Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Secretul contra poftei de mâncare greu de stăpânit înainte de menstruație

19-11-2018

Mâncatul compulsiv reprezintă o dorință arzătoare de a consuma alimente - de multe ori nesănătoase - dar nu ca urmare a foamei, ci mai degrabă a poftei incontrolabile. Deseori, această tulburare alimentară este cauzată de stres și de emoții negative și se poate manifesta acut cu câteva zile înainte de menstruație.

Secretul contra poftei de mâncare greu de stăpânit înainte de menstruație


Persoanele de sex feminin care prezintă simptome de sindrom premenstrual (acnee, balonare, constipație, diaree, oboseală, dureri abdominale și de sâni și schimbări de dispoziție) - ce afectează peste 90% dintre femei la un moment dat în cursul vieții - descriu și o senzație de foame exagerată cu câteva zile înainte de menstruație.

Potrivit unor studii, schimbările ce survin înaintea menstruației la nivelul hormonilor estrogen și progesteron cauzează pofte pentru alimente bogate în carbohidrați și zahăr.

Așadar, o creștere ocazională a apetitului înainte de menstruație este normală, însă chiar dacă este vorba de doar câteva zile aceasta poate avea efecte neplăcute în cazul adoptării unor alegeri greșite. Spre exemplu, două-trei zile în care dieta săracă în fructe și legume și bogată în grăsimi saturate, sosuri, preparate făinoase de consistență tare, dulciuri și produse intens procesate, lipsite de fibre alimentare și nutrienți, pot avea drept consecință apariția constipației, a durerilor de stomac, a lipsei de energie, insomniilor, acneei, îngrășare, hipertensiune, iritabilitate, depresie și altele.

Produsele care conțin zahăr și amidon stimulează eliberarea serotoninei, o substanță chimică ce crește senzația de fericire, așadar este normal ca înainte de menstruație - când nivelul de hormoni fluctuează și influențează starea de spirit - să se resimte pofte pentru astfel de alimente. Însă, ele pot fi înlocuite cu alegeri sănătoase, cum ar fi: ouă fierte, brânză săracă în grăsimi, ananas crud, kiwi foarte bine copt, smochine, tofu sărac în sare, carne de somon sau de curcan fiartă sau preparată la cuptor, semințe și nuci crude, roșii, prune, banane și spanac crud.

De asemenea, mesele luate la ore regulate contribuie la stabilizarea nivelulului glicemiei, ceea ce va îmbunătăți starea de spirit și va crește nivelul de energie.

Pentru a lupta cu poftele de alimente nesănătoase este indicat să aveți mereu la îndemână fructe și legume curățate și porționate, cum ar fi bucățele de mere, morcovi, zuchini, ananas, banane semințe și nuci crude, avocado, smochine, struguri și altele.

Un jurnal alimentar sau o aplicație similară pot ușura misiunea calculării caloriilor consumate și o mai bună gestionare a alegerilor.

Alimentele dense și sănătoase precum carbohidrații complecși (cereale, pâine și paste integrale, fasole, mazăre, linte, orez brun) sunt alegerea perfectă pentru că se eliberează treptat în timpul digestiei și astfel țin de foame.

Poftele de alimente dulci pot fi contracate prin consumarea fructelor foarte coapte, a fresh-urilor și a smoothie-urilor.

O cană cu ceai de plante va ajuta de asemenea contra poftelor. Pot fi utilizate în acest sens amestecurile de plante din comerț pentru suprimarea poftei exagerate de mâncare, dar și cele de ceai verde, anghinare, păpădie, ghimbir, cicoare, scorțișoară.

Mișcarea este și ea utilă împotriva poftelor nedorite, dar greu de stăpânit de dinainte de menstruație. O plimbare în ritm vioi, jogging-ul, mersul cu bicicleta ori exercițiile cu greutăți stimulează corpul să elibereze endorfine care vor conferi o senzație de bine.

Stresul trebuie ținut la distanță deoarece este unul dintre cei mai importanți factori declanșatori ai anxietății și ulterior al riscului de apariție a poftelor alimentare.

Odihna este și ea importantă. Un somn odihnitor va alunga nevoia constantă de peste zi de a ronțăi câteva ceva.

Nu în ultimul rând, ajutorul persoanelor din jur și a unui medic nutriționist pot fi salvatoare.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau