Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Stilul de viata influenteaza nivelul de colesterol

15-04-2015

Colesterolul este o grasime din categoria lipidelor, ce este pusa in circulatie in sange si contribuie la functionarea membranelor celulare, a tesutului nervos si intra in compozitia altor substante indispensabile organismului. Este, deci, o componenta esentiala pentru buna desfasurare a activitatii organelor per ansamblu, asadar nu colesterolul nu trebuie blamat in totalitate. Problema apare atunci cand cantitatea sa depaseste nevoile organismului nostru si se ajunge astfel la hipercolesterolemie sau „colesterol marit”, cum este denumit popular. intr-un astfel de moment pot aparea probleme grave de sanatate cum ar fi anumite boli de inima, diabet zaharat, ateroscleroza si ciroza hepatica.

Stilul de viata influenteaza nivelul de colesterol


Stilul de viata influenteaza nivelul de colesterol

Colesterolul este o grasime din categoria lipidelor, ce este pusa in circulatie in sange si contribuie la functionarea membranelor celulare, a tesutului nervos si intra in compozitia altor substante indispensabile organismului. Este, deci, o componenta esentiala pentru buna desfasurare a activitatii organelor per ansamblu, asadar nu colesterolul nu trebuie blamat in totalitate.

Problema apare atunci cand cantitatea sa depaseste nevoile organismului nostru si se ajunge astfel la hipercolesterolemie sau „colesterol marit”, cum este denumit popular. intr-un astfel de moment pot aparea probleme grave de sanatate cum ar fianumite boli de inima, diabet zaharat, ateroscleroza si ciroza hepatica.

Se depisteaza prin analize de sange periodice

Valoarea normala a colesterolului in sange este de 200 mg/dl. Un nivel mai mare nu este, din pacate, sesizabil imediat si poate fi identificat doar printr-un set de analize de sange. Astfel, in timp ce persoana afectata nu sesizeaza un simptom imediat, vasele de sange incep sa sufere si sa duca la probleme de sanatate ce pot fi resimtite prea tarziu. Iata un motiv in plus pentru a face periodic analize de sange prin care sa se masoare fractiunile colesterolului, adicaLDL (lipoproteine cu densitate scazuta -  componenta periculoasa a colesterolului), HDL (sau colesterolul bun - lipoproteine cu densitate mare ce reduc riscul bolilor mentionate mai sus) si colesterol total. O simpla analiza a colesterolului total poate sa nu fie un indicator elocvent al unei probleme la acest nivel.

Regimul alimentar este foarte important

Pentru a evita cresterea nivelului colesterolului in sange este imperativ necesara adoptarea unui stil de viata sanatos. Trebuie eliminate grasimile saturate (unt, lapte nedegresat, carne grasa, branza, untura) si trebuie crescut aportul de grasimi mononesaturate deoarece acestea conduc la reglarea nivelului colesterolului „rau” (LDL) si al trigliceridelor (alt tip de lipide din sange) si in plus contribuie la cresterea nivelului colesterolului „bun” (HDL).

In alimentatia zilnica este necesar sa se introduca 25%-30% grasimi mononesaturate (ulei de masline extravirgin, de samburi de struguri, nuci, alune, arahide, fructe de avocado), dar si acizi grasi Omega 3, ce pot fi gasiti in ton, hering, macrou si cod, dar in ulei si seminte de canepa si de in. Din meniul zilnic nu ar trebui sa lipseasca nici fibrele vegetale (25 g), adica fructele, legumele si cerealele integrale.

Cura de slabit este esentiala

In plus, este foarte important sa se renunte fumat si sa se inceapa un program zilnic de exercitii fizice si de slabit. Studiile au demonstrat ca la persoanele obeze metabolismul grasimilor nu este acelasi ca la persoanele cu greutate normala asa ca desi se stopeaza consumul de mancaruri bogate in grasimi saturate nivelul colesterolului nu va scadea decat daca se elimina cateva kilograme.

Si stresul trebuie indepartat deoarece starile de nervozitate si de incordare declanseaza eliberarea unor substante chimice care contracta arterele, reduc circulatia sangelui la nivelul inimii si cresc tensiunea arteriala, fenomene care, in combinatie cu un colesterol marit, cresc posibilitatea de a avea atac de cord.

Pe langa medicamentele prescrise de medic pentru scaderea colesterolului, se poate apela si la anumite remedii naturiste ce ajuta la tinerea colesterolul „in frau”. Pe langa semintele de in care se consuma macinate in prealabil si care ajuta foarte mult la reducerea colesterolului, se pot lua doua-trei lingurite cu spulbere de anghinare pe zi, ce se pot pune in salata.

Si usturoiul poate elimina surplusul de colesterol daca este mancat seara, la fel si ardeiul iute si produsele din soi.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau