Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Sarurile de hidratare nu trebuie folosite in mod abuziv

26-08-2015

Sarurile de rehidratare reprezinta o solutie salvatoare in caz de dishidratare, atunci cand corpul a pierdut prea multe lichide – prin efort fizic prelungit, varsaturi continue, diaree acuta, urinare frecventa si altele - si cand, din diverse motive, aceasta lipsa nu se poate substitui. Astfel, aceste saruri au ca scop refacerea echilibrului hidric si maximizarea absorbtiei de minerale deficitare, acei electroliti serici aflati in fluxul sanguin si care controleaza functiile vitale.

Sarurile de hidratare nu trebuie folosite in mod abuziv


Lipsa mineralelor necesare poate declansa probleme grave

Cele mai importante saruri sunt: sodiul, potasiul, calciul si magneziul. Primele doua determina echilibrul intra si extracelular al apei, iar calciul si magneziul contribuie la contractarea, respectiv la detensionarea muschilor. In situatia in care acesti compusi sunt eliminati in exces din organism si nu se bea apa pentru rehidratare, se poate ajunge la dereglari importante din cauza acumularii substantelor toxice rezultate din metabolismul general. Ca urmare, tesuturile inceteaza sa mai functioneze corespunzator din cauza depunerilor de uree, acid uric, creatinina, bilirubina, glucoza sau oxalati si se poate ajunge la coma uremica, calculoza biliara sau renala, deficienta de regenerare celulara la organe, inclusiv la inima si creier si apar stari de ameteala, de letargie, lesin si chiar deces.

Se consuma in decurs de cateva ore

Sarurile minerale, ce contin minerale, glucoza si dextrine, se pot gasi sub forma lichida sau in pliculete cu pulberi ce se amesteca in apa fiarta si racita sau ceai. In cazul pulberilor, se administreaza unul-două plicuri dizolvate în lichid pentru a suplini pierderea de apa si saruri si corectarea dezechilibrului electrolitic.

Pentru ca abunda in minerale, sarurile de rehidratare nu trebuie date persoanei aflate in nevoie spre a le consuma pe nerasuflate deoarece se poate produce un aport exagerat in organism intr-un timp prea scurt, existand riscul ca functiile importante ale corpului sa fie perturbate. Acestea se iau in decurs de cateva ore, cu inghitituri mici sau cu lingurita ori pipeta, in cazul copiilor. De asemenea, aceste saruri nu trebuie administrate decat pentru a ameliora pe moment starea de sanatate - pentru a rehidrata, asa cum spune si denumirea lor - nu in mod abuziv. In cazurile mai grave de deshidratare se apeleaza de urgenta la ajutorul medicilor.

Fructele foarte zemoase pot avea acelasi efect

Pentru rehidratare, in cazurile care nu sunt grave, se pot folosi cu succes si unele legume si fructe foarte zemoase. Acestea pot fi mai eficiente chiar decat sarurile deoarece, la fel ca bauturile sportive izotonice preferate de sportivi, contin minerale, vitamine si zaharuri naturale, conform unei cercetari efectuate la Scoala Medicala a Universitatii din Aberdeen din Scotia. O alta cercetare desfasurata in acest sens, in Napoli, a ajuns la concluzia ca anumiti compusi chimici din plante, precum luteina si zeaxantina – gasite in anumite fructe – contribuie considerabil la rehidratare. Evident, pepenele rosu este pe primul loc in acest sens deoarece contin 92% apa, 8% zaharuri si saruri precum calciu, magneziu, potasiu si sodiu. Castravetii se afla pe locul doi, si acestia fiind bogati in apa, calciu, magneziu, potasiu, sodiu si alte minerale. Pe locul trei in acest top se afla tulpinile de telina de frunze – doua-trei tulpini echilibreaza nivelul de sodiu, potasiu, magneziu, calciu, fosfor, fier si zinc al corpului.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau