Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Rolul vitaminei D in dezvoltarea copiilor

22-05-2016

Vitamina D are o importanta vitala pentru organismul uman, ea contribuind la dezvoltarea sistemului osos, dar si la buna functionare a sistemului imunitar.

Rolul vitaminei D in dezvoltarea copiilor


In plus, vitamina D reduce riscul infectiilor respiratorii de sezon, iar la nivelul intestinului favorizeaza absorbtia calciului si fosforului, de aceea este bine ca atunci când celui mic i se administreaza suplimente alimentare pe baza de calciu, sa i se dea si vitamina D, pentru a usura absorbtia acesteia. In acelasi timp, calciul contribuie, impreuna cu fosforul, la formarea dintilor si a oaselor copilului, sub actiunea vitaminei D, fara de care absorbtia calciului nu se va realiza.

Mai mult, cea mai frecventa cauza a rahitismului - o boala ce se instaleaza ca urmare a unei tulburari de mineralizare a osului si care se intâlneste la un organism   in crestere - este deficitul de vitamina D.

De aceea, pediatrii recomanda administrarea vitaminei D la bebelusi, de la vârsta de doua saptamâni.

Medicii sustin ca vitamina D, numita si „vitamina soarelui“, deoarece corpul uman  produce vitamina D3 din colesterol, in prezenta soarelui, este indicata nu numai sugarilor, asa cum cred multe mamici. Date fiind proprietatile benefice ale acestei vitamine asupra organismului, este bine sa fie administrata ocazional, atât copiilor, cât si adultilor, la recomandarea medicului.

La copil,  necesarul zilnic de vitamina D este de 500 – 1000 UI/zi, dar variaza in functie de ritmul de crestere, anotimp si vârsta.

Atentie! Numai medicul pediatru iti poate spune care este doza optima de vitamina D, in functie de nevoile micutului si starea de sanatate, prin urmare nu-i administra copilului aceasta vitamina fara sa-l consulti! In schimb, extrem de important este sa stai cu cel mic la soare, evitând desigur orele 11-17, mai ales vara.

In cazul copiilor de vârsta  mai mare (peste 3 ani) si adultilor, doza zilnica de vitamina D se poate obtine petrecând zilnic o parte din timp in aer liber.

In literatura de specialitate se cunosc 10 compusi ai vitaminei D, dar doi sunt mai importanti, si anume:

• vitamina D2, care se gaseste in alimentele de origine vegetala;

vitamina D3, care se formeaza la nivelul pielii, sub actiunea radiatiilor ultraviolete, practic prin expunerea  pielii la actiunea razelor solare.

Unde o gasesti?

Principalele surse de vitamina D sunt in: ficat de vitel, ficat de peste, galbenus, peste (somon), unt, lapte, cereale, nuci.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau