Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Sportul scade riscul de demenţă şi obezitate şi fortifică inima

22-06-2018

Exerciţiile fizice fac minuni atunci când vine vorba despre prevenirea obezităţii, reducerea riscului de demenţă şi întârzierea procesului de îmbătrânire a vaselor de sânge.

Sportul scade riscul de demenţă şi obezitate şi fortifică inima


Demenţa este o boală ce afectează aproximativ 50 de milioane de persoane la nivel mondial, potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), iar în fiecare an sunt diagnosticate aproximativ 10 milioane de cazuri noi. Din fericire, un stil de viaţă sănătos, care include şi exerciţii fizice efectuate în mod regulat, poate preveni sau inversa declinul cognitiv.

În ceea ce priveşte obezitatea, OMS estimează că aproximativ 13% dintre adulţi erau obezi în 2016, iar această proporţie ar putea creşte până la 22% în anul 2045, cu impact semnificativ asupra vieţilor lor şi a economiilor ţărilor în care trăiesc. Un stil de viaţă activ, bazat pe exerciţii fizice multiple şi susţinute poate contribui semnificativ la slăbit şi la acumularea kilogramelor în plus.

De asemenea, exerciţiile fizice efectuate de patru-cinci ori pe săptămână au un efect pozitiv pentru stoparea procesului de rigidizare a arterelor şi inversarea îmbătrânirii inimii şi a vaselor de sânge, după cum se arată în concluziile unui studiu efectuat în Statele Unite şi publicat în The Journal of Physiology. Potrivit acestuia, două sau trei sesiuni de exerciţii fizice pe săptămână nu sunt suficiente pentru menţinerea sănătăţii tuturor arterelor - vasele de sânge ce transportă sângele oxigenat de la inimă în alte regiuni ale corpului, predispuse la rigidizare şi îngroşare odată cu înaintarea în vârstă şi ca urmare a unui stil de viaţă nesănătos. Potrivit concluziilor studiului, în cazul persoanele care au efectuat pe parcursul vieţii sesiuni de sport de câte 30 de minute de două-trei ori pe săptămână arterele de dimensiuni medii - care transportă sângele în zona gâtului şi la cap - erau mai ''tinere''. Însă, cei care au făcut sport de patru-cinci ori pe săptămână aveau o sănătate mai bună a arterelor, atât a celor mari (care transportă sângele către piept şi abdomen) cât şi a celor medii.

Conform Centrelor pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC) din Statele Unite, adulţii au nevoie de cel puţin 150 de minute de activitate fizică pe săptămână, împreună cu cel puţin două sesiuni săptămânale de exerciţii pentru menţinerea şi dezvoltarea musculaturii săptămână.

Activitățile tip cardio sunt absolut necesare pentru un corp sănătos cât mai mult timp. Ele îmbunătăţesc respiraţia şi ritmul cardiac şi reprezintă o componentă cheie a rutinei zilnice de exerciţii fizice. Indiferent dacă alegeți mersul pe jos în ritm vioi, alergarea sau înotul sau să loviți cu viteză un sac de box ori să săriţi coarda sau să practicaţi ciclismul, obiectivul este să vă mișcați zilnic.

Antrenamentele cu greutăţi nu trebuie nici ele să lipsească din programul săptămânal. Acestea cresc forţa şi stabilitatea şi menţin tonusul ridicat. Alternați grupurile mari de muşchi şi efectuaţi circa trei seturi din fiecare exerciţiu de la opt până la 12 repetări.

Nu trebuie ignorate nici exerciţiile pentru flexibilitate, efectuate zilnic înainte sau după un antrenament cardio sau cu greutăţi. Se întind muşchii şi articulaţiile principale, până la punctul la care apare durerea, timp de 15 până la 30 de secunde, începând cu zona gâtului și terminând cu regiunea tălpilor.

Atenţie, însă! Studiile efectuate au demonstrat că a aştepta până la 70 de ani pentru a începe un program de exerciţii fizice este prea târziu pentru inversarea îmbătrânirii inimii deoarece modificarea structurii acesteia şi a arterelor devine dificilă în acea etapă, chiar şi după un an de antrenamente. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul prevenirii instalării demenţei. Cercetătorii din Marea Britanie au demonstrat că odată ce această afecţiune este diagnosticată pierderea capacităţii cognitive nu mai poate fi împiedicată prin desfăşurarea de activităţi sportive.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau