Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Sfaturi mici cu efecte mari pentru îmbunătăţirea sănătăţii

23-04-2018

De multe ori, schimbarea stilului de viaţă, cea mai frecventă recomandare a medicilor pentru îmbunătăţirea sănătăţii, poate părea o misiune imposibilă pe termen lung, chiar şi atunci când în joc se află starea de bine. Însă, o astfel de trecere de la obiceiurile mai puţin lăudabile la cele de invidiat nu trebuie neapărat să fie abordată în mod radical, micile schimbări putând avea urmări benefice majore.

Sfaturi mici cu efecte mari pentru îmbunătăţirea sănătăţii


În plus, sunt mult mai uşor de abordat. Iată câteva dintre acestea:

* Nu săriţi peste mese dacă doriţi să aveţi o digestie bună şi să nu fiţi tentaţi să mâncaţi compulsiv ”lucruri interzise”. Preparaţi-vă acasă şi luaţi la birou casolete cu fructe şi legume porţionate pentru a evita cu succes gustările nesănătoase, dar şi un prânz care să vă asigure necesarul de nutrienţi de peste zi.

* Când vă simţiţi obosiţi şi aveţi nevoie de o doză de energie, nu apelaţi la băuturile energizante sau cu mult zahăr. O cafea neagră, o cană cu ceai verde sau un pahar cu suc proaspăt de grepfrut, de rodie sau de portocale sunt alegerile optime.

* Alocaţi zilnic cel puţin 15 minute pe zi meditaţiei pentru a vă linişti mintea şi a alunga stresul şi gândurile negative. Acest timp petrecut în linişte este o investiţie în productivitate şi stare de bine.

* Nu uitaţi să faceţi mişcare în fiecare zi. Pentru aceasta nu trebuie neapărat să vă echipaţi şi să mergeţi afară sau la sala de fitness. Un set de exerciţii fizice executate timp de jumătate de oră, care se includă alergare pe loc, mişcări de întindere a muşchilor şi articulaţiilor, genoflexiuni, flotări, abdomene şi câteva seturi de ridicări de greutăţi vă vor

* Înlocuiţi punga cu chipsuri, care conţine grăsimi nesănătoase, calorii ”goale” şi multe calorii, cu gustări naturale, săţioase, ce stimulează creşterea nivelul HDL, denumit şi colesterol bun. Astfel, puteţi opta pentru miez proaspăt de nucă, fistic fără sare, alune caju neprăjite, susan crud sau alte seminţe nepreparate termic şi fără sare.

* Exersaţi-vă frecvent auzul pentru a-i menţine acuitatea la vârste înaintate. Reduceţi volumul muzicii şi încercaţi să urmăriţi sunetele emise de un singur anumite instrument. De asemenea, reduceţi volumul televizorului astfel încât sunetul să fie abia perceptibil şi încercaţi să distingeţi dialogurile.

* Simţiţi mereu poftă de ceva dulce? Ţineţi la îndemână fructe proaspete dulci sau deshidrate pentru a vă potoli dorinţa de a consuma prăjituri, bomboane sau ciocolată, produse dense din punct de vedere caloric şi bogate în grăsimi nesănătoase, care pot cauza creşterea rapidă a glicemiei.

* Acordaţi atenţie fericirii în viaţa de cuplu deoarece o relaţie care scârţâie creşte riscul de apariţie a unor afecţiuni, după cum a evidenţiat un studiu realizat în Statele Unite, în 1999, de profesor doctor John Gottman din cadrul Gottman Institute. Potrivit acestui autor de succes, o căsnicie nefericită creşte riscul de boală cu circa 35% şi poate chiar reduce durata vieţii cu aproximativ 4 ani. De asemenea, conform consilierului marital Mario Alonso, fondator al PsychDNA.com, ”partenerii care se simt în siguranţă şi iubiţi sunt mai rar afectaţi de depresie”. ”Este nevoie de mai puţin de un minut, şi poate avea un impact profund”, a precizat acesta.

* Mestecaţi mai mult şi consumaţi porţii mai mici. Pentru a vă menţine silueta tăiaţi alimentele în felii subţiri şi în bucăţi mici pentru ca porţiile să pară mai generoase. De asemenea, potrivit studiilor, mestecatul stimulează hormonii de saţietate, aşadar cu cât mestecaţi mai mult hrana cu atât mai repede vă veţi simţi sătui.

* Un pahar cu apă băut înainte de fiecare masă vă va ajuta nu numai să consumaţi suficiente lichide în fiecare zi pentru ca organismul să fie în permanenţă hidratat în mod corespunzător, dar acest truc vă va ajuta şi să ingeraţi mai puţine calorii.

* Dacă lucraţi multe ore pe zi într-o anumită poziţie este recomandat să faceţi pauză după fiecare oră pentru a vă întinde şi a vă odihni ochii.

* Înlocuiţi perna dacă aceasta nu revină la forma iniţială după ce aţi pliat-o în două, dar şi salteaua în cazul în care nu este suficient de tare şi comodă pentru a nu dormi într-o poziţie în care coloana vertebrală este strâmbă. De asemenea, schimbaţi scaunul pe care petreceţi cel mai mult timp cu unul ergonomic, care vă forţează să nu staţi cocoşaţi. Aceste mici schimbări vă pot proteja, în timp, de apariţia durerilor la nivelul spatelui sau gâtului.

* Petreceţi timp în natură oricât de des puteţi pentru a vă deconecta de la viaţa cotidiană trepidantă şi a vă limpezi mintea.

* Limitaţi consumul de alcool şi renunţaţi la fumat.

* Acordaţi o atenţie deosebită igienei personale şi a locuinţei pentru a vă feri de bolile uşor de evitat, transmise de bacterii, fungi sau virusuri.

* Încercaţi să adormiţi şi să vă treziţi la aceleaşi ore şi evitaţi seara ecranele de orice fel. Lumina artificială albastră afectează vederea şi somnul prin diminuarea producţiei de melatonină, un hormon ce reglează trecerea organismului din starea de veghe în cea de somn. Cu timpul, dacă ciclul de somn este dereglat, creşte riscul de a dezvolta o serie de probleme de sănătate, de la scăderea sistemului imunitar, la depresie sau cancer.

* Cultivaţi-vă hobby-uri, preferabil împreună cu familia sau prietenii. Aceste ocupaţii plăcute şi socializarea vă vor ajuta să menţineţi calitatea vieţii până la adânci bătrâneţi.

* Zâmbiţi, respiraţi, zâmbiţi. Pentru a ţine la distanţă stresul şi nefericirea, înainte de a reacţiona impulsiv la stimuli externi negativi aşteptaţi câteva secunde, respiraţi lent şi încercaţi să zâmbiţi. Dacă procedaţi astfel, foarte des veţi realiza că nu merită să vă consumaţi.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau