi grasi esentiali sunt prin sintetizarea acestora din anumite alimente si prin aport exogen din suplimente.

Rolul acizilor Omega in organism


De ce avem nevoie de acizi Omega in mod special?

Totul incepe de la celula - unitatea morfofunctionala de baza a organismului. Celulele formeaza tesuturi, tesuturile formeaza organe.

Acesti acizi sunt o parte esentiala a celulelor din intreg  organismul, in particular fac parte din membranele celulare si din baza de initiere a proceselor ce regleaza organismul (inhiba producerea de trombi, intervin in reglarea contractiei si relaxarii arterelor, inflamatiei, previn bolile cardiovasculare, accidentele vasculare, pot ajuta in controlul sindroamelor autoimune, eczemelor, cancerelor).

Printre cele mai studiate roluri ale acizilor Omega 3 sunt efectele benefice in bolile cardiovasculare.

Studiile arata faptul ca acesti acizi sunt implicati in reglarea batailor inimii si ajuta in prevenirea potentialelor aritmii, ajuta la scaderea tensiunii arteriale, imbunatatesc functiile vaselor sangvine si la doze suficiente ajuta la scaderea trigliceridelor si previn ateroscleroza.

Ultimele studii internationale arata ca pacientii care au luat capsule de 1000 mg /zi  de acizi Omega  timp de 3 ani au avut risc cu pana la 50%  mai mic de a dezvolta infarcte miocardice  acute repetate, accidente  vasculare, morti subite  fata de pacientii care nu au luat suplimente cu Omega. Protectia  este mult  crescuta  daca pacientii cu hipercolesterolemie sau hipertrigliceridemie asociaza tratamentului cu statine si suplimente de Acizi Omega 3 si 6, comparativ cu pacientii care urmeaza doar tratament cu statine.

S-a dovedit de asemenea ca acesti acizi au rol benefic in preventia si tratamentul bolilor ca Alzheimer, depresii si diferite forme de dementa, ajutand la mentinerea sistemul nervos central  sanatos.

Doza tinta de acizi Omega

De cele mai multe ori aportul de Omega din dieta nu este suficient pentru ca beneficiile acestora in organism sa atinga cote maximale, si adesea  sunt necesare suplimente alimentare ce contin dozele optime.

Stim deja ca somonul, heringul, codul si sardinele sunt pesti bogati in acizi Omega 3. Trebuie in schimb sa luam in considerare un aspect foarte important, si anume ca pestii de cultura pot contine diverse substante ca mercur, foarte daunatoare organismului.  Specialistii recomanda consumul de peste oceanic salbatic, in special din zonele nordice ca Alaska, intrucat acestia nu contin impuritati ca antibiotice si pesticide.  Pentru a avea un aport alimentar suficient de Omega exclusiv  din dieta, nutritionistii recomanda intre 300- 500 g  de peste zilnic. Doza zilnica necesara de Omega este intre 1000 si 3000 mg/zi si trebuie respectata.

Exista posibilitatea ca aportul de Omega, de 1000 mg/zi, sa aiba reactii adverse?

Extrem de rar au fost raportate incidente ca mancarimi ale pielii, sindroame diareice usoare, balonari, gust de peste, acestea putand fi evitate daca suplimentele sunt luate in timpul mesei, pacientii care sufera de alergii la peste au contraindicatie de aport de suplimente cu Omega,  de asemenea femeile gravide trebuie sa consulte medicul inainte de administrare. 



 


 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau