Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Semnalele de avertizare ale tulburării anxioase

28-08-2018

Oricine se poate simți uneori neliniștit, ca urmare a unor probleme ce perturbă activitatea cotidiană, precum cele de sănătate, obligațiile familiale ori sarcinile presante de la locul de muncă. În anumite privințe, anxietatea poate fi un lucru pozitiv deoarece ne menține concentrarea.

Semnalele de avertizare ale tulburării anxioase


Însă, atunci când această stare de stres depășește granița normalității devine un simptom atât de frecvent și de intens încât poate perturba viața obișnuită. De aceea, imediat ce anxietatea nu mai este de dorit și creează neplăceri trebuie căutat ajutor de specialitate.

Simptomele tulburării de anxietate nu sunt întotdeauna ușor de observat și variază foarte mult de la persoană la persoană. De exemplu, unii oameni au atacuri de panică, iar alții se confruntă cu fobii. În plus, există multiple tipuri de tulburări de anxietate, inclusiv cea obsesiv-compulsivă, cea de stres post-traumatic sau cea de anxietate socială și nu se poate aplica un test universal prin care se poate depista. Cu toate acestea, pot fi ”citite” unele semne de avertizare pentru identificarea anxietății.

1. Dezvoltarea obiceiului de evitare și amâncare

Dacă ați început să găsiți scuze pentru faptul că nu luați parte la activități precum excursii ori petreceri cu prietenii, mici ieșiri alături de colegi după orele de muncă sau la diverse evenimente împreună cu cei dragi este momentul să faceți un pas înapoi, să vă întrebați de ce se întâmplă acest lucru și să îl corectați, notează Prevention.com.

Chiar dacă este din ce în ce mai comună în ziua de azi, procrastinarea poate fi un semn de anxietate deoarece evitarea îndeplinirii unei anumite sarcini înseamnă că este prezentă o teamă.

2. Cereți constant o a doua părere

Mai ușor de depistat la cineva apropiat decât la propria persoană, nevoia constantă de a cere o a doua opinie trebuie analizată pentru că o astfel de stare de nesiguranță și incertitudine poate trăda prezența anxietății, cu efecte negative asupra vieții de zi cu zi în care suntem nevoiți constant să luăm decizii.

3. Aveți insomnii sau un somn neodihnitor

Fiecare persoană poate avea parte din când în când de nopți neliniștite, însă dacă se întâmplă frecvent să stați în pat cu ochii larg deschiși și să nu puteți dormi sau dacă vă treziți des din somn bântuiți de griji însemnă este nevoie de ajutor pentru a scăpa de anxietate. În caz contrar, oboseala și frustarea își vor spune rapid cuvântul asupra activităților zilnice.

4. Resimțiți probleme de tranzit intestinal

O mulțime de reacții ale corpului se pot manifesta în momentul în care intră în acțiune reacția ”luptă sau fugi” a sistemului nervos simpatic. Mai întâi, zona creierului care depistează pericolul (amigdala) trimite un semnal către hipotalamus prin care semnalează situația. Acesta, la rândul său, comunică restului creierului (și corpului) că trebuie să se acționeze rapid pentru supraviețuire. În acest moment procesul de odihnă și digestie se oprește, iar adrenalina și cortizolul intră în acțiune. Acesta este motivul pentru care de multe stresul se resimte în stomac.

5. Aveți dureri musculare sau de cap

Ca și în cazul simptomului precedent, durerile fizice, la nivelul capului sau mușchilor, pot fi resimțite în cazul în care organismului este constant stresat și tensionat.

6. Inima o ia la galop iar respirația devine dificilă

O altă consecință a reacției fizice ”luptă sau fugi” este senzația că inima o ia la galop. În acest caz fluxul sangvin este concentrat în zonele care au nevoie mai mare, respectiv inima, care apoi muncește mai mult pentru a pompa din ce în ce mai repede sângele. Ca urmare, nevoia de oxigen este mai mare. În această situație, majoritatea persoanelor tind să se îngrijoreze și mai mult crezând că simptomele sunt cauzate de o problemă a inimii, ceea ce crește nivelul de panică și se creează un cerc vicios.

7. Oboseală inexplicabilă

Faptul că organismul depune un efort constant pentru a face față anxietății, luptând pentru supraviețuire chiar dacă nu este amenințat cu adevărat, poate duce apariția unei stări constante de oboseală profundă.

În cazul în care vă identificați cu cele șapte semne de anxietate ar putea fi momentul unei analize obiective a stilului de viață. Somnul de circa șapte ore, exercițiile fizice, alimentația sănătoasă precum și sprijinul social pot ajuta la ușurarea tensiunii. În cazul în care aceste schimbări simple nu contribuie la îmbunătățirea situației ar putea fi momentul să vedeți un psihoterapeut. Cel mai obișnuit tratament pentru anxietate este terapia comportamentală cognitivă, ce aplică instrumente specifice de management psihologic și emoțional care vor duce la creșterea rezistenței în fața problemelor.

Pe lângă terapia comportamentală cognitivă, tehnicile de calmare recomandate sunt cele de relaxare, meditația, yoga, excursiile și plimbările în natură, masajul, activitățile artistice și hobby-urile.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau