Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Spune NU exceselor alimentare!

19-01-2015

Mesele copioase la care par că ne obligă tradițiile de sărbători sunt intens regretate ulterior. Vinovate de indigestiile și de durerile de stomac se fac atât depășirea unor limite, cât și asocierile nefericite ori orele târzii la care sunt consumate alimente greu digerabile.

Spune NU exceselor alimentare!


Sarmale, friptură, cârnați, rulade, cozonac, tort. Excesele alimentare pot genera neplăceri digestive cu urmări destul de serioase. Cea mai simplă cale de a evita balonările, grețurile și durerile de stomac este moderația cu care consumăm alimentele care aglomerează mesele festive. 

Nu doar respectarea limitelor impuse de tolerența alimentară specifică fiecărei persoane ne poate feri de neplăceri, ci și refuzul de a combina prea multe feluri de mâncare la o masă. Un criteriu al moderației este cantitatea de legume din farfurie, care ar trebuie să reprezinte cel puțin jumătate din întreaga cantitate.

Rolul enzimelor

Responsabile de menținerea metabolismului în limite normale sunt enzimele digestive și alimentare. Enzimele digestive, secretate în tractul digestiv, constituie factori cheie în realizarea digestiei, cu rol de a extrage substanțele nutritive din alimentele ingerate și de a elimina reziduurile. Enzimele alimentare provin din legumele și fructele proaspete și au sarcina de a contribui la buna desfășurare a procesului digestiv.

Digestia proteinelor durează între 2 și 4 ore și necesită un mediu acid, în timp ce digerarea glucidelor (zaharuri, fructe) se realizează în aproximativ 35 de minute, într-un mediu alcalin. Alimentele rafinate, bogate în calorii, conduc la perturbarea echilibrului enzimelor. De exemplu, la o cină festivă se pot consuma în jur de 5.000 de calorii, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul necesarului zilnic al unei persoane cu o greutate normală.

Probleme de evitat

Cele mai serioase disfuncții gastrointestinale care pot interveni sunt: indigestia, arsurile stomacale, crampele, constipația, balonările, stările de vomă. Medicii atenționează că astfel de derapaje alimentare cresc riscul producerii unui atac cardiac sau a unei crize biliare. 

Măsuri de precauție

1. Porții mici

Tentația va fi mare și, în același timp, este nepoliticos să refuzi să guști din mâncarea pregătită. Prin urmare, de preferat este să înjumătățești fiecare porție pe care o vei consuma.

2 Activități fizice

Abundența mesei de sărbători nu surprinde pe nimeni, prin urmare, pregătește-te! Intensifică activitatea fizică, cu o săptămână înainte de momentul festiv, pentru ca metabolismul să-și accelereze arderile, astfel încât, ulterior, organismului să-i fie mai ușor să tolereze o cantitate de alimente mai mare decât de obicei.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau