Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Sfaturi de primavara

09-12-2014

A sosit momentul sa nu va mai petreceti week-end-urile zacand in casa, lancezind in fata televizorului sau a computerului. Viata e scurta si ar fi pacat sa nu profitati de venirea primaverii. Organizati-va in asa fel treburile incat sambata si duminica sa aveti libere macar doua-trei ore in care sa mergeti la plimbare prin gradinile publice, pentru a admira copacii inmuguriti, primele floricele si a va reincarca bateriile. Nu este un secret ce impact extraordinar pot avea soarele bland, parfumurile si culorile naturii asupra psihicului.

Sfaturi de primavara


Reinviati odata cu natura A sosit momentul sa nu va mai petreceti week-end-urile zacand in casa, lancezind in fata televizorului sau a computerului. Viata e scurta si ar fi pacat sa nu profitati de venirea primaverii. Organizati-va in asa fel treburile incat sambata si duminica sa aveti libere macar doua-trei ore in care sa mergeti la plimbare prin gradinile publice, pentru a admira copacii inmuguriti, primele floricele si a va reincarca bateriile. Nu este un secret ce impact extraordinar pot avea soarele bland, parfumurile si culorile naturii asupra psihicului.

Somnul, aliatul stomacului sanatos

Este cunoscut faptul ca ulcerul gastric si cel duodenal cunosc acutizari primavara si toamna. Potrivit unui studiu britanic, un hormon care contribuie la "repararea" in mod natural a mucoasei digestive si care chiar cicatrizeaza leziunile existente, actioneaza in principal noaptea, in timpul somnului. Perturbarea ritmului circadian (noapte-zi, activitate-repaus) ar atenua producerea acestui element. Dar pentru ca odihna nocturna sa fie in regula, stresul de peste zi si cinele prea copioase trebuie bineinteles evitate.

Dezmortiti-va incheieturile

Kinetoterapia este o forma relativ noua de tratament, care face parte din asa-numita medicina a miscarii, uzind de metode curative precum exercitiile fizice, masajul, caldura, influxurile electrice, apa, climatul etc. Are caracter individual si s-a dovedit de succes in tratarea si recuperarea pacientilor cu problemele ce ingreuneaza mobilitatea, de la simple dureri lombare, la osteoporoza, paralizii, reumatism, afectiuni neurologice, boli degenerative traumatisme, ale coloanei vertebrale, obezitate, maladii congenitale s.a.m.d.

Talpi sanatoase si frumoase

Incet-incet, trecem de la ghetele solide si cizmele etanse la pantofii tot mai lejeri si mai decupati... E cazul sa ne reamintim de pila de calcaie sau piatra ponce. In acelasi scop sunt excelente si cremele de gomaj. Incheiati exfolierea cu o hidratare generoasa. Numai asa veti preveni ingrosarea tesuturilor si dureroasele bataturi. Pentru inmuierea cuticulelor, folositi un gel special sau chiar ulei de masline. Taiati-va consecvent unghiile, cel mai bine in forma patrata, pentru a evita patrunderea colturilor in piele. Utilizati in acest scop o unghiera, mai usor de manevrat decat forfecuta. Pentru finisare, alegeti pilele din carton, de unica folosinta. In fine, un strat de lac protector va conferi un plus de frumusete si rezistenta unghiilor. Pentru a reinviora culoarea ojei, introduceti talpile intr-un vas cu apa calda in care ati turnat cateva picaturi de ulei volatil de menta sau de lavanda.

Preintampinati astenia de sezon

Bitterul suedez este un tonic din plante desavarsit, ce actioneaza atat ca detoxificant, cat si ca reglator al functiilor digestive, hepatice si renale. Are efect relaxant asupra sistemului nervos, ceea ce il recomanda in profilaxia asteniei. Se administreaza cate o jumatate de lingura de extract inainte de fiecare masa, diluat in ceai. Se recomanda cu precadere persoanelor hipotensive, cu predispozitie spre melancolie si depresie.

Primeniti aerul din casa

Faceti un mic efort financiar si achizitionati o lampa de aromaterapie si uleiuri esentiale de pin, menta, rozmarin, cimbru si eucalipt. Actioneaza ca excelente bactericide fiziologice, imprastie o aroma suava in incinte, fiind capabile sa inlature atat mirosurile neplacute (fum de tigara, izuri de mancaruri gatite), cat si sporii de mucegai sau germenii in suspensie. Acum, ca vremea se incalzeste pe zi ce trece, puteti lasa geamurile intredeschise de dimineata pana spre pranz, cand atmosfera este mai putin poluata. Schimbati sau spalati filtrele aparatelor de aer conditionat.

Privilegiati magneziul in dieta

Un studiu american ce a vizat 4.600 persoane, inceput acum doua decenii, a evidentiat ca o dieta cu multe produse bogate in magneziu scade cu 35% riscul de aparitie a hipertensiunii arteriale, hiperglicemiei si hipercolesterolemiei. Desi nu este singura cercetare care atesta beneficiile unui aport sporit de magneziu, este prima ce arata ca acest element reduce incidenta componentelor asociate bolilor cardiovasculare. Intre cele mai bune surse de magneziu se numara: migdalele, nucile, cerealele integrale, germenii de grau, spanacul, avocado, bananele si stafidele.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau