Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Simptomele deficitului de magneziu

26-09-2017

In ultimul timp te simti obosita, ai tulburari de somn, stari de anxietate sau, si mai grav, atacuri de panica si esti irascibila? Acestea sunt posibile simptome ale lipsei de magneziu din organism.

 Simptomele deficitului de magneziu


In ultimul timp te simti obosita, ai tulburari de somn, stari de anxietate sau, si mai grav, atacuri de panica si esti irascibila? Acestea sunt posibile simptome ale lipsei de magneziu din organism. Nu e de joaca in privinta acestui aspect, stiut fiind faptul ca stilul de viata alert, regimul alimentar din ce in ce mai nesanatos, stresul de zi cu zi sunt principalii consumatori de magneziu din organism.

Ce inseamna lipsa acestui mineral?

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale din organism, acesta ajutand la mentinerea unei stari de bine atat fizice, cat si psihice. In plus, magneziul este responsabil de producerea de energie, de relaxarea musculaturii si, mai ales, contribuie la reglarea metabolismului si previne diabetul zaharat. Principalele probleme ale celor care se confrunta cu lipsa de magneziu sunt diagnosticul corect si corectarea lui.

De ce se produce acest deficit?

Acesta apare, de regula, la cei care nu consuma suficiente fructe si legume. Inclusiv excesul de calciu din organism poate duce la carente de magneziu. Deficienta de magneziu este rezultatul mai multor factori care absorb acest mineral sau reduc absorbtia lui in organism. Totodata, unele afectiuni precum pancreatita sau anumite probleme cardiace, afectiunile tubului digestiv pot duce la scaderea nivelului de magneziu din organism. In cazul femeilor, menstruatia este sinonima cu pierderea magneziului. Insa e posibil ca principala cauza a deficitului de magneziu sa fie alimentatia necorespunzatoare, alaturi de nivelul crescut de stres.

Principalele simptome:

•Dureri de cap

•Dureri de stomac

•Crampe musculare

•Dureri cu localizare in piept

•Constipatie

•Hipertensiune

•Anxietate, atacuri de panica, agresivitate

•Depresie

•Insomnie

•Tulburari de comportament

•Oboseala cronica

•Dificultati de memorie, dar si de concentrare

•ADHD

•Pierderea poftei de mancare si scaderea in greutate

•Dureri localizate la nivelul maxilarului

•Amortirea mainilor si a picioarelor, prezenta furnicaturilor

•Pacientul devine pesimist.

Semnele unui deficit sever de magneziu sunt:

•Sete constanta, persistenta

Urinari dese

•Anumite rani sau vanatai care se vindeca foarte greu

•Scadere accentuata in greutate, inexplicabila

•Oboseala persistenta, neobisnuita, in ciuda celor opt ore de somn pe noapte

Infectii urinare si vaginale dese.

Organismul poate fi grav afectat de lipsa magneziului. Mai exact, aceasta problema poate duce la atac de cord in cazul pacientilor care sunt diagnosticati deja cu afectiuni cardiovasculare.

De asemenea, deficitul de magneziu este asociat inclusiv cu astmul. Lipsa magneziului poate duce,in timp, si la aparitia calculilor la rinichi. Simptome precum durerile abdominale si migrenele sunt accentuate daca se suprapun lipsei de magneziu.

Deficitul de magneziu este asociat cu aparitia diabetului zaharat si a crizelor de hipocalcemie.

Surse importante de magneziu

Un adult are nevoie de 300-420 mg de magneziu pe zi pentru a-si mentine echilibrul psihic si fizic. Conform datelor statistice, trei adulti din patru au un aport insuficient de magneziu in raport cu doza zilnica necesara. Surse importante de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, soia, avocado, cacao,fasolea, mazarea, legumele verzi, porumbul. Inclusiv apa este o sursa buna de magneziu. Atunci cand dieta este deficitara, nu trebui sa uiti ca in farmacii sunt o multime de suplimente care te pot ajuta sa recuperezi deficitul de magneziu din organism si in felul acesta sa eviti o serie de afectiuni medicale serioase.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau